مستند آیت الله سیدابراهیم سیدحاتمی

مستند آیت الله سیدابراهیم سیدحاتمی
مستند آیت الله سیدابراهیم سیدحاتمی
آیت‌ الله سید حاتمی از سادات و علمای جلیل ‌القدر، خیر و انقلابی استان اردبیل است که عمر با برکت خود را در راه ترویج آموزه ‌های دین مبین اسلام و قرآن کریم، مبارزه با رژیم ستمشاهی و در مسیر تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی صرف کرد.
مرحوم سیدحاتمی در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در شهر اردبیل به دنیا آمد، وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی، مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ علمیه اردبیل همچون شیخ محسن نجفی، آخوند ملا بشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی ، شیخ غلامحسین غروی قدسی، حاج میرزا ابراهیم کلانتر و دیگر اساتید فرا گرفت.
وی در سال 1327 شمسی به حوزه علمیه قم رفته و از محضر اساتید آن حوزه همچون مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر سلطانی طباطبایی ، سید رضا صدر، حاج شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبایی ، حاج آقا حسین بروجردی، سید محمد حجت ، شیخ محمدعلی اراکی و امام خمینی (ره) استفاده برد.
وی در سال 1343 هجری شمسی به زادگاه خود اردبیل بازگشت و به تدریس سطح عالی علوم حوزوی در حوزه علمیه اردبیل و فعالیت های مذهبی و سیاسی پرداخت.
حضور در مبازرات ضد رژیم پهلوی به همراهی مرحوم آیت الله مروج امام جمعه وقت اردبیل، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و مشارکت در امور خیر از اهم فعالیت ‌های سیاسی و اجتماعی آن مرحوم محسوب می‌شود.
وی همچنین 2 دوره نمایندگی مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.