فرشته دندانها (Tooth fairy)

چهارشنبه، 17 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرشته دندانها (Tooth fairy)

کارگردان: مايکل لمبک

دندان هاي کرمو به روت کانال نياز دارند!]
بازيگران: دواين «راک» جانسون (درک تامپسون)، اشلي جاد (کارلي)، استيون مرچنت (تريسي)، جولي اندروز (ليلي)، بيلي کريستال (جري). 101 دقيقه. درجه ي نمايشي PG.
فيلم فرشته ي دندان ها مبتني بر اين افسانه ي کودکانه است که هر بچه اي اگر دندان شيري افتاده ي خود را موقع خواب زير بالش اش بگذارد، «فرشته ي دندان ها» از راه خواهد رسيد و در ازاي اين دندان يک هديه ي کوچک (معمولاً پول) در زير بالش خواهد گذاشت. به اين ترتيب، «فرشته ي دندان ها» يک موجود خيالي و افسانه اي است از نوع «بابانوئل» و «جک فراست» و «ايستر باني» هر چند که در فهرست فوق از حيث شهرت و اهميت در مراتب پائيني به سر مي برد.
فيلمنامه ي فرشته ي دندان ها از سال 1992 دست به دست مي شده است. عنوان اوليه ي اين فيلمنامه دندان هاي شيري بود و قصه درباره ي يک تفنگدار نيروي دريايي آمريکا بود که پس از مرگ پدرش، که يک «فرشته ي دندان ها»ي اصيل به شمار مي رفت، سعي مي کند وظايف پدر مرحوم اش را بر عهده بگيرد. آرنولد شوراتزنگر براي ساليان متمادي در فکر اين بود که نقش تفنگدار دريايي را بازي کند اما فيلم ساخته نشد تا اين که عاقبت شرکت فيلمسازي فاکس قرن بيستم تصميم گرفت با استخدام پنج فيلمنامه نويس و به کار گرفتن گروهي از بازيگران نامدار سينماي آمريکا فيلم فرشته ي دندان ها را براساس خطوط اصلي همان فيلمنامه ي 18 سال پيش بسازد.
دواين جانسون معروف به راک، در فيلم فرشته ي دندان ها در قالب يک بازيکن هاکي روي يخ که در ليگ دسته دوم بازي مي کند، ظاهر شده است. اين بازيکن که دِرِک تامپسون نام دارد طي ده سال گذشته هيچ گلي به ثمر نرسانده و تنها هنرش اين بوه که بازيکن هاي حريف را محکم به زمين بزند. خشونت دِرِک در زمين بازي تا آن جاست که وي به لقبِ «فرشته ي دندان ها» معروف شده زيرا معمولاً بازيکن حريف را چنان محکم مي زند که دندان هاي وي توي دهانش مي ريزد. درک نامزدي دارد به اسم کارلي (اشلي جاد) که مادر يک دختر 6 ساله است. در ادامه ي ماجرا، دِرِک در برخورد با پسربچه اي که طرفدار ورزش هاکي است مرتکب رفتار تند و زننده اي مي شود. علاوه بر اين، دِرِک به دختر شش ساله ي نامزدش که معتقد به وجود «فرشته ي دندان ها» است، مي گويد که اين حرف ها خرافات است و هيچ «فرشته ي دندان ها»يي وجود ندارد. اين رفتارهاي ناشايست دِرِک باعث مي شود که او به طرزي جادويي محکوم به انجام دو هفته کار اجباري در «سرزمين فرشته ها» شود. دِرِک در اين دنياي فانتزي بايد وظايف يک «فرشته ي دندان ها» را انجام دهد و البته اين کارِ چندان ساده اي نيست. رئيس فرشته ها (جولي اندروز) بسيار سنگين و جدي است و دِرِک بايد کار خود را درست انجام دهد و ...
راک گرچه به عنوان يک ستاره ي سينماي اکشن مشهور شده اما توانسته جايگاهي براي خود در ژانر کمدي هاي خانوادگي پيدا کند. راک با بازي در فيلم هايي مثل باهوش باش، برنامه ي بازي و بازگشت به ويچ مانتين ثابت کرده که چهره ي دوست داشتني و دلچسبي براي بچه ها و خانوادهاست. ظاهراً بچه ها از بودن در کنار اين بازيگر عضلاني خوش سيما احساس امنيت و شادي مي کنند. اما همه ي اين ها به شرطي است که فيلمنامه ي خوبي در اختيار باشد. فرشته ي دندان ها عملاً يک کمدي تک شوخي اي است با زمينه چيني هاي کميک ضعيف. طرح داستاني فيلم لاغر و نارساست. در چنين شرايطي فيلمساز، که ساختن يکي دو فيلم بابانوئلي را در کارنامه ي خود دارد، بيشترِ تلاش خود را متمرکز بر جذابيت هاي گروه بازيگران اش کرده است. اما حضور گرم و دلپذير جولي اندرز و همين طور بازي بيلي کريستال در نقش يکي از مسئولين امور فرشته ها در «سرزمين فرشته ها» براي نجات فيلم کفايت نمي کند. فيلم فرشته ي دندان ها در مجموع چيز دندان گيري براي آدم هاي بزرگ تر از 6 سال ندارد.
منبع: نشريه دنياي تصوير شماره 190



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.