احیای موقوفات در ایران به خوبی پیش رفته است

ویرایش عکس آبان ماه 98

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران گفت: در جمهوری اسلامی یک تشکیلاتی وجود دارد که توانسته جریان خودش را خوب سازماندهی کند و به احیای موقوفات بپردازد و امام راحل در این زمینه تاثیر بسزایی داشته است.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی مقدم امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وی در این دیدار به ارائه برنامه‌های خود و همچنین عملکرد این اداره کل پرداخت؛ سپس حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی طی سخنانی اظهار کرد: خدا را شاکر باشید که این توفیق نصیبتان شده است که بتوانید قدمی در راه احیای موقوفات و فعالیت‌های قرآنی بردارید.
 
شهرستانی با بیان اینکه سفارشات فراوانی در مورد اوقاف و احیای آنها در روایات صورت گرفته گفت: در این مورد موارد فراوانی گفته شده؛ اگر کسی به آن سفارشات عمل کند اجر و ثواب فراوانی دارد.
 
نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران با بیان اینکه فعالیت در مورد اوقاف مانند قضاوت است عنوان کرد: شما کارهای خوب و بزرگی انجام می‌دهید و نباید لغزشی در این زمینه باشد.
 
وی گفت: الحمدالله در جمهوری اسلامی یک تشکیلاتی وجود دارد که توانسته جریان خودش را خوب سازماندهی کند و به احیای موقوفات بپردازد و امام راحل در این زمینه تاثیر بسزایی داشته است.
 
شهرستانی با بیان اینکه مردم ایران تعصب خاصی به ائمه اطهار(ع) دارند بیان داشت: املاک فراوانی با هدف خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) توسط مردم ایران وقف شده‌اند.
 
نماینده آیت‌‌الله العظمی سیستانی در ایران افزود: اگر این موقوفات را بتوانیم در مسیر صحیح مصرف کنیم کار مهمی انجام داده‌‌ایم؛ مدیریت صحیح لازم است و من همیشه این مهم را مورد تاکید قرار داده‌‌ام.
 
وی خاطرنشان کرد: باید به مدیریتی دست یابیم که بتواند بین متخصص و متعهد رابطه منطقی ایجاد کنیم
 
نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران با اشاره به تحقیر مسلمانان توسط کشورهای غربی عنوان داشت: متاسفانه ما باور کردیم که توان مدیریت نداریم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم در حالیکه حقیقت غیر این است.
 
وی با بیان اینکه همه موارد برای پیشرفت در اختیار ماست خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در همین موضوع سینما کارگردانان و متخصصانی داریم که می‌توانند فیلمی مانند محمد(ص) را بسازند.
 
شهرستانی افزود: حمله به این فیلم نشان‌دهنده این است که کار موفقی صورت گرفته و فیلمی ساخته شده که می‌تواند در سطح بین‌المللی مطرح شود.
 
نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران گفت: ما بهترین نیروها را داریم ولی بحث این است که با مدیریت صحیح خیلی کارها می توان کرد.
 
وی تصریح کرد: ما همیشه خودمان را دست کم میگیریم در حالیکه می‌توانیم مانند غربی‌ها از بهترین ابزارها و تکنیک‌ها بهره ببریم و توانش را هم داریم.
 
شهرستانی با بیان اینکه احترام متقابل، همدلی و پرهیز از اختلاف در مدیریت صحیح نقشی اساسی دارد گفت: اختلاف نظر نباید منجر به تنش و درگیری در یک مساله اشت.
 
نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران ادامه داد: اختلاف نظر و انتقاد نسبت به مسائل موجب رشد می‌شود ولی در عین حال می‌توانیم با عشق کار کنیم و به مردم هم اجازه بدهیم از ما انتقاد کنند و از انتقاد نهراسیم.
/2759/

نسخه چاپی