مهدی دادرس در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به لفو فعالیت های فوتبالی اظهار داشت: مسئولان برگزاری مجبور بودند این کار را انجام دهند. در درجه ی اول سلامت بازیکنان، مربیان، افراد وابسته به تیم ها و به خصوص هواداران از همه چیز مهمتر بود. ما هم تعطیل کردیم و در قرنطینه ایم تا ببینیم اوضاع چطور می شود. امیدوارم هرچه سریع تر شر این بیماری از سراسر جهان به خصوص از سر مردم خوب ایران کم شود.
 
وی افزود: مسئولان تصمیم گیرنده به موقع تصمیم به تعطیلی لیگ گرفتند و خدا را شکر تا زمان که لیگ در جریان بود، هیچ اتفاقی نیفتاد. باید به تصمیماتشان احترام گذاشت. وقتی تمامی لیگ های دنیا ابتدا بازی های خود را بدون تماشاگر برگزار و سپس کاملا تعطیل کردند، مشخص شد که تصمیم مسئولان برگزاری لیگ ما درست و به موقع انجام شده است و باید به آنها بابت آن تبریک و خسته نباشید گفت. باید دست مسئولان را باز بگذاریم تا راحت تصمیم بگیرند. باید هیجانات کاذب و بدون نتیجه و غیر منطقی را سعی کنیم از فوتبال کم کنیم.
 
عضو کمیته ی استیناف فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از زمان از سر گیری لیگ برتر خبر ندارد، تصریح کرد: چون بازی های ملی عقب افتاده است، مسئولان برگزاری برای پایان دادن لیگ برتر تحت فشار نیستند. چون در هیات رئیسه نیستم، نمی دانم لیگ کاملا لغو می شود یا اینکه قرار است ادامه پیدا کند. تصمیات هم چون آنی گرفته می شود، نمی توانم چیزی بگویم.
 
مهدی دادرس در خصوص اعتراض سپاهانی ها به رای کمیته ی انضباطی گفت: پرونده ی بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس که کمیته ی انضباطی رای به برنده شدن پرسپولیس داد، به کمیته ی استیناف رسیده است. البته به شخصه هنوز پرونده را مطالعه نکردم و از جزئیات گزارش آن بی خبرم. چون فضای کمیته ی استیناف کوچک و تعداد ما زیاد است، اینجا ویروس می تواند به راحتی جولان دهد، تعطیل کردیم تا سال آینده انشالله اگر عمری بود به پرونده ها به خصوص این مورد مهم رسیدگی کنیم. بازی ها هم تعطیل شده و طبق گفته ی مسئولان برگزاری تا آخر فروردین لیگ برگزار نمی شود. این پرونده چیز خاصی نیست و فقط اعلام نتیجه است. چون کار ما حساس است و باید از روی محتوای پرونده رای صادر و اظهار نظر کنیم، نمی توانم الان در مورد این پرونده حرفی بزنم. اگر زودتر اظهار نظر کنیم، اشتباه است. روی پرونده اظهار نظر می کنیم تا خدای ناکرده حق تیمی ضایع نشود.
 
وی با بیان اینکه مهندسی لیگ فوتبال را قبول ندارد، تاکید کرد: بدون تعارف برخی مسئولان تیم ها، آدم های جوگیری هستند و ادعای مهندسی لیگ می کنند و چند تیم دیگر هم دنبالش فریاد می زنند. به جای این صحبت ها گل بزن، گل نخور، بازی ات را ببر. به تیمت برس تا بازیکنت با داور درگیر نشود و اخراجی ندهی. اینها مهندسی ندارد. کم کاری خود را نباید به گردن داور و زمین و زمان انداخت. در تمام دنیا داوران اشتباه می کنند. ممکن است یک بازی به نفع و یک بازی به ضرر تیمی سوت زده شود.
 
عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ادامه داد: وقتی مدام از کلمه یا جمله ای استفاده شود، آدم باور می کند. این قدر حرف از مهندسی لیگ زدند که باورشان شده است. این مسائل دیگر لوث شده است. نباید با این حرف های بیهوده و غیرمنطقی کار و زحمت دیگر تیم ها را زیر سوال برد. اگر شخصی یا کسانی تهمت یا توهینی مطرح کند، هم کمیته ی اخلاق و هم انضباطی می تواند ورود کند و پیگیر شود. به نظرم این صحبت ها تهمت و افترا است و باید فردی که این ادعا را مطرح می کند، سند بیاورد.
 
مهدی دادرس گفت: بازیکن، مربی و مدیر باشگاه جنجال راه می اندازند که فلان کس نگذاشت تیم ما نتیجه بگیرد. آقای مدیر به جای این حرف ها قوی باش. اشتباه هم علیه تیمت می شود اما قوی باش و با قدرت کار کن. مگر علیه پرسپولیس یا تیم های دیگر داوران قضاوت اشتباه نداشته اند؟
 
وی در خصوص محرومیت سنگین مسعود شجاعی هم توضیح داد و افزود: از یک عضو کمیته ی انضباطی در مورد دلیل محرومیت 3 جلسه ای مسعود شجاعی سوال کردم که به من گفت، کاپیتان تراکتور به داور گفته چقدر پول گرفتی؟ من بیشترش را می دهم. این صحبت ها از کسی که بازیکن باتجربه ای است و در لالیگا بازی کرده و کاپیتان تیم ملی و تراکتور است، درست نیست. شجاعی را دوست دارم اما او با چنین تجربه ای نباید این حرف سنگین را بزند. او بچه ی استثنائی در فوتبال ما است. 3 جام جهانی بازی کرده است. اصلا نباید درگیر شود و باید به تیمش آرامش بدهد. عدم نتیجه گیری تراکتور، حتی مسعود شجاعی را هم عصبی کرده است. او راحت می تواند به تیمش آرامش دهد. شخصیت بیرون فوتبالی شجاعی هم آن قدر بزرگ است که دوست داشتنی است. من چون خیلی دوستش دارم، خیلی سخت از او انتقاد می کنم!
 
مهدی دادرس در پایان گفت: از خداوند می خواهم که هرچه زودتر این بیماری را از کشورما و مردم دنیا دور کند. دوم اینکه امیدوارم ذهن ما از خرافات و توطئه توهم پاک شود.