جوانان غرب به سرنوشت تلخ گذشتگان خود دچار نشوند

ویرایش عکس شهریور 99

جمعی از اساتید و زبان آموزان مؤسسه فرهنگی-هنری اندیشه شرق وابسته به جامعة المصطفی(ص) به همراه 70 نفر از فعالان و نخبگان مراکز اسلامی کشورهای مختلف آمریکای لاتین، با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید  به موضوع انسان شناسی از منظر اسلام پرداختند و گفتند:
 
اسلام همان گونه که جهان را معرفی کرده و وظیفه انسان در قبال جهان را جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی ذکر کرده، انسان را نیز معرفی و وظایف انسان در قبال خود را ذکر کرده است.
 
ایشان ادامه دادند:آنچه در خصوص جهان دانی، چهان داری و جهان آرایی مطرح است، درباره هویت ما نیز مطرح می‌باشد تا خود را به درستی بشناسیم؛ گرچه این سه عنصر محوری هدف همه علوم دانشگاهی است، اما تا رابطه این سه محور با انسان و انسان شناسی سامان نپذیرد، امور دیگر نیز سامان نخواهد پذیرفت.
 
معظم له مراقبت دایم از هوای نفس را امری ضروری دانستند و ضمن توصیه به این امر، اظهار داشتند:در درون ما دستگاه عمیقی است که اگر به بیراهه نرفت، بهترین دوست ما و اگر خدای نکرده به بیراهه رفت، بدترین دشمن ما خواهد بود در واقع دشمن درونی ما ، از هر دشمن بیرونی خطرناک تر است، یعنی به هیچ عنوان نمی توان با غرور و خودخواهی و دیگر هواهای نفسانی کنار آمد؛ هدف دائم دشمن درونی این است که در ابتدا از ما دین و عقیده را گرفته و سپس آبرو و شرافت را بگیرد.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی خاطرنشان کردند: راه مبارزه با دشمن درونی انسان را انبیاء به ما نشان داده اند که اگر بتوانیم دشمن درونی خود را تحت رهبری انبیا ء و عقل، کنترل کنیم و نفس اماره را به نفس لوامه تبدیل کنیم انسان از هر فرشته ای بالاتر خواهد بود.
 
ایشان جوانان مسلمان آمریکای لاتین را به انس بیشتر با قرآن کریم توصیه نمودند و بیان داشتند: هر چه می توانید بیشتر با قرآن و با کسانی که قرآن ناطق اند، یعنی ائمه (ع) آشنا شوید و قرآن را از منظر آنان بفهمید و تا مطلبی را کاملا نفهمیدید از آن عبور نکنید و به آنچه فهمیدید عمل کنید و بدانید که اگر این راه را طی کنید ، طبق وعده خدا آنچه نمی دانید  از طرف خداوند به شما اعطا خواهد شد.
 
معظم له با انتقاد از رویکرد غرب در قبال اسلام و مسلمانان اذعان داشتند: امروز غرب هم خود کج راهه می رود و هم مردمان و جوانان خود را به کج راهه می برد و راه شناخت حقیقت را بر آنان می بندد، اگر جوانان غرب نتوانند خود و حقیقت وجود خود را آزادانه و درست بشناسند، به همان سرنوشت تلخ گذشتگان خود دچار خواهند شد، گذشتگانی که دیروز گالیله سوزی و جنگ های جهانی اول و دوم را به پا کردند و امروز نیز قرآن سوزی ها و اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را مرتکب می شوند.
/2759/

نسخه چاپی