بيگانگان در اتاق زير شيرواني(ALIENS IN THE ATTIC)

شنبه، 27 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بيگانگان در اتاق زير شيرواني(ALIENS IN THE ATTIC)

فانتزي/ خانوادگي
[قدرت بچه ها]
کارگردان: جان شولتز. بازيگران: رابرت هافمن(ريکي ديلمن)، کارتر جنکينز (تام پيرسون)، آستين باتلر(جک پيرسون)، اشلي تيسديل ( بتاني پيرسون)، هنري يانگ ( آرت پيرسون). 85 دقيقه. درجه ي نمايشي: PG.
حضور بيگانگان فضايي در يک فيلم ژانر کودک و نوجوان امر چندان عجيب و غيرمنتظره اي نيست. البته ظاهر گرملين وار بيگانه هاي فضايي فيلم بيگانه ها دراتاق زير شيرواني ممکن است در نظراول پدر و مادرها را بترساند؛ البته ترس از اثرات سوءاحتمالي بر ذهن و روان بچه هايشان از ديدن چنين مخلوقاتي. اما کافي است مدتي از شروع فيلم بگذرد تا بي خطر بودن اين موجودات فضايي بر پدر و مادرها روشن شود.درواقع مي توان ادعا کرد که پس از بيگانگان فضايي فيلم نشانه ها ( ساخته ي ام. نايت شيامالان) در سال 2002 بيگانگان فضايي فيلم بيگانه ها در اتاق زير شيرواني بي خطرترين يا بهتر است بگوييم کم خطرترين موجودات فرازميني اي هستند که ما در طي اين هفت سال گذشته در جهان سينما شاهدش
بوده ايم.
واقعيت آن است که تخيل کودکانه ارتباط بسيار بيشتر و خلاقانه تري با مقوله ي فانتزيک « بيگانگان فضايي» دارد و اساساً نگاه کودکانه به اين مقوله بسيار قشنگ تر و پرمفهوم تر از نوع نگاهي است که بزرگسالان در حيطه ي سينما به مقوله ي مذکور دارند.
بيگانه ها دراتاق زير شيرواني گرچه فيلم بزرگ و به ياد ماندني اي نيست اما قطعاً فيلم لذت بخشي است . اين فيلم که با يک بودجه ي چهل و پنج ميليون دلاري توسط استوديوي فاکس قرن بيستم ساخته شده است ، قصه ي ساده و روشني دارد . دو خانواده ي ميشيگاني براي گذراندن اوقاتي در کنار هم به ويلايي مي روند که براي گذراندن اوقات تعطيلي خود در کنار دريا کرايه کرده اند. ديري نمي گذرد که معلوم مي شود چند موجود فضايي که اندازه ي هرکدامشان تا سر زانوي انسان است دراتاق زير شيرواني ويلا به سر مي برند. اين موجودات بيگانه قدرت اين را دارند که اذهان آدم بزرگ ها را تحت کنترل خويش درآورند اما قدرت تسخير ذهن بچه ها و نوجوان ها را ندارند. درادامه ي ماجرا بچه ها تصميم مي گيرند با وسايلي که در اختيار دارند - يا بهتر بگويم با اسباب بازي هايشان- ترفند موجودات فضايي رحل اقامت افکنده در اتاق زير شيرواني را خنثي کنند.
موجودات فضايي فيلم براي رسيدن به کره ي زمين از چند کهکشان عبور کرده اند اما قدرت اش را ندارند که از اتاق زير شيرواني خارج شوند. البته اين يکي از چند سوراخ فاحش در سناريوي فيلم است. با اين وجود مي توان از روي اين معايب گذشت و به ارزش هاي ديگر فيلم ، به ويژه تمرکزش بر قدرت بچه ها و اعتماد به نفس دادن به نوجوان ها ، تأکيد کرد. فيلم از حيث کمدي فيزيکي- موضوع موردعلاقه بچه ها در فيلم ها- هيچ کم و کسري اي ندارد. بازيگران فيلم نيز مجموعه اي از بازيگران محبوب سريال هاي تلويزيوني ، از جمله دبيرستان موسيقيايي و هرکسي ريموند را دوست دارد هستند. بهترين بازيگر فيلم رابرت هافمن است که نقش پادوي گوش به فرمان موجودات فضايي را در فيلم بازي مي کند.هافمن درهرصحنه اي که ظاهر شده توانسته توجه تماشاگران را معطوف خود کند تا آنجا که حتي موجودات فضايي فيلم را نيز تحت الشعاع بازي خوب خود قرار داده است.
منبع:دنياي تصوير،شماره 186.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.