هزینه ویزا و بیمه زائران اربعین


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه قیمت ویزا و بیمه زائران اربعین حسینی(ع) حدود ۱۹۰هزار تومان است، گفت:‌ مدت اقامت کسانی که ویزای اربعین حسینی را در اختیار داشته باشند یک‌ماهه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محسن نظافتی امروز در  شبکه خبر درباره روند ثبت‌نام برای زائران اربعین حسینی(ع) و نحوه صدور ویزا اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح به‌آدرس samah.haj.ir از تاریخ یکم شهریور ماه آغاز شده و علاقه‌مندان به سفر زیارتی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به این سامانه نام‌نویسی خود را قطعی کنند.

وی افزود: سامانه سماح از  چهار سال  گذشته برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده که معنای نامگذاری آن نیز «سامانه مشتاقان اربعین حسینی» می‌شود؛ علاقه‌مندان به سفر عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به این سایت و وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد مراحل نام‌نویسی خود را انجام دهند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ویزاهای اربعین حسینی نیز از 20 شهریور ماه به‌صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی صادر می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان به سفر زیارتی اربعین حسینی می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای اسامی همراهان، تاریخ خروج و ورود، انتخاب مرزها و خدمات بیمه‌ای را به‌طور کامل دریافت کنند.

نظافتی درباره نام‌نویسی به‌صورت انفرادی اظهار کرد: امسال نام‌نویسی از زائران اربعین حسینی به‌صورت انفرادی هم انجام خواهد گرفت و افراد ثبت‌نام کننده نیز به‌راحتی ویزای خود را دریافت می‌کنند البته ویزای گروهی نیز تا سقف پنج‌نفره در نظر گرفته شده که این برنامه نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.علاقه‌مندان به سفر زیارتی اربعین حسینی می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای اسامی همراهان، تاریخ خروج و ورود، انتخاب مرزها و خدمات بیمه‌ای را به‌طور کامل دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه ثبت‌نام در سامانه «سماح» تا روزهای نزدیک به اربعین حسینی  ادامه می‌یابد، گفت: از ابتدای نام‌نویسی در این سامانه تاکنون نزدیک به حدود 17 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و این روند در حال افزایش است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که این افراد ویزاهای مطمئن، بدون واسطه نامشروع و خدمات بیمه‌ای را دریافت داشتند.

نظافتی با بیان اینکه روند صدور ویزاهای اربعین حسینی از 20 شهریور ماه در چهار نقطه تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه انجام می‌گیرد، توضیح داد: طبق توافق طرفین میان ایران و عراق، روند صدور نام‌نویسی و صدور ویزاها تا چهار روز مانده به اربعین حسینی هم ادامه می‌یابد و از ابتدای مهر ماه هم 12 نقطه دیگر در کشور برای صدور ویزای اربعین حسینی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: زائرانی که سامانه سماح را برای ثبت‌نام خود انتخاب کنند خدماتی اعم از ویزا، بیمه، درمان و زمان خروج و ورود را دریافت خواهند کرد و این روند باعث نظم‌بخشی بیشتر به اعزام‌های اربعین حسینی خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه ویزای اربعین حسینی و نحوه دریافت مبالغ آن اظهار کرد: طبق توافق طرفین هزینه ویزای اربعین حسینی 40 دلار در نظر گرفته شده که این مبلغ به‌ریال از زائران دریافت می‌شود؛ مبلغ مورد نظر برای دریافت ویزا فقط به حساب اربعین حسینی واریز خواهد شد و هیچ کس نمی‌تواند دخالتی در دریافت پول از ثبت‌نام‌کنندگان داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ‌هایی برای زائران اربعین



نظافتی افزود: قیمت ویزای اربعین حسینی  برمبنای همان 40 دلار خواهد بود که به‌همراه بیمه حدود 190 هزار تومان می‌شود و البته نوسانات قیمت ارز را نیز باید در این زمینه در نظر گرفت.

وی درباره بیمه زائران اربعین حسینی نیز گفت: تمامی کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند مشمول بیمه درمانی و خدمات آن تا سقف 25 میلیون تومان خواهند شد که بیمه یکی از ضروریات محسوب می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: قیمت بیمه زائران اربعین حسینی که در سایت سماح نیز آورده شده و جزو الزامات محسوب می‌شود 10 هزار تومان در نظر گرفته شده و امیدواریم زائران به این مهم توجه داشته باشند، چرا که سال گذشته در جریان برخی حوادث رانندگی و یا تروریستی 70 نفر دچار مشکلاتی شدند که 68 نفر از آنها بیمه نبودند.
قیمت ویزای اربعین حسینی  برمبنای همان 40 دلار خواهد بود که به‌همراه بیمه حدود 190 هزار تومان می‌شود و البته نوسانات قیمت ارز را نیز باید در این زمینه در نظر گرفت.
نظافتی با تأکید بر دریافت ویزای اربعین حسینی گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح و دریافت ویزای اربعین تا چند روز قبل از ایام اربعین حسینی انجام می‌گیرد اما بهتر است کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند هرچه زودتر اقدامات لازم اعم از ثبت‌نام، دریافت ویزا و بیمه را انجام دهند.

وی توضیح داد: برخی از افراد ثبت‌نام‌کننده روند نام‌نویسی خود را در منزل و از طریق اینترنت انجام می‌دهند اما برخی افراد ثبت‌نام خود را در دفاتر پستی و یا زیارتی تکمیل خواهند کرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند برای ارائه مدارک خود به یکی از دفاتر زیارتی مجاز و قابل اعتماد که لیست آنها در سامانه سماح نیز موجود است مراجعه کنند و آن دفاتر نیز وظیفه گرفتن ویزا را در اختیار دارند.

نظافتی افزود: حدود 2400 دفتر زیارتی در سراسر کشور وجود دارد که لیست آنها بعد از وارد شدن اطلاعات شناسایی فرد ثبت‌نام‌کننده در سامانه سماح در اختیار او قرار می‌گیرد و روند بسیار ساده‌ای برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در نقاطی که دفتر زیارتی وجود ندارد یا تعداد آنها کم است، دفاتر پست همانند دفاتر زیارتی مدارک آنها را دریافت خواهند کرد که روند این برنامه در روزهای آتی تشریح خواهد شد.


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ویزاهای اربعین حسینی تا سه روز مانده به اربعین حسینی صادر خواهد شد اما ثبت‌نام‌کنندگان به تاریخ‌های آخر توجه نکنند و هرچه زودتر مراحل نام‌نویسی و ثبت‌نام را انجام دهند.

نظافتی اضافه کرد: اعتبار ویزاهای اربعین حسینی سه‌ماهه خواهد بود و زائران نیز می‌توانند یک ماه در کشور عراق اقامت داشته باشند که البته زائران ما زودتر از موعد به کشور بازمی‌گردند.

وی تصریح کرد: کسانی که تمایل دارند در ایام اربعین حسینی به عتبات سفر کنند حتماً روند ثبت‌نام و دریافت ویزای اربعین را در روزهای خلوت‌تر انجام دهند و برنامه‌های خود را به روزهای آخر و نزدیک اربعین موکول نکنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تأکید کرد: یکی از مهمترین الزامات در سفر اربعین حسینی دریافت ویزا و بیمه خواهد بود که امیدواریم تمامی زائران به این مهم توجه داشته باشند و آن را دریافت کنند.



برگرفته از: خبرگزاری تسنیم


 

مطالب مرتبط:
هزینه "ویزای زائران اربعین" به‌صورت ریالی دریافت می‌شود
زائران اربعین بدون ویزا اجازه ورود به عراق را ندارند
وضعیت تخصیص ارز زائران اربعین مشخص شد

نسخه چاپی