قله های تلاوت/ استاد سعید مسلم

قله های تلاوت/ استاد سعید مسلم
معرفی برجسته ترین تلاوت های قاریان جهان، این برنامه به معرفی فرازهایی از تلاوت های زیبا و برجسته استاد سعید مسلم می پردازد.
اولین قله تلاوت از استاد استثنایی و متفاوت جهان قرائت قرآن کریم استاد سعید مسلم که بسیار جذاب و شنیدنی است، تلاوت معروف آیات ۱۵ تا آخر سوره مبارکه نوح، سور مبارکه تکویر وانفطار و آیات یکم تا ۱۸ سوره مبارکه بلد است که اولین نوار کاستی بود که از صدای ایشان به ایران آمد و یک شاهکار تلاوت بود. در سال های دفاع مقدس صدای محزون و دلبرای استاد، از حجله شهدا پخش می شد و دل ها را با خود همراه می کرد.
در سال های آغازین پس از انقلاب برنامه ای با عنوان قرآن در صحنه از تلویزیون پخش می شد که مرحوم آیت الله طالقانی (ره) در آن تفسیر می گفتند. نشان آغازین این برنامه فراز زیبایی از سوره مبارکه تکویر با صدای استاد سعید مسلم بود که نسخه اصلی آن را در این بخش می شنویم.
بسیاری از متخصصین تلاوت قرآن کریم معتقدند که این تلاوت یکی از ده تلاوت برتر جهان قرائت قرآن کریم است که در دهه ۶۰ میلادی اجرا شده و صدای ملکوتی و تکان دهنده استاد و حزن و روحانیتی که در تلاوت ایشان موج می زند، دل هر شنونده ای را تحت تأثیر قرار می دهد.
خیلی ها معتقدند اختلاف قرائت هایی که این استاد برجسته قرآن کریم اجرا می کنند، قرائت های شاز و نادری است. وقتی استاد قرآن می خواند طنین تلاوت های ایشان شنونده را همراه می‌کند. به جرأت می توان گفت ایشان یکی از استثنایی ترین و تأثیرگذارترین صداها را در میان قراء بزرگ دنیا دارد.
استاد تلاوتی زیبا از سور مبارکه غافر آیات ۵۵ تا ۶۸، نازعات آیات ۲۶ تا ۴۱ و اخلاص و فلق دارد که مدت زمان آن ۳۴ دقیقه است و در این بخش فرازی زیبا از سوره مبارکه غافر را می شنویم.
استاد سعید مسلبم هیچگاه وارد رادیو قاهره نشد با این وجود جزو قاریان معروف و محبوب جهان قرائت قرآن کریم به ویژه در ایران است. از این استاد بزرگ تلاوت های فاخر و جاودانه فراوانی وجود دارد که همچون نگینی در دنیای قرائت قرآن کریم می درخشد و اورا تبدیل به یکی از بهترین قاریان جهان نموده است.
آخرین تلاوت زیبا که در این بخش از استاد سعید مسلم می شنویم، تلاوت سوره مبارکه حشر آیات ۲۰ تا آخر و سوره مبارکه نازعات آیات ۲۶ تا ۳۳ به مدت ۱۵ دقیقه است که ایشان در اوج جوانی بسیار پرشور اجرا نموده است. -
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.