عنوان: برگزيدگان جشنواره فجر
مسابقه سينماي ايران
داوران: ابوالقاسم طالبي، مسعود جعفري جوزاني، محسن علي اکبري، ابراهيم فياض، سيد ناصر هاشم زاده، اسفنديار شهيدي.
بهترين فيلم: به رنگ ارغوان (سيد جمال ساداتيان).
بهترين کارگردان: ابراهيم حاتمي کيا (به رنگ ارغوان).
بهترين فيلمنامه: همايون شهنواز و شهرام اسدي (شب واقعه).
بهترين فيلمنامه اقتباسي: مصطفي رستگاري (چهل سالگي).
بهترين بازيگر مرد: محسن طنابنده (براي فيلم هاي سنگ اول و هفت دقيقه تا پاييز).
ديپلم افتخار: هدايت هاشمي (لطفاً مزاحم نشويد).
بهترين بازيگر زن: نگار جواهريان (طلا و مس).
ديپلم افتخار: مريلا زارعي (کيفر).
بهترين فيلمبردار: حسن کريمي (به رنگ ارغوان).
بهترين تدوين: حسين غضنفري (شب واقعه).
بهترين بازيگر زن نقش دوم: شيرين يزدان بخش (لطفاً مزاحم نشويد).
بهترين بازيگر مرد نقش دوم: مهدي فقيه (ملک سليمان).
بهترين موسيقي متن: بهزاد عبدي (آل) و جان کونگ وينگ (ملک سليمان).
بهترين صدابرداري: وحيد مقدسي (بيداري رؤياها).
بهترين صداگذاري: عليرضا عليدي (آناهيتا) و کيسون چانگ (ملک سليمان).
بهترين طراحي صحنه و لباس: عباس بلوندي (شب واقعه).
بهترين جلوه هاي ويژه رايانه اي: هديش بيگدلي شاملو (هفت دقيقه تا پاييز) و لئو لو (ملک سليمان).
بهترين جلوه هاي ويژه ميداني: محسن روزبهاني (شب واقعه).
بهترين چهره پردازي: سعيد ملکان (ملک سليمان).
بهترين فيلم از نگاه ملي: عصر روز دهم (مجتبي راعي).
پلاک طلايي مديريت جشنواره: ملک سليمان.
جايزه بهترين نگاه مردمي: به رنگ ارغوان (ابراهيم حاتمي کيا).
مسابقه فيم هاي اول و دوم:
داوران: شهريار بحراني، حميد بهمني، جميل رستمي، علي اکبر قاضي نظام و بهمن حبشي.
بهترين فيلم اول و دوم: نفوذي (جمال شورجه و حسن عليمرداني).
جايزه ويژه هيأت داوران: زندگي (همايون رضا عطاردي).
بهترين کارگردان بخش فيلم هاي اول و دوم: بهرام توکلي (پرسه در مه).
ديپلم افتخار: احمد کاوري و مهدي فيوضي (نفوذي).
همچنين جليل سامان براي فيلمنامه اقتباسي زندگي، مهدي فيوضي براي فيلمنامه نفوذي، تورج اصلاني براي فيلمبرداري فيلم هاي زمزمه با باد و بدرود بغداد و رضا خدادادبيگي براي بازي در زمزمه با باد برنده ديپلم افتخار دريافت کردند.
جايزه ويژه هيئت داوران: عليرضا رئيسيان (چهل سالگي). عليرضا اميني (طلا و مس) و همايون اسعديان (هفت دقيقه تا پائيز).
بخش بين الملل
مسابقه بين الملل (جام جهان نما)
داوران: تهمينه ميلاني، اليويا استيوارت، هوليا اوجانسو، ميرالي ناير، کارلوس پادرون، نادر صالب زاده.
بهترين فيلم: اتاق شماره شش (کارن شاخنازاروف، روسيه).
بهترين کارگردان: آدريان بي ني يس (غول)، محصول مشترک بلغارستان، اسلووني، آلمان و مجارستان.
بهترين فيلمنامه: ابراهيم حاتمي کيا (اتاق شماره شش).
جايزه ويژه هيئت داوران: چهار گسترده در رستگاري در خم کوچه است (استپان کومانداروف) محصول مشترک آرژانتين، اروگوئه، آلمان و اسپانيا.
دستاورد هنري و فني، رنج (جمال سان، ترکيه).
بهترين فيلم کوتاه داستاني: باغ احمد (آرون ويلسن، استراليا).
بهترين انيميشن: مرد جوان و خياط حيله گر (راشين خيريه) و گرگ و ميش (محمدعلي سليمان زاده).
بهترين فيلم از نگاه تماشاگران: عصر روز دهم (مجتبي راعي).
جايزه مصطفي عقاد: ملک سليمان (شهريار بحراني).
فيم هاي معناگرا
(درجستجوي حقيقت و عدالت)
داوران: احمدرضا معتمدي، احسان قابيل، ايزابل پيسانو، نوام کليمن.
بهترين فيلم: نامه هايي به پدر يعقوب (کلاوس هارو، فنلاند).
بهترين فيلمنامه: ميکا سوييني (توماس، فنلاند) و مارگارت فن تروتا (بينش، آلمان).
جايزه ويژه هيئت داوران: تبعيدي در ماه (لي هي جون، کره جنوبي).
سينماي آسيا (جلوه گاه شرق)
داوران: علي معلم، رامش سيپي، ريري رضا، خميس مرادوف.
بهترين فيلم: نيمروز راستين (ناصر سعيدوف، تاجيکستان).
بهترين کارگردان: ناصر سعيدوف (نيمروز راستين).
بهترين فيلمنامه: کائو بائويينگ (معادله عشق و مرگ، چين).
جايزه ويژه هيئت: بدورد گلساري (آرداک اميرکولوف، قزاقستان).
تقدير داوران: جرمال (رواي بهارواني، اندونزي).
جايزه راه انبياء (بين الاديان)
داوران: جليل عرفان منش، مارگريت ايوانوويچ، جيمز مک کال.
بهترين فيلم: طلا و مس (همايون اسعديان).
منبع: نشريه دنياي تصوير شماره 190
برگزيدگان جشنواره فجر
دوشنبه، 15 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
تازه های 14
مادران بد (bad moms)
آواتار (AVATAR)
بررسی فیلم Elysium (بهشت)
بررسی فیلم Divergent (ناهمتا)
بررسی فیلم لندن سقوط کرده است (London Has Fallen)
بررسی فیلم فرقه ی آدم کش ها (Assassin's Creed)
نقد و بررسی Tomorrowland (سرزمین فردا)
نقد و بررسی فیلم خارجی 3 ایکس؛ بازگشت زندر کیج xXx: Return of Xander Cage))
تمام چیزی که می بینم تو هستی ( All I See Is You )
ویولونیست
بیشترین بازدید هفته
نوع چهارم (THE FOURTH KIND)
نقذ فیلم هنر چیره شدن : The Art of Getting By
بچه خوشگل (PRETTY BABY)
نقد فیلم ولنتاین غمانگیز (Blue Valentine)
با خانمان (داستان پرین) – The Story of Perrine
نزديکي (INTIMACY)
مادران بد (bad moms)
هلن تروا (HELEN OF TROY)
نقد فیلم monte carlo مونته کارلو
شهوت، احتياط (LUST، CAUTION)
موارد بیشتر برای شما
چرا پیامبر (ص) فرموده است که سوره هود مرا پیر کرده است؟
حال کارگر خوب شود حال کشور خوب میشود
امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است
ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد
هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
تحریم ها بهانه دشمن از پا درآمده
زمینههای حضور و مشارکت مردم
ملت زنده ملتی فرصت آفرین
تلاوت قرآن کریم در ابتدای دیدار کارگران
رکن جهش تولید کارگر است
جونم فدات همسایه/محمدرضا نوشه ور
میزان صدقه مردم در سال گذشته!
جزئیات جالب درباره شاهکار سدسازی مهندسان ایرانی در سریلانکا
ایران هر کاری کند،عدهای اشکال میگیرند و بهانه میکنند!
روضه حضرت حمزه علیهالسلام/امین قدیم