ارباب (The Master)

دوشنبه، 25 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارباب (The Master)

پل توماس اندرسن

نمي دانم يادتان هست يا نه، اما در همين مجله فيلم نگار بود كه بهمن سال 86 به استقبال فيلمنامه دوست داشتني و مهم خون به پا مي شود پل توماس اندرسن رفتيم، اين موضوع دليل مهمي داشت؛ اين كه او واقعاً يكي از مهم ترين كارگردانان سينماي اين روزهاست و البته سخت گير، چون اگر سخت گير نبود، هر پنج شش سال يك بار نبايد منتظر مي نشستيم تا يك فيلم از او ببينيم. پل توماس اندرسن، آدم سخت گيري است و موضوعي هم كه انتخاب كرده كارش را سخت تر كرده است. رفته سراغ فرقه ساينتولوژيست ها و سعي كرده به ريشه هاي پيدايش اين فرقه در آمريكا بپردازد. موضوعي كه تا به حال كسي به آن نپرداخته، چون اين فرقه پيروان زياد و مشهوري در آمريكا دارد. همين موضوع بلاي جان اندرسن شد و باعث شد يكي دو سالي را از اين استوديو به آن استوديو آواره باشد تا شايد بالاخره براي خودش خانه اي پيدا كند و اين درام تاريخي اش را بسازد. از همان ابتدا قرار بود فيليپ سيمور هافمن در فيلم نقش اصلي را بازي كند، كه خُب هنوز هم سر جايش است. آدم هاي زيادي اسمشان سر اين پروژه آمد و رفت، اما جكيل فينيكس و ايمي آدامز در اين پروژه فيكس شدند و فيلم در مراحل فيلم برداري است و اگر سخت گيري هاي آقاي اندرسن اجازه دهد، بايد فيلم براي سال 2013 اكران شود.
خلاصه داستان
داستان در دهه 50 قرن بيستم جريان دارد و به بررسي روابط بين يك شخصيت كاريزماتيك روشنفكر به نام «ارباب» و يك ولگرد مي پردازد. «ارباب» سعي دارد يك تشكيلاتي راه بيندازد كه آمريكايي ها را جذب كند و در اين راه آن مرد ولگرد تبديل به دست راستش مي شود.
درباره نويسنده
پل توماس اندرسن: او متولد 1970 است و تا به حال پنج فيلم بلند و دو فيلم كوتاه در كارنامه خودش ثبت كرده است. فيلم هايي اندك، اما با كيفيتي بسيار بالا، آن قدر بالا كه با سومين فيلم بلندش، يعني مگنوليا تبديل شد به يكي از بهترين كارگردانان هم نسل خودش. او نگارش فيلمنامه هاي تمام كارهايش را خودش به تنهايي به عهده داشته و همين او را تبديل به يكي از قدرتمندترين سينماگران مؤلف دوران ما كرده است.
منبع: نشريه فيلم نگار، شماره 106.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.