موج ­سوار (Soul Surfer)

شنبه، 22 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موج ­سوار (Soul Surfer)

کارگردان: شان مک نامارا (Sean McNamara)
بازیگران: آناسوفیا راب ، هلن هانت ، دنیس کواید ، لورن نیکلسون ، کریگ تی نلسون (AnnaSophia Robb, Dennis Quaid , Helen Hunt)
مدت زمان: 106 دقیقه
نوع فیلم : اکشن/ درام/ ورزشی
خلاصه داستان :
موج سوار روح براساس کتابی به همین نام که در سال 2003 منتشر شد ساخته شده است; کتابی که در بردارنده ی خاطرات یک دختر نوجوان موج سوار در سواحل هاوایی است. این دختر سیزده ساله بتانی همیلتون نام دارد و قصه ی زندگی اش از تراژدی شروع و به پیروزی ختم می شود.
بتانی در یکی از روزهای سال 2003 هنگام موج سواری در آب های هاوایی مورد حمله ی یک کوسه قرار می گیرد و تقریبا همه ی بازوی چپ خود را از دست می دهد. او یک ماه بعد دوباره سوار بر تخته ی موج سواری اش می شود و از آن زمان به بعد توانسته در بسیاری از مسابقات موج سواری شرکت کرده و پیروز شود. بتانی همیلتون حالا بیست و یک ساله است و یک موج سوار حرفه ای به شمار می رود. همه ی این ها واقعیت های قطعی ای است که در فیلم به تصویر کشیده شده است.
اما مشکل ما با فیلم ساده انگاری افراطی است. این حوادث واقعی قطعا پیچیدگی های روحی و روانی و احساسی خاص خودش را داشته. دختر نوجوانی در آغاز دوران نوجوانی اش یک بازوی خود را از دست می دهد و این اتفاقی نیست که فرد بازو از دست داده بتواند به راحتی و به سادگی از آن عبور کند. کافی است خودمان را جای چنین فردی بگذاریم تا متوجه شویم قضیه چقدر ناگوار و پیچیده است و روند بهبودی روحی تا چه حد طولانی و سخت.
بتانی (آنا سوفیا راب) خانواده ی مهربان و حمایت گری دارد. پدر (دنیس کواید) و مادر (هلن هانت) بتانی هر دو از موج سواران حرفه ای هستند و همگی در چند قدمی ساحل زندگی می کنند بتانی خیلی خوش بین است و روحیه ی رقابتی بسیار شدیدی دارد. اما به رغم تمامی این واقعیت ها, برای تماشاگران دشوار است که بپذیرد این دختر در عرض فقط یک ماه پس از فاجعه ی از دست دادن بازویش زندگی عادی خود را از سر می گیرد و دوباره به موج سواری مشغول می شود. ایمان و روحیه ی بتانی قابل ستایش است.
به هر حال از این نکات که بگذریم, موج سوار روح فیلم بی ضرری است که حداقل به تماشاگران خود امید و روحیه می دهد.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.