خاطرات شنیدنی سردار سلیمانی در حاشیه بازدید از فیلم سینمایی «23 نفر»/فیلم
به گزارش راسخون به نقل از اطلاعات؛ فیلمبرداری فیلم سینمایی «۲۳نفر» با حضورسردارقاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی خورد .

فیلم سینمایی «۲۳نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده به مرحله تولید می‌رسد و این فیلم روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

محصول جدید مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مرحله پیش تولید خود را گذرانده و فیلمبرداری آن در شهرک چهاردانگه تهران کلید خورده است.

مهدی جعفری پیش از این و در سال ۱۳۸۷، مستند «۲۳نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزو نخستین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود. ماجرای اسارت این نوجوان در کتاب «آن بیست‌وسه نفر» به قلم احمد یوسف‌زاده هم نقل شده است.

این فیلم سینمایی یکی از فیلم‌های سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اکسیر غیرت، معنویت و شهامت علاج اصلی خانواده‌ها، ملت، کشور و جوان‌های ماست و به همین دلیل رهبری مهمترین کتاب‌هایی که مورد تفقد قرار می‌دهند،کتاب‌های جبهه است.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در حاشیه مراسم آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «۲۳ نفر» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وقتی که جنگ سی و سه روزه انجام گرفت، یک خانم مسیحی که خواننده بود، اما زن منصفی بود، از آنچه در لبنان اتفاق افتاد، خیلی متأثر شد و جمله‌ای گفت که خیلی تکان دهنده بود، وی گفت: “ما باید عبای سیدحسن نصرالله را بگیریم و پاره‌های آن را به بدن فرزندانمان بزنیم تا آنها غیرت دفاع از مملکتشان را پیدا کند”.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: به نظرم اگر بتوانیم تکه‌های پیراهن آن ۲۳نفر را پیدا کنیم و گَرد پای آنها یا همین تکه‌های پیراهن را بر بدن فرزندانمان بزنیم و آن غیرت، نشاط و معنویتی که آنها‌ وقت اعزام به جبهه داشتند؛ بسیار خوب است.

سردار سلیمانی افزود: یک وقتی آخر جنگ من خیلی از رزمنده‌ها را می‌دیدم که می‌رفتند از جای کفش بچه‌هایی که بالای سد می‌رفتند در خاکریز، در سنگر، خاک جمع می‌کردند و توشه می‌کردند و خیلی‌ها آن را آوردند.

وی تصریح کرد: یک صحنه‌ای همواره در یادم است، زمانی تصمیم گرفتیم در جبهه هر کسی زیر ۱۵سال است بازگردانیم، نشسته بودم در چادر در سدِ دِز، دیدم فردی کوچک و اهل زابل بود، تیربار روی شانه اش گذاشته، خشاب را دور کمر و گردنش پیچیده است، کلاه آهنی اش خیلی بزرگتر از سرش بود و روی چشمانش را پوشانده بود، پوتین نیز بزرگتر از پایش بود و بند آن را دور پایش بسته بود، پیش من آمد و گریه کرد.

من متأثر شدم گفتم: چرا گریه می‌کنی؟ گفت: می‌خواهم با هر کسی که شما می‌گویید مسابقه دهم، هر تپه‌ای که گفتید، می‌روم و تیراندازی می‌کنم؛ دستور دادید مرا برگردانند، من نمی‌خواهم برگردم.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: معتقدم اگر گَرد آن افراد را به اکسیر تبدیل کنیم و به ملت و کشور بپاشانیم، تا آن اکسیری که در وجود آنها بود و در زندان‌های بعثی این گونه خودنمایی کردند و باعث افتخار ابدی ایران شد، به دیگران نیز منتقل شود .

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: اکسیر غیرت، معنویت، شهامت، شجاعت و دینداری علاج اصلی خانواده‌ها، ملت، کشور و جوان‌های ماست، به همین دلیل مقام معظم رهبری به رغم این که ولی فقیه است هم عمامه پیغمبر را بر سر دارند و هم چفیه جبهه را بر گردن دارند و مهمترین کتاب‌هایی که مورد تفقد قرار می‌دهند کتاب‌های جبهه است. ایشان می‌خواهند ما را به تجربه موفق واقعی و راستینی که در ملت ما اتفاق افتاده است، توجه دهند.


 


 

مطالب مرتبط:
معرفی ۲۰۰ اثر سینمایی در «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران»
تجلیل رهبر انقلاب از ۵ کتاب ادبیات دفاع مقدس + فیلم
«سرو زیر آب»، فیلم اقلیت‌های دفاع مقدس

نسخه چاپی