نمایندگان سازمان ملل به سخنان ترامپ خندیدند

نمایندگان سازمان ملل به سخنان ترامپ خندید

خنده

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از همان ابتدا با حاشیه های زیادی همراه بود.
دونالد ترامپ که طبق برنامه زمانبندی سازمان ملل، که از مدتها پیش تعیین شده و از طرف دبیرخانه سازمان ملل به اطلاع رهبران کشورها رسیده است، قرار بود به عنوان دومین نفر بعد از سخنرانی رئیس جمهور برزیل برگزار شود اما دونالد ترامپ و هیات همراه وی دیر به ساختمان سازمان ملل رسیدند و این مساله موجب به هم خوردن برنامه عادی مجمع شد.
به دلیل دیر رسیدن ترامپ به سالن محل سخنرانی، رئیس جلسه مجبور شد نوبت سخنرانی ترامپ را به رئیس جمهور اکوادور واگذار کند. بعد از سخنرانی رئیس جمهوری اکوادور، دونالد ترامپ پشت تریبون قرار گرفت و سخنرانی خود را آغاز کرد
حاشیه دوم سخنرانی رئیسی جمهور آمریکا بعد از دیر آمدن وی در همان آغاز سخنرانی وی اتفاق افتاد؛ جاییکه ترامپ خطاب به حاضران در نشست مجمع عمومی گفت که «در کمتر از دو سال دولت من تقریبا بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است».
این ادعای ترامپ باعث خنده رهبران و هیاتهای سیاسی حاضر در نشست شد، آنقدر که خود ترامپ را نیز به خنده و تعجب واداشت. رئیس جمهور آمریکا در واکنش به خنده تمسخر آمیز حضار گفت: انتظار این واکنش را نداشتم اما خوبه. این خیلی درست است! این اظهارات مجددا ترکیبی از خنده و تشویق حضار را برانگیخت و سپس سخنرانی وی روند عادی به خود گرفت.
به گفته ناظران بین المللی، این برای اولین بار است که رهبران جهانی به سخنرانی یک رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌خندند. 
این اتفاق در حالی رخ داد که ترامپ در سال 2014 خطاب به باراک اوباما گفته بود که ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که موجب خنده دیگران نشود!
حاشیه سوم سخنرانی ترامپ هم زمانی بود که وی از وابستگی آلمان به انرژی روسیه انتقاد کرد. ترامپ در ادامه سخنرانی خود گفت: دولت آلمان به طور کامل از نظر انرژی به روسیه وابسته شده است. در همین حین دوربین سازمان ملل روی هیات آلمانی حاضر در نشست که ارشدترین آنها هایکو ماس وزیر خارجه این کشور بود زوم کرد که در حال خنده در واکنش به این اظهارات ترامپ بودند.
تصاویر مربوط به خنده حاضران در نشست و واکنش هیات آلمانی به اظهارات ترامپ از سوی تمام رسانه‌های جهان و بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد و واکنشهای انتقادی زیادی را نیز برانگیخت
این واکنشها و تحلیلها احتمالا طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

برگرفته از: خبرگزاری فارس
 

مطالب مرتبط: وقاحت ترامپ از زبان ظریف

نسخه چاپی