معرفی دانشگاه صنعتی شریف (با کیفیت HD)

معرفی دانشگاه صنعتی شریف (با کیفیت HD)
دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد و هم اکنون پیوسته در لیست دانشگاه های برتر ایران و جهان قرار دارد.

دانشگاه صنعتی شریف در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های ایران و جهان دانشگاهی جوان و در حال رشد و یکی از پرافتخارترین دانشگاه های ایران معرفی می شود.

Sharif University of Technology (SUT, Persian: دانشگاه صنعتی شریف‎)is a public research university in Tehran, Iran and is widely considered to be the nation's leading institution for engineering and physical science disciplines. The

دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۴۴ با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص موردنیاز کشور، در سطوح بالای علمی تاسیس گردید. این دانشگاه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های ایران و جهان دانشگاهی جوان و در حال رشد است. خوشبختانه در طول دوران فعالیت خود توانسته است به صورت یک موسسه علمی پیشرو در صنعت، فناوری‌های روز و علوم کاربردی در عرصه علم، منطقه‌ای و جهانی مطرح و جایگاه ارزشمندی پیدا کند و به عنوان مرکزی برای تبدیل رویاهای نسل‌های ایرانی به واقعیت‌های امروزی همواره مورد تحسین و شگفتی جامعه باشد. هدف این دانشگاه، فراهم نمودن محیطی علمی و پویا برای کسانی است که در راستای کسب علم و دانش تلاش می‌نمایند، و پایگاه و نقطه اتکاء و اعتماد آنانی است که واقعیات و حقایق علمی را درک کرده، برای نشان دادن آن به دیگران کوشش می‌کنند.

دانشگاه صنعتی شریف دیدگاه خویش را در خلق، انتشار و کاربرد دانش در یک محیط یادگیری کاملا پویا جستجو می‌کند. این دیدگاه سبب ارتقای کیفی آموزش، پژوهش، و ارائه خدمات به جامعه و حل مسائل آن در حد توان شده است. بطوری که با بیش از ۴۸ سال تجربه مفتخر است که با یاری خداوند بزرگ و تلاش استادان کارآمد و مجرب، محققین برجسته، و کارشناسان و کارمندان سخت‌کوش و همچنین بهره‌گیری از امکانات کمک‌آموزشی و آزمایشگاه‌های مجهز توانسته است دانشجویان مستعد خویش را در سطح کارآمدترین نیروهای علمی و فنی کشور به جامعه ارائه نماید.
دانش‌آموختگان این دانشگاه همواره در ردیف قوی‌ترین مهندسین و بالاترین مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی کشور بوده و به علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناس ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی‌ارشد در اکثر رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه بالاترین مقام را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند. همچنین آنهایی که به قصد ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شده‌اند نیز به خوبی در سطح بین‌المللی درخشیده‌اند و پس از کسب موفقیت‌های بالای علمی منشاء خدمات ارزنده‌ای گردیده‌اند.

برند دانشگاه صنعتی شریف
برند دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شده است و می توان گفت؛ از جمله اهداف این دانشگاه، فراهم آوردن محیطی علمی و پویا برای افرادی است که در راستای کسب علم و دانش تلاش می کنند و پایگاه و نقطه اتکاء و اعتماد آنانی است که واقعیات و حقایق علمی را درک کرده، برای نشان دادن آن به دیگران کوشش می‌کنند.

هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه صنعتی شریف دارای ۴۸۴ عضو هیأت علمی است و از این تعداد ۱۸۱ نفر (۳۷.۴%) در مرتبه استاد تمام، ۱۰۵ نفر (۲۱.۷%) در مرتبه دانشیار، ۱۷۶ نفر در مرتبه استادیار (۳۶.۴%) و ۲۲ نفر به عنوان مربی (۴.۵%)، اعضای هیأت علمی را تشکیل می دهند.

دانشگاه صنعتی شریف؛ دانشگاه ام‌آی‌تی ایران
دانشگاه صنعتی شریف که به عنوان دانشگاه ام‌آی‌تی ایران خوانده می شود سعی در جذب بهترین دانشجویان ایران را دارد، بطوری که از ۵۰۰ هزار نفری که هر ساله در کنکور پذیرفته می‌شوند، ۸۰۰ نفر بالا می‌توانند وارد این دانشگاه شوند.

دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف
دانش‌آموختگان این دانشگاه همواره در ردیف قوی‌ترین مهندسین و بالاترین مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی کشور بوده و به علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناس ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی‌ارشد در اکثر رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه بالاترین مقام را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند.

رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف در جهان
دانشگاه صنعتی شریف در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که در ۵۰ سال گذشته تأسیس شده‌اند ۴۰۰م است و از طرفی می توان گفت؛ افرادی که به قصد ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شده‌اند نیز به خوبی در سطح بین‌المللی درخشیده‌اند و پس از کسب موفقیت‌های بالای علمی منشاء خدمات ارزنده‌ای گردیده‌اند بگونه ای که دانش‌آموختگان این دانشگاه سهم عظیمی از نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند.

پردیس‌های دانشگاه صنعتی شریف
پردیس اصلی دانشگاه صنعتی شریف
پردیس اصلی دانشگاه در تهران و در ضلع شمالی خیابان آزادی و در محلهٔ طرشت قرار گرفته‌است.
پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف
پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیرهٔ کیش در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در ضلع شمال غربی میدان امیرکبیر کیش آغاز کرد که در حال حاضر در سه مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت دانشجو می گیرد.

دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف
دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب تاریخ تأسیس به شرح زیر است:
۱۳۴۵ دانشکده مهندسی برق
۱۳۴۵ مهندسی شیمی
۱۳۴۵ دانشکده مهندسی مکانیک
۱۳۴۶ (مهندسی علوم)
۱۳۴۶ فیزیک
۱۳۴۶ ریاضی
۱۳۴۷ دانشکده شیمی
۱۳۴۷ مهندسی صنایع
۱۳۵۰ دانشکده مهندسی عمران
۱۳۶۵ مهندسی کامپیوتر
۱۳۷۴ گروه فلسفه علم
۱۳۷۸ مهندسی هوافضا
۱۳۷۸ دانشکده مدیریت و اقتصاد
۱۳۸۵ مهندسی انرژی

افتخارات دانشگاه صنعتی شریف
کسب مقام نخست در مسابقات ریاضی دانشجویی برای ۲۱ سال متوالی
کسب رتبه ۴۷۱ تا ۴۸۰ در بین دانشگاه‌های برتر جهان براساس رتبه‌بندی QS 1394
تربیت بیش از ۴۶ هزار دانش‌آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی
انتخاب چندین نفر از استادان دانشگاه به عنوان چهرهٔ ماندگار کشور از جمله: مهدی بهادری‌نژاد، حسن ظهور، پرویز دوامی، سعید سهراب‌پور، بهمن مهری، سیاوش شهشهانی، مهدی گلشنی، علی‌محمد رنجبر و جواد صالحی
کسب نشان درجه ۱ دانش به‌وسیلهٔ استادان این دانشگاه مهدی بهادری‌نژاد و پرویز دوامی
داشتن بیشترین تعداد اعضای فرهنگستان علوم در بین دانشگاه‌های ایران
معرفی شدن جواد صالحی به عنوان پراستنادترین دانشمند ایرانی در ISI
پروژهٔ تأسیس مدرسهٔ مجازی با هدف گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور ایران، که توسط دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف اجرا شد.
کسب رتبه اول بین مؤسسه‌ها در جشنواره‌های سالانه برترین‌های فناوری نانو از سال ۱۳۸۷تا کنون
حضور بیشترین دانش‌آموخته از دانشگاه صنعتی شریف در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور


آشنایی بیشتر دانشگاه صنعتی شریف در راسخون
https://rasekhoon.net/search/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C%20%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81 -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.