بازيکن (GAMER)

يکشنبه، 28 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازيکن (GAMER)

خيلي به خودتان وعده ي پايان جهان را ندهيد!]
کارگردانان:برايان تيلور و مارک نولدين.بازيگران:جرارد باتلر(کبل)،مايکل سي هال(کنت کاسل)،آمبر والتا(انجي)،لوگان لرمن (سيمون)،رمزي مور(جورج).95دقيقه درجه نمايشي R.
منظره هايي که هاليوود اين روزها درفيلم هاي خود از جهان آينده ارايه مي کند، بدجوري کم مايه وکليشه اي است.بازيکن رجعتي است به مکتب فيلمسازي The Running Man (محصول 1987،به کارگرداني پل مايکل گلاسر،براساس فيلمنامه اي از استيون کينگ)، فيلمي که در آن آرنولد شوارتزنگر نقش يک آدمکش زنداني را در آمريکاي فاشيستي سال 2019 بازي مي کرد.ضد قهرمان فيلم بازيکن نيز مثل ضد قهرماني که آرنولد نقش اش را بازي مي کرد،براي نجات جان خود مجبور است در يک بازي رسانه اي مرگبار شرکت کند.کبل (جرارد باتلر)، مرد بي گناهي است که محکوم به اعدام شده و در انتظار فرا رسيدن نوبت اعدام خويش به سر مي برد. اما در اين دنياي عجيب ،بچه هاي نوجوان با شرکت در يک بازي ويدئويي اينترنتي آن لاين بر سرنوشت اين گروه از زندانيان نظارت مي کنند .زنداني محکوم به مرگ درصورتي که موفق به پيروزي در سي مسابقه رايانه اي اينترنتي شود مشمول عفو خواهد شد و آزادي خود را به دست خواهد آورد.کبل درآستانه ي دستيابي به سي امين پيروزي خود است.او اميدوار است بلافاصله پس از آزادي از زندان نزد زن وبچه اش برگردد. مشکل اينجاست که کبل يک دشمن خصوصي به نام کنت کاسل (مايکل سي.هال)دارد .کاسل رئيس يک شرکت بسيار قدرتمند- درحد و اندازه ي مايکروسافت امروز است وچيزي نمانده که نوع بشر را به بردگي کامل بکشاند. در اين دنياي مخلوق کنت کاسل،انسان ها مي توانند از طريق بازي هاي چند رسانه اي اينترنتي همديگر را کنترل بکنند و در انواع مسابقات مرگبار شرکت کنند. کبل طبق مقررات بازي بايد آزاد شود اما از آنجايي که کنت کاسل کينه ي شخصي از وي به دل دارد وکل تکنولوژي بازي هم در اختيار اوست لذا تمايلي به آزاد کردن وي ندارد و...
زماني بود که فيلم هاي فانتزي و آينده گراي هاليوود به مسايلي چون گرم تر شدن کره ي زمين ومصايب زيست محيطي آتي مي پرداختند. اما حالا مدتي است که هاليوود به اين نتيجه ي تأسف بار رسيده است که آينده چيزي نيست جز ويراني کامل. حداقل اي کاش چنين منظر تلخ پايان جهاني اي دريک سبک وسياق شايسته تر هنري وسينمايي در برابر چشمان تماشاگر قرار مي گرفت.فيلم از فقدان ظرافت وفقدان منطق در رنج است.فيلم انيميشن پايان جهاني 9 حتي از اين فيلم حرکت زنده واقعي تر ومنطقي تر به نظر مي رسد. بازيکن در بهترين حالت با اتکا به سکانس هاي اکشن وخشن خود تنها قادر خواهد بود رضايت بخش هايي از تماشاگران دوستداران اکشن را جلب کند، تماشاگراني که به تماشاي اين نوع صحنه ها عادت داده شده اند.
منبع:نشريه دنياي تصوير شماره187



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.