ستار همدانی در گفتگو با راسخون: نباید به ویلموتس فشار بیاوریم/عراق تیم چرکی بود و با دوندگی بالا برد

کارشناس فوتبال و مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی انتظارات را برآورده نکرده است، گفت: با همه ی این شرایط باید به ویلموتس فرصت کافی را دارد و به او فشار نیاورد تا در آرامش کار خود را انجام دهد.
دوشنبه، 27 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ستار همدانی در گفتگو با راسخون: نباید به ویلموتس فشار بیاوریم/عراق تیم چرکی بود و با دوندگی بالا برد
ستارهمدانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مقدماتی جام جهانی 2022 اظهار داشت: قبل از بازی همه می دانستیم که کار سختی در پیش داریم. باید برای این دیدار حساس که از لحاظ جدولی برای ما اهمیت داشت، سیاستی در پیش می گرفتیم که حداقل نبازیم. گرچه بازی های خوبی در داخل خانه داریم و در بازی های برگشت فرصت جبران وجود دارد، اما اگر نمی باختیم واقعا به لحاظ امتیازی این قدر بین ما و عراق فاصله نمی افتاد و خیلی به تیم ملی کمک می کرد.
 
وی افزود: آنچه مهم است تیم ما مقابل عراق در خط هافبک خیلی مشکل داشت. این باعث شد تا تیم حریف خیلی به ما فشار آورد و نتوانستیم حفظ توپ کنیم و قافیه را در میانه ی میدان باختیم. این از دست رفتن وسط زمین بود که باعث عقب نشینی ما و فشار زیاد عراق شد و دیدید که هرحمله ی آنها چقدر خطرناک بود. این بازی فیزیکی عراقی ها باعث شد تا شجاعی اخراج شود و در نهایت بازی را باختیم. گردش توپ، مالکیت و کنترل بازی ما پائین بود. آنچه انتظار داشتیم، برآورده نشد.
 
کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: هنوز فرصت صعود داریم. باید این زمان را به ویلموتس بدهیم و به و فشار نیاوریم تا با آرامش کار خود را دنبال کند.اعتقادم این است که می تواند تیم ملی را به شرایط خوب برگرداند و صعود کنیم. تیم عراق تیم چرکی است و همیشه بازی های ما با آنها سخت و با حداقل نتیجه رقم خورده است. آنها تیم دونده، قدرتی و جنگنده است. در این بازی هم خیلی دویدند. آنها برای 3 امتیاز بازی آمده بودند و به آن هم رسیدند. ما باید بهتر از این شرایط استفاده می کردیم. چون عراق میزبان نبود و میزبانی اردن می توانست برای ما یک پوئن باشد.
 
ستار همدانی گفت: تیم و بچه های ما به لحاظ روانی آماده ی این بازی نبودند. ترکیب اولیه ی ما مقابل عراق بد بود. تعویض های ما جواب نداد. همه ی عوامل دست به دست هم داد تا ببازیم. همیشه بازی با عراق سخت بوده و هست. هیچ وقت عراق را خوب نبردیم. متاسفانه تعویض های ما دیر انجام شد. در خط هافبک باید زودتر تعویض می کردیم. توپ های زیادی لو دادیم. این از دست دادن وسط زمین باعث شد تا آنها به ما فشار بیاورند. می دانستند اگر خط هافبک ما را آزاد بگذارند، مشکل ساز خواهیم شد. پرس شدیدی در خط هافبک داشتند. اما ما راهی برای خروج از بحران نداشتیم.
 ستار همدانی در گفتگو با راسخون: نباید به ویلموتس فشار بیاوریم/عراق تیم چرکی بود و با دوندگی بالا برد
وی خاطرنشان کرد: سخت گیری مدافعان ما خیلی کم بود و راحت حریف صاحب توپ می شد. سخت گیری و فشار عراقی ها باعث شده بود تا بازیکنان ما سردرگم بازی کنند. باید جسارت ما برای این طور دیدارهای حساس بیشتر شود. اگر ما بهتر و بیشتر فشار می آوردیم و حفظ توپ داشتیم، این بازی را نمی باختیم. جسارت تیم ما پائین بود.
 
کارشناس فوتبال ایران افزود: ما در بازی با بحرین و هم عراق خوب بازی نکردیم و مجازات شدیم. یک زمانی تیم خوب بازی می کند و می بازد اما در این 2 باخت اخیر اصلا خوب نبودیم. دلایل زیادی می تواند این بد بودن داشته باشد. یکی از دلایل به مسائل تمرینی برمی گردد که زمان خیلی کمی تیم جمع شد. دلیل دیگرش هم شاید برمی گردد به اینکه دستیار ویلموتس باید کسی باشد که با بازیکنان بهتر ارتباط برقرار کند.
 
ستار همدانی گفت: وحید هاشمیان فردی بسیار مودب، باشخصیت و دارای دیسیپلین بوده و هست. در فوتبال ما جزو باشخصیت هاست. ولی ما در کنار هاشمیان و ویلموتس، کسی را می خواهیم که با بازیکنان بهتر ارتباط بگیرد و به آنها انگیزه و نیرو بدهد. ما احساسی هستیم و منطقی نیستیم. ما باید روی احساس و عواطف بازیکنان کار کنیم. کسی می خواهیم که بتواند بازیکنان را از لحاظ احساسی تهییج کند. هاشمیان در زمان بازیگری هم نظم و انضباط داشت. در تیم ملی باید ارتباط بهتری با بازیکنان برقرار کرد.
 
وی ادامه داد: کار ویلموتس خیلی سخت است. الان وقت انتقاد نیست و او نیز مشکلات خودش را دارد. او را نباید با کی روش مقایسه کرد. تیم ملی ما وارد فضای جدیدی شده است. این شرایط جدید نیاز به زمان دارد. کی روش 8 سال با همه ی اخلاقیات وزوایای فوتبال ایران آشنا شد. الان شرایط فرق کرده و باید اجازه بدهیم ویلموتس کار خودش را انجام دخد. فرصت جبران داریم. نباید روی حواشی انرژی بگذاریم. شادی مردم باید هدف ما باشد و قطعا تیم ملی باصعودش ما را به این هدف می رساند. فوتبال ایران مشکلاتی در ساختارش دارد. همین مسائل مالی را دست کم نگیرید. همه ی اینها باعث شده تا حواشی قبل از این بازی حساس ایجاد شود. امیدوارم تیم ملی در بازی های برگشت بتواند خوب نتیجه بگیرد و صعود کند.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.