آزمایش ایربگ خودرو برای نخستین ‌بار در ایران

آزمایش ایربگ خودرو برای نخستین ‌بار در ایران
آزمایش ایربگ خودرو برای نخستین ‌بار در ایران
سایپا برای نخستین‌بار در ایران، ویدئو آزمایش کیفی و ایمنی یک محصول ساخت داخل را منتشر کرد.
شرکت سایپا از پایان موفقیت‌آمیز توسعه سیستم ایربگ شاهین سایپا براساس استاندارد روز اروپا (ECE) و استاندارد ملی ایران خبر داد.
گروه خودروسازی سایپا برای نخستین‌بار در ایران، ویدئو آزمایش کیفی و ایمنی یک محصول ساخت داخل را منتشر کرد.
در این ویدئو آزمایش توسعه و عملکرد کیسه‌های هوا(ایربگ) خودرو شاهین پس از برخورد خودرو به مانع و عملکرد کیسه‌های هوا برای حفظ سلامتی سرنشین به نمایش درآمده است.
سایپا اعلام کرد: در بحث عملکرد کیسه‌های هوا، دو تست اهمیت زیادی دارد؛ اولین تست مربوط به عملکرد مدار و ماژول‌های کیسه هوا است و به‌صورت آزمایشی تنها در بخش یونیت‌ها انجام می‌شود. این تست معیار اصلی صحه‌گذاری و اعطای مجوزهای مختلف «ای مارک» و ECE است.
اما یکی از اصلی‌ترین تست‌های اجباری از سال ۲۰۱۸، تست نهایی کیسه‌های هوا در شرایط بازشو بر روی خودرو و تصادف است. در این روش کیسه‌های هوای SRS و SRP مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند و میزان بازشدن، جهت بازشدن، انحراف از مسیر ضربه، محل برخورد با سرنشین و سطح تاثیرگذاری در استانداردهای مختلف بررسی می‌شود.
با توجه به این‌که تست کیسه هوای شاهین برای اخذ مجوزهای ECE و EEC برگزار شده است، سرعت این تست ۵۶ کیلومتر بر ساعت و در شرایط تست کیسه هوای SRS و برخورد ۱۰۰ درصد بوده و عملکرد کیسه هوای جلو در شرایط تست تصادف از روبه‌رو مورد سنجش قرار گرفته است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.