آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه دعای عرفه یک دوره کامل عرفان اسلامی و خداشناسی همراه با معارف سیر سلوک الی‌الله است، بیان کرد: امیدوارم همه توفیق قرائت دعای عرفه را پیدا کنند و برای رفع گرفتاری‌های مسلمانان دعا کنند.

 به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید صبح امروز سه‌شنبه، 23 مهرماه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت روز عرفه و با بیان اینکه در روایات اسلامی این روز عید نامیده شده است، گفت: برخی از روایات، تأکید دارند که روز عرفه روز عید است.

وی با بیان اینکه این روز همچنین، روز شهادت نماینده و سفیر امام حسین(ع) است، ادامه داد: امروز برکات زیادی در روز عرفه و سرزمین عرفات نازل می‌شود که اعمال انسان‌ها قبول و گناهان آمرزیده می‌شود.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امیدوارم عصر امروز دعای عرفه را که می‌خوانیم، با حضور قلب بیشتر و همراه با معرفت باشد، تصریح کرد: دعای عرفه یک دوره کامل عرفان اسلامی، خداشناسی، معادشناسی و امام‌شناسی همراه با معارف سیر سلوک الی‌الله است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های اثبات حقانیت اهل بیت(ع) دعای عرفه است، افزود: یکی از نشانه‌های حقیانت اهل بیت(ع) همین دعاها است در هیچ مذهب اسلامی غیر از شیعه نظیر دعاهای کمیل، صباح و ادعیه صحیفیه سجادیه وجود ندارد.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پایان گفت: امیدوارم ان‌شاءالله همه توفیق قرائت دعای عرفه را پیدا کنند و برای رفع گرفتاری‌های مسلمانان نیز دعا کنند./7432/