هند از ربات انسان نمای خود با نام ویومیترا (Vyommitra) رونمایی کرد

هند از ربات انسان نمای خود با نام ویومیترا (Vyommitra) رونمایی کرد
هند از ربات انسان نمای خود با نام ویومیترا (Vyommitra) رونمایی کرد. این ربات پیش از انجام اولین مأموریت فضایی سرنشین دار هند در سال 2021، به فضا ارسال می شود.

ربات انسانی نمای ویومیترا توانایی فشردن دکمه ها، صحبت کردن با فضانوردان و نظارت بر سیستم های فضاپیما را داشته و اواخر سال جاری میلادی و اواسط سال آینده به فضا خواهد رفت. ویومیترا، ترکیبی از معادل سانسکریت کلمات «فضا» و «دوست» است.

سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO) قصد دارد با ارسال ربات مذکور به فضا، تأثیرات سفر فضایی روی بدن انسان را مشاهده کرده و سپس مأموریت سرنشین دار را با فضاپیمای گاگانیان (Gaganyaan) انجام دهد.

«K. Sivan» رییس سازمان پژوهش های فضایی هند از انتخاب چهار فضانورد برای مأموریت گاگانیان خبر داد. این چهار نفر اواخر ماه جاری میلادی برای تمرینات 11 ماهه به روسیه سفر خواهند کرد و پس از اتمام این دوره، تمرینات خود را در هند ادامه خواهند داد.

سال گذشته میلادی برای سازمان پژوهش های فضایی هند خوش یمن نبود. هند امیدوار بود با مأموریت چاندرایان 2 پس از آمریکا، شوروی و چین به چهارمین کشوری تبدیل شود که موفق به فرود ماه نشین بر سطح قمر زمین می شود.

اوضاع آنطور که هندی ها برنامه ریزی کرده بودند پیش نرفت و ماه نشین ویکرام روی سطح ماه سقوط کرد. البته هندی ها تسلیم نشدند و بازگشت خود را به ماه با مأموریت چاندرایان 3 اعلام کردند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.