الاغ سه بعدی (Jackass 3D)

شنبه، 20 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
الاغ سه بعدی (Jackass 3D)

کارگردان:جف ترمين

عنوان: الاغ سه بعدي(مستند/اکشن/کمدي)
JACKASS 3D
بازيگران جاني ناکس ويل(خودش) ،شون ويليام اسکات(خودش)،استيو اُو(خودش)،اسپايک جونز(خودش)،کريس پونتيوس(خودش)، ريان دون(خودش)،توني هاوک(خودش)،94دقيقه،درجه نمايشي ،R.
«بگذاريد از احمق ها متشکر باشيم. بدون وجود آنها دنيا هيچ مزه و معنايي نداشت!» مارک تواين
بسياري از منتقدان ،در سينما ناميدن مجموعه فيلم هاي الاغ شک و ترديدهاي جدي دارند.کنار هم گذاشتن مجموعه اي از صحنه هاي مستند حاوي اعمالي که توسط گروهي از بدلکاران يا آدم هاي واجد «مهارت» هاي خاص حاشيه اي صورت گرفته، هرگز به معناي سينما نيست.
ده سال پيش شبکه ي تلويزيوني «ام تي وي» با هدف جلب توجه تماشاگران موسوم به «نسل ايکس» - بخوانيد نسل سرگشته ي عاصي- نمايش تلويزيوني الاغ را تهيه وتوليد کرد و آن را به روي آنتن برد. در اين نمايش تلويزيوني ، که طي مدت زمان کوتاهي طرفداران بسياري پيدا کرد. جاني ناکس ويل رهبري تعدادي از بدلکاران را برعهده داشت که کارهاي عجيب و غريب و در عين حال خطرناک مي کردند. نمايش تلويزيوني الاغ در ميانه ي کار متوقف شد زيرا خبر رسيد که در گوشه و کنار کشور پهناور آمريکا برخي از بچه ها و نوجوان ها سعي کرده اند «شيرين کاري»هاي ناکس ويل و گروه وي را تکرار کنند و در نتيجه جان به جان آفرين تسليم کرده اند. به اين ترتيب، انتقادهاي عمومي از بدآموزي هاي نمايش تلويزيوني الاغ باعث توقف پخش اين نمايش شد. اما بروبچه هاي الاغ تقريبا بلافاصله به جهان سينما اسباب کشي کردند و به اين ترتيب درسال 2002 پول و بودجه ي  استوديوي «معتبر» فيلمسازي پارامونت اولين فيلم سينمايي الاغ روانه ي اکران عمومي سينماها شد و فروش قابل توجهي کرد. همين گروه چند سال بعد الاغ شماره ي 2 را ساختند و حالا نوبت به الاغ سه بعدي رسيده است.
طبق معمول در اين الاغ تازه هيچ فکر و ايده ي تازه اي به چشم نمي خورد. فيلم حاوي تعدادي تک صحنه ها از «شيرين کاري» هاي ناکس ويل و رفقايش است که بي هيچ منطق مشخصي صرفا در کنار هم قرار داده شده است و طبيعتا صحبت از فيلمنامه و کارگرداني بي معناست. اما البته تفاوت هايي بين اين فيلم تازه با فيلم هاي قبلي مجموعه وجود دارد .ناکس ويل و استيو او و بقيه ي اعضاي خانواده ي اين حضرات مانع از اين شده اند که شوهران شان بيش از اين با سوسمارها و کروکوديل هاي گرسنه بازي کنند. خاطره ي مرگ آن خطر پيشه ي استراليايي که چند سال پيش به هنگام ور رفتن با يک کروکوديل گرسنه در برابر دوربين يک لقمه ي چپ کروکوديل شد هنوز از خاطره ها نرفته است. عامل افزايش سن و از کف رفتن مهارت هاي بدني را هم اضافه کنيد. مثلا استيو او، حالا يک الکلي است و چنين آدمي ديگر قادر به «شيرين کاري»هاي خطرناک نيست. اما ناک سويل و رفقايش در الاغ سه بعدي ، وقاحت وحال به هم زني را جايگزين خطرپيشگي کرده اند. در صحنه اي از فيلم ،استيو او کاري مي کند که نه تنها دور وبري هاي وي درجا استفراغ مي کنند بلکه احتمالا خيلي ها در سالن سينما نيز از ديدن اين صحنه دچار استفراغ خواهند شد. و فکرش را هم بکنيد که اين صحنه هاي دل به هم زن، با دوربين هاي بسيار سريع و از زواياي چندگانه و از همه مهم تر به صورت سه بعدي فيلمبرداري شده است.الاغ سه بعدي حقيقتا ترکيب بي نظيري است از «حماقت» و «وقاحت» که البته بي هيچ شک و ترديدي مشتري هاي خاص خودش را دارد. اين فيلم ، فارغ از اينکه سينما تلقي شود يا نه، تا حالا نزديک يکصد ميليون دلار فروش کرده است.
منبع:دنياي تصوير



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.