حضور روحانیون و مبلغان در مدارس تقویت شود

ویرایش عکس آذر ماه 98

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حضور روحانیون در مدارس باید تقویت شود و مدارس نیز ساعت خاصی را به این کار اختصاص دهند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام احمد شعبانی اظهار داشت: حوزه و آموزش و پرورش دو نهاد آموزشی کشوری هستند و لازم بود که اقداماتی برای همکاری آن‌ها صورت بگیرد و امروز پیوند مبارکی بین آن‌ها ایجاد شده است.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: برای این که روحانی بتواند نقش خود را در تربیت دین به دانش‌آموزان انجام دهد؛ مستلزم این است که فضای کار برای روحانیون در مدارس ایجاد شود و این تنها با برنامه‌ریزی خاص و تعامل بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
 
وی گفت: مدارس در روزهای هفته ساعتی را به این امر اختصاص دهند و روحانی توانمندی که دوره‌های آموزشی خاصی را طی کرده باشد و می‌تواند با جوانان و نوجوانان از لحاظ علمی و اخلاقی ارتباط برقرار کند به مدرسه رفته و دانش‌آموزان را آموزش دهد.
 
حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه در سازمان اوقاف، اعزام مبلغ را شروع کرده‌ایم عنوان کرد: در تابستان که مدارس تعطیل است کتاب‌های خاصی را برای دوران ابتدایی، نوجوانی و جوانی در کمیسیون تولید و محتوا تألیف می‌کنیم و این کتاب‌ها را در اختیار مبلغین قرار می‌دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، بقاع متبرکه به فضاهای فرهنگی تبدیل شوند افزود: مبلغین از طریق ادارات سازمان اوقاف و یا به صورت خودجوش و با هماهنگی مدیر مدرسه اعزام می‌شوند و دانش‌آموزان را به یک امامزاده شاخص می‌برند که هم با امامزاده آشنا می‌شوند و هم دوره‌های یک ساعته‌ای اجرا می‌کنند و با شیوه‌ها و ابزارهای خاص معارف دینی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: دشمن با برنامه‌ریزی خاصی روی فرهنگ جوانان سرمایه‌گذاری می‌کند و ما مسئول هستیم که در مقابل آن‌ها بایستیم و در حوزه فرهنگی بیشتر کار کنیم.
/2759/

نسخه چاپی