فق (Skyline)

دوشنبه، 22 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فق (Skyline)

کارگردانان و تهيه کنندگان: برادران استراس.
بازيگران: اريک بالفور (جارود)، اسکوتي تامپسون (الين)، اسکروبس دانلد فيسون (تري)، بريتاني دنيل (کنديس)، کريستال ريد (دنيس).
94 دقيقه.
درجه نمايشي، PG-13 .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«آنچه ما نياز داريم ماجرايي است که با حمله ي بيگانگان فضايي شروع شود و در ادامه اش به يک نقطه ي اوج برسد!» مرحوم ساموئل گلدوين
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 افق
علمي تخيلي / هيجاني
SKYLINE
آش شله قلکاري از روز استقلال، مزرعه ي شبدر و جنگ دنياها. فيلم افق با صحنه هايي از اصابت شهاب هاي آسماني به خيابان هاي شهر لس آنجلس در ميانه هاي شب آغاز مي شود؛ انفجارهايي که باعث بيداري شخصيت هاي اصلي فيلم و درگير شدن آنها در ماجراهاي بعدي مي شود. اين صحنه ها در واقع صحنه هاي فلش فوروارد است و در نتيجه فيلم باز مي گردد به يک روز قبل. جارود (اريک بالفور) و نامزدِ حامله اش الين (اسکوتي تامپسون)، ساعاتي پيش با يک سفر هوايي خودشان را به لس آنجلس رسانده اند. هدف آنها از اين سفر شرکت در جشن سالگرد تولد دوست شان، تري (اسکروبس دانلد فيسون) است. آنها به اتفاق دو بانوي جوان ديگر - که هويت آنها ناشناخته باقي مي ماند - شب را در آپارتمان تري مي گذرانند.
سپس فيلم رجعت مي کند به همان صحنه هاي اوليه ي انفجار. جارود و الين به همراه دوستان شان سفينه ي فضايي غول پيکري را که متعلق به بيگانگان فضايي است در آسمان شهر مشاهده مي کنند. از دل اين سفينه، هزاران سفينه ي کوچک تر بيرون مي آيد. مهاجمان فضايي از اين ساختمان به آن ساختمان مي روند و هزاران نفر را همراه خود مي برند. اين يک حمله ي فضايي است. مهاجمان فضايي اصلاً شوخي ندارند و هيچکسي نمي تواند از دست آنها جان سالم به در ببرد. شخصيت هاي اصلي داستان در معرض خطر قرار دارند و ...
اگر شما با اين پيش فرض ذهني به پاي تماشاي افق بنشينيد که داريد يک فيلم تهاجم فضايي از نوع B (فيلم هاي درجه ي دوي کم بودجه) را تماشا مي کنيد، نه تنها تماشاي فيلم براي شما آزاردهنده نخواهد بود چه بسا لذت هم ببريد. به هر حال، فيلم عاري از صحنه هاي جالب و سرگرم کننده نيست. جلوه هاي ويژه ي فيلم بدک نيست. به هر حال بايد توجه داشت که جلوه هاي ويژه ي فيلم هاي معروفي مثل آواتار، مرد آهنين 2 و 300 از جمله ي کارهايش بوده است. سفاين فضايي و موجودات بيگانه ي فضايي در فيلم افق، جالب و چشمگير از کار درآمده اند و اين مي تواند براي بيش از 90 دقيقه شما را پاي تماشاي اين فيلم بنشاند. فارغ از بسياري خطاهاي فيلمنامه اي و هزاران کم و کسري ديگر - از جمله بازيگري بد - صرف وجود جلوه هاي ويژه ي ديجيتالي براي بيرون کشيدن گليم فيلم از بازار گيشه کفايت مي کند. در فيلم هاي نوع B حرف زدن از طرح داستاني، کاراکترها و مقولاتي از اين نوع بيهوده است. تا قبل از اکران فيلم، اينجا و آنجا مطالبي چاپ شده بود مبني بر اينکه افق چيزي خواهد بود در حد و اندازه ي منطقه ي 9 و روز استقلال. اما حتي قبل از اکران فيلم هم بعيد بود کسي باور کند برادران استراس، سازندگان افق (و کساني که مسئوليت کارگرداني فيلم مزخرف رکوئيم و بيگانه ها عليه غارتگر را بر عهده داشتند) قادر به ساختِ فيلمي فراتر از محدوده هاي نوع B باشند.
منبع: دنياي تصوير: شماره 199.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.