معمای مشهد؛ توریسم جنسی!
ماجرا چیست که این روزها بر اساس یک کلیپ ناقص و چند تصویر دست­ کاری شده که معلوم است از اتاق شیاطین غربی صادر و به افکار عمومی تزریق شده، شهر زیارتی مشهد و زائران محترم عراقی مورد حمله واقع شدند!؟ چه چیزی از رابطه ی حسنه و پیوند برادری دو کشور همسایه ی ایران و عراق موجبات عصبانیّت جبهه ی معاند را فراهم کرد!؟
 

راسخون : در کشور ایران، شهرهای توریست پذیر بسیار زیادی وجود دارد. از شمال و مازندران و گیلانش ، تا شمال غرب یعنی ارومیه و تبریزش ، از جنوب و قشم و کیش و بندرهایش تا مرکز و قم و اصفهان و یزدش، در شرق هم مشهد مقدس را داریم که به عنوان شهر زیارتی در دنیا شناخته شده است.
این شهرهای بسیار زیبا با آن طبیعت عجیبش در طول سال میزبان توریست های زیادی از کشورهای مختلف دنیا، خصوص کشورهای عرب نشین است که در این شهرها به گردش و تفرج می­پردازند. بماند که مسئولین محترم ما در حوزه گردشگری و صنعت توریسم فوق العاده ضعیف عمل می­کنند، امّا نکته ی قابل تأمل جنجال اخیر است که در رسانه­ های بی در و پیکر مجازی در حال دست به دست شدن است که آن هم مسئله ی مشهد و توریسم جنسی است که مستقیماً برادران عراقی را مورد حمله قرار داده اند.

اما دو سوال مهم مطرح است که چرا در میان کثیری از شهرهای توریست پذیر ایران صرفا شهر زیارتی مشهد مقدس بولد و تیتر شده است؟
و سوال دوم اینکه چرا در میان توریست های کشورهای مختلف، فقط اعراب آن هم عراق و برادران عراقی هدف قرار گرفتند؟
مگر معروف نیست که تا دیروز و حتّی امروز نیز بعضی ازعیّاشان متموّل و بعضی از اغنیای بی درد با تورهای گران قیمت دبی ،کویت، سواحل لبنان، تایلند، ترکیه و... را جهت عیّاشی و إطفای شهوت انتخاب می‌کنند!؟
بی شک این یک اتّفاق و پدیده نوظهوری نبوده و نیست.

اما ماجرا چیست که این روزها بر اساس یک کلیپ ناقص و چند تصویر دست­ کاری شده که معلوم است از اتاق شیاطین غربی صادر و به افکار عمومی تزریق شده، شهر زیارتی مشهد و زائران محترم عراقی مورد حمله واقع شدند!؟
جریحه دارشدن احساسات ایرانی ها که نشأت گرفته از غیرتشان است، ستودنیست؛ اما چه شده که حتی کشورهایی که تعفّن کثافات فرهنگی تمامیّت جغرافیای کشورشان را فرا گرفته امروز برای این اتفاق صرفاً محتمل در ایران اشک تمساح می‌ریزند؟
چه چیزی از رابطه ی حسنه و پیوند برادری دو کشور همسایه ی ایران و عراق موجبات عصبانیّت جبهه ی معاند را فراهم کرد!؟
نکند چون اربعین حسینی نزدیک است؛ از همین رو دست به کار شده‌اند؟
و شاید هم شکست فضاحت بار داعش آنها را جریح کرده؟
 
حل این معمّا قدری نیازمند تأمل و واقع بینی است.
 
به قلم: سیدصادق موسوی
 

مطلب مرتبط :
پاسخ آستان قدس رضوی به درگیری در حرم امام رضا(ع)؛ "هیچ زائر ایرانی در نزاع دخالت نداشته است"
توطئه انگلیس، فاسد نشان دادن حضور عراقی‌ها در مشهد

نسخه چاپی