فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(صلی الله علیه و آله)گفت: سيستم‌هاي شناسايي و انهدام موشك‌هاي كروز در ايران ساخته شده است.
امير احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(صلی الله علیه و آله) با حضور در دومين ويژه برنامه دفاع مقدس راديو ايران با اشاره به كسب تجارب ارزشمند نيروهاي مسلح در 30 سال اخير اظهار داشت: علي رغم تحريم هاي 30 ساله دشمن در بعد نظامي، نيروهاي مسلح در بعد خودكفايي قدمهاي خوبي برداشته و توانسته اند نه تنها امكانات خود را به روز كنند بلكه پيشرفتهاي گسترده اي را در بخش نظامي و حوزه هوافضا به دست بياورند.
وي بهينه سازي مستمر سامانه هاي موجود، تعامل خوب با دانشگاهها و منابع صنعتي، ساخت دهها آتش‌بار بومي تا جايي كه قابل رقابت با سامانه روز دنيا داشته باشد، ساخت موشك هاي ضد هوايي و رادارهاي اكتيو عامل و غير عامل را از مهمترين فعاليت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء دانست و تصريح كرد: امروز نه تنها قادر به شناسايي موشك كروز رادارگريز دشمن هستيم، بلكه مي‌توانيم آنها را منهدم كنيم.
ميقاني همچنين به فعاليتهاي پدافند هوايي و نقش آن در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: پدافند هوايي توانست با اقتدار در دوران هشت سال جنگ تحميلي با انهدام صدها فروند از هواپيماها و بالگرد دشمن بعثي حفاظت از مناطق اساسي و حساس كشور را برعهده داشته باشد و كارنامه درخشاني را از خود به نمايش بگذارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(صلی الله علیه و آله) تصريح كرد: در حال حاضر قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(صلی الله علیه و آله) نه تنها حفاظت از قلمرو هوايي كشور را برعهده دارد بلكه ضمن رصد كردن تمام تحركات دشمن در خارج از مرزها از غافلگيرشدن نيروهاي خودي نيز جلوگيري مي كند.