فیلم سینمائی نفوذی قسمت دوم

فیلم سینمائی نفوذی قسمت دوم
فیلم سینمایی نفوذی

فیلمنامه نویس: داود امیریان با برداشتی آزاد از کتاب حکایت زمستان به قلم سعید عاکف
تهیه کننده: جمال شورجه
ساخت آنونس: حسن ایوبی
بازیگران: جمشید هاشم پور ، امیر جعفری ، نسرین مقانلو ، محمد کاسبی ، امیرضا دلاوری ، علیرام نورایی و ...
دیگر عوامل تولید فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: حسن پویا ، طراح صحنه و لباس: فرامرز باد رامپور ، مجری طرح: ح.علیمردانی ، مدیر تولید: اردشیر ایران نژاد ، برنامه ریز و دستیار کارگردان: عطاالله سلمانیان
محصول محراب فیلم.
فیلمنامه فیلم سینمایی نفوذی بر اساس خاطره یک آزاده ساخته و برگردان به یک اثر سینمایی شده و داستان آن با نگاهی به کتاب زمستان به قلم سعید عاکف نوشته شده است.

رمز موفقیت فیلم سینمایی نفوذی
احمد کاوری که با همکاری مهدی فیوضی درام پرافت و خیز «نفوذی» را کارگردانی کرده، فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی بوده و فعالیت هنری خود را از سال 64 با کار تئاتر شروع کرده است. وی علاوه بر همکاری در ساخت فیلم‌های بلند «مردی از جنس بلور» و «قاصدک» سابقه فعالیت بازیگری هم داشته و در تعدادی فیلم‌ سینمایی و سریال تلویزیونی از جمله «ارتفاع پست»، «سفر سرخ»، «انتظار» و «کاشانه» ایفای نقش کرده است. «نفوذی» اولین تجربه کارگردانی کاوری در عرصه سینمای بلند است. بخش‌هایی از سخنان کاوری که در گفتگو با شبکه ایران بیان شده را می‌خوانید:
ساختار استاندارد: هر فیلمی که ساختار استانداردی داشته باشد و برای نگارش قصه‌اش دقت لازم صورت گرفته باشد بدون شک با استقبال مخاطبان روبه‌رو خواهد شد. «نفوذی» هر دوی این عناصر را داشت یعنی هم به لحاظ تکنیک سینمایی ساختار استانداردی داشت و هم فیلمنامه آن مورد توجه مخاطبان عام و منتقدان قرار گرفت.
فیلمبرداری و بازیگری: بخشی از ساختار تکنیکی یک فیلم معطوف می‌شود به دو بخش فیلمبرداری و بازیگری که در هر دوی این حیطه‌ها تهیه «نفوذی» با دقت فراوان صورت گرفت یعنی به همان اندازه که برای قاب‌بندی درست نماها و ایجاد بهترین شرایط تصویربرداری زحمت کشیده شد برای انتخاب بازیگرانی توانمند جهت ایفای نقش در فیلم هم زحمت کشیده شد.
بازیگری توانمند به نام امیر جعفری: برای انتخاب شخصیت اصلی فیلم که امیر جعفری در قالب آن ظاهر شده، وسواس زیادی به خرج دادیم. برای این نقش چند بازیگر هم‌تراز با جعفری مدنظرمان بودند اما به دلایلی نظیر درگیری در پروژه‌های دیگر در نهایت از جعفری استفاده کردیم که انصافا وی نیز توانست به خوبی هر چه تمام‌تر نقش اصلی فیلم را ایفا کند. جعفری علاوه بر اینکه سابقه کار در تئاتر را دارد و به همین دلیل در ایفای نقش بسیار منعطف عمل می‌کند، به لحاظ شخصیتی نیز انسان کاملی است و همین مساله کار با او را راحت می‌کند.
حضور شورجه: جالب اینجاست که «نفوذی» در ابتدا بنا بود توسط جمال شورجه ساخته شود و ایشان حتی پروانه ساخت این فیلم را هم گرفت اما به دلایل مشغول بودن‌شان در پروژه‌ای دیگر، کار ساخت این فیلم به من و مهدی فیوضی سپرده شد. البته شورجه در تمام مراحل کار در کنار ما حضور داشت و سعی می‌کرد با ارائه پیشنهادات درست خود، اسباب تولید یک فیلم خوب را فراهم کند.
داستانگویی سرراست: من فکر می‌کنم رمز موفقیت «نفوذی» داستانگویی سرراست آن است. از وضعیت فروش فیلم‌ها طی سال اخیر هم این طور برمی‌آید که مخاطبان تشنه دیدن فیلم‌هایی هستند که به سهولت و بدون لکنت داستان‌شان را بیان می‌کنند. اصلا اینکه اوضاع فروش کمدی‌های سطحی در سال جاری خوب نبوده است همین مساله است یعنی این گونه کمدی‌ها هیچ داستان جدیدی را برای عرضه ندارند و صرفا می‌کوشند از طریق چند دیالوگ خنده‌دار یا چند موقعیت کلیشه‌ای مخاطب را بخندانند در صورتی که سینمای ما نیاز به داستان‌های جدید و روایتی جدید از ایده‌های بکر پیرامون‌مان دارد. شک نکنید که داستان‌گویی درست می‌تواند اسباب رونق مجدد سینمای ایران را فراهم کند. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.