رهبر معظم انقلاب: دشمن، انقلاب و روحیه‌ی انقلابی و ایمانی ایران را نشناخته/فیلم


به گزارش راسخون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر ممقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله خامنه ای در ورزشگاه آزادی: نکته‌ی دیگر از عرصه‌های درگیری، فهم درست واقعیت‌های ایران و جهان است. اینکه شما فهم درستی از واقعیات کشور داشته باشید به ضرر دشمن است؛ با تصویرسازی غلط سعی می‌کنند ملت ایران را منحرف کنند؛ هم تصویر غلط راجع به ایران و خودشان و هم راجع به منطقه؛ وانمود می‌کنند که در موضع قدرتند درحالی‌که در موضع قدرت نیستند.
یک تصویرسازی دیگری که به‌شدت غلط است، تصویرشان از ایران اسلامی است. اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا به سران اروپا گفته شما دو سه ماه صبر کنید، جمهوری اسلامی کلکش کنده خواهد شد. به یاد حرف‌هایی افتادیم که ۴۰ سال قبل همین کسانی که نوکران آمریکا بودند و خود آن‌ها مژده می‌دانند ۶ ماهه کلک کنده می‌شود؛ امروز چهل سال گذشته، آن نهال باریک تبدیل شده به درختی تناور. حالا این بیچاره دلخوشی به خودش و همکارانش می‌دهد. بنده یاد این شعر عامیانه افتادم که:

شتر در خواب بیند پنبه‌دانه
گهی لف‌لف خورد گه دانه‌دانه


بله، دشمن شما را نشناخته؛ دشمن ملت ایران را نشناخته؛ دشمن، انقلاب و روحیه‌ی انقلابی و ایمانی را نشناخته؛ این تحلیل غلط موجب گمراهی او شده است.
ما البته مشکل اقتصادی داریم؛ اقتصاد نفتی داریم که این خودش عیب بزرگ است. فرهنگ صرفه‌جویی نداریم؛ بسیار ضعیف است. اسراف عیب است. این عیوب را ما داریم ولی عیب واقعی این‌ها نیست. عیب واقعی بن‌بست است که بحمدالله نداریم. ما بن‌بست نداریم.
عیب واقعی این است. عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند راه‌حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن.

 
 

مطالب مرتبط:
مقام معظم رهبری: راه پیشرفت باز است، اما راه پُرپیچ‌وخمی در پیش داریم/فیلم
مقام معظم رهبری: کشور را باید از زیر سلطه انگلیس و آمریکا بیرون کشید/فیلم
مقام معظم رهبری: این همایش در موقعیت بسیار حساسی تشکیل شده است
رهبر معظم انقلاب: حماسه‌ی اربعین در پیش است.../فیلم

نسخه چاپی