مقدماتی جام جهانی 2022 و مقدماتی آسیا/

شکست ثانیه های پایانی شاگردان ویلموتس مقابل عراق/کار ایران به اما و اگر کشیده شد

تیم ملی فوتبال ایران در وقت های اضافه ی نیمه دوم مقابل عراق تن به شکست داد تا کار صعود شاگردان ویلموتس به اما و اگر کشیده شود.
پنجشنبه، 23 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست ثانیه های پایانی شاگردان ویلموتس مقابل عراق/کار ایران به اما و اگر کشیده شد
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی فوتبال ایران در حالی ساعت 17:30 در چهارمین بازی خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 و مقدماتی جام ملت های 2023 چین به میزبانی کشور اردن میهمان تیم ملی عراق است که با توجه به شکست غیرمنتظره مقابل بحرین، نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار دارد.
 
ترکیب عراق:
محمد حمید(48-حسن)، سعد ناطق، احمد ابراهیم، ریبین سولاقا، علاء مهاوی، علی عدنان، امجد عطوان، صفاء هادی، همام طارق، بشار رسن(87-علا عبدالزهرا) و مهند علی(76-علا عباس)
 
ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی(53-محمد نادری)، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، محمد محبی، مهدی طارمی(62-وحید امیری) و سردار آزمون(89-کاوه رضایی)
 
اخطار: مهاوی و علی عدنان از عراق و مسعود شجاعی و پورعلی گنجی از ایران
 
اخراج: مسعود شجاعی از ایران
 
شرح بازی در نیمه اول:
بازی در شروع این نیمه با حملات و فشار تیم میزبان آغاز شد. شاگردان کاتانچ انگار آمده اند تا با گرفتن 3 امتیاز این دیدار که خانگی محسوب می شود، خیال خود را بابت صدرنشینی راحت کنند.
 
حملات سبزپوشان عراق از سمت چپ زمین ایران جایی که بشار رسن حضور دارد، طراحی می شود. بالاخره این تیم در یکی از این نفوذها توسط هافبک تکنیکی پرسپولیس به گل رسید. رسن پس از نفوذ از سمت چپ دفاع ایران، توپ را ارسال کرد. مهاجم عراق با ضربه ای چکشی بیرانوند را به واکنش وا داشت اما توپ برگشتی با اشتباه امید ابراهیمی به مهاجم عراق رسید و مهندعلی توپ را دقیقه 10 به گل اول بازی تبدیل کرد تا میزبان پیش بیافتد.
 
ایران بعد از دریافت گل کمی بازی محتاطانه ی خود را کنار گذاشت و جلو کشید. حرکات رامین رضائیان از سمت راست ایران باعث شد تا عراقی ها برای توقف او به خطا متوصل شوند. دقیقه 15 ایران می توانست به گل مساوی برسد. ارسال مسعود شجاعی پشت مدافعان برای سردار آزمون، با خروج اشتباه گلر عراق همراه شد که توپ از بالای سر او به شکلی خطرناک به اوت رفت.
 
خشونت عراقی ها روی بازیکنان ایران افزایش یافته و آنها روی زمین و هوا روی ملی پوشان ما مرتکب خطا می شوند. بالاخره حملات ایران دقیقه 24 جواب داد. محمد محبی با حرکتی انفرادی و عالی وارد محوطه جریمه ی عراق شد و پاس به عقب او به احمد نورالهی رسید. این هافبک خلاق با یک چرخش زیبا توپ را روی پای راست خود آورد و با ضربه ای زمینی و دیدنی توپ را به گوشه ی دروازه عراق فرستاد و بازی را به تساوی یک یک کشاند.
 
بعد از به تساوی کشیده شدن بازی، دو تیم محتاطانه پیش رفتند و بیشتر بازی در میانه ی میدان دنبال شد. هافبک های دو تیم برای خراب کردن بازی حریف، دست به پرس زدند و با فشار و دوندگی زیاد مانع شکل گیری موقعیت می شوند. دقیقه 43 ایران با ضربه ی آزاد فرصت پیش افتادن را داشت اما ضربه ی رامین رضائیان با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت تا نیمه ی اول را دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن بروند.
شکست ثانیه های پایانی شاگردان ویلموتس مقابل عراق/کار ایران به اما و اگر کشیده شد
شرح نیمه دوم:
 
شروع این نیمه با تعویض اجباری گلر عراق آغاز شد. محمد حمید که در دقایق پایانی نیمه ی اول بابرخورد به تیرک دروازه مصدوم شده بود، جای خود را به حسن داد.
 
دو تیم بازهم با بازی درگیرانه و فیزیکی دنبال گرفتن نبض بازی هستند. این بازی پرفشار باعث شده تا برخوردبازیکنان زیاد شود و داور برای به جنجالی نشدن کار، مدام در سوت خود می دمد. دومین تعویض اجباری بازی این بار برای ایران رقم خورد. میلادمحمدی مدافع چپ ایران به دلیل مصدومیت جای خود را دقیقه 53 به محمد نادری داد.
 
سبزپوشان میزبان بازهم دقایقی را توانستند روی دروازه ایران خطرساز شوند. آنها این بار با نفوذ از سمت راست زمین ایران دنبال گلزنی هستند که در یکی دو صحنه بیرانوند مانع حریف شده است. تعویض های مربیان هم برای عوض کردن جریان بازی ثمری نداشته و دو تیم همچنان با بازی محتاطانه کار را دنبال می کنند.
 
حربه ی کاتانچ و ویلموتس برای رسیدن به دروازه ی هم ارسال از جناحین و توپ های بلند پشت مدافعان است اما تا دقیقه 80 هردو مربی در این نقشه ناکام بوده اند. چرا که مدافعان و گلرهای دو تیم مانع این کار شده اند. مسعود شجاعی که یک کارت زرد داشت، دقیقه 81 با بی احتیاطی محض کارت زرد دوم را از داور سریلانکایی دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا ایران 10 دقیقه پایانی را با یک بازیکن کمتر دنبال کند.
 
دقیقه 85 ایران روی یک حمله ی برق آسا می توانست به گل برسد. حرکت در عمق محمد محبی باپاس امید ابراهیمی همراه شد. ضربه ی محبی در زاویه بسته با واکنش دروازه بان عراق همراه شد و این فرصت از دست رفت.
 
دقیقه 92 ارسال کرنر از سوی عراقی ها باضربه ی سر علا عباس بازیکن تعویضی کاتانچ و با اشتباه بیرانوند به گل دوم این تیم تبدیل شد تا این تیم در نهایت 2 بر یک به پیروزی برسد.
 
این دومین شکست پیاپی شاگردان ویلموتس بود که حالا کار را برای صعود ایران سخت تر از قبل کرد.
 
در دیگر دیدار گروه سوم تیم بحرین مقابل میزبان خود هنگ کنگ به تساوی بدون گل رسید.
 
عراق با این برد 10 امتیازی شد و صدرنشینی خود را مستحکم تر کرد اما ایران با 6 امتیاز در رده سوم قرار دارد. تیم بحرین نیز با 8 امتیاز رده دوم را در اختیار دارد. تیم های هنگ کنگ و کامبوج نیز با 2 و یک امتیاز در رده های چهارم و پنجم قرار دارند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما