کارخانه‌های داروگر، روغن جهان و تولی پرس به مدار تولید بازمی‌گردند
 مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سه واحد مشکل دار داروگر، تولی‌پرس و روغن جهان بعد از توقف یکی دو ماهه خبر داد.
بازگشت کارخانه‌های داروگر، روغن جهان و تولی پرس به مدار تولید

به گزارش  راسخون به نقل از خبرگزاری فارس؛ کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از آغاز به کار سه واحد داروگر، تولی‌پرس و روغن جهان خبر داد و گفت: به دنبال برگزاری جلسات با حضور سهامداران و نمایندگان این سه شرکت و همچنین مسئولان مرتبط از حوز‌ه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف این سه شرکت که از مرداد و شهریور ماه دچار مشکل شده بودند، فعالیت‌شان از سر گرفته شد و کارگران بازگشت به کار داشته‌اند.

وی عمده‌ترین مشکلات این بنگاه‌ها را مشکل تامین مواد اولیه برشمرد و گفت: بنگاه‌هایی از این دست در جریان بررسی‌های کمیته صیانت از مشاغل شناسایی شده‌اند،‌ بسیاری از این بنگاه‌ها با مشکلات زیادی درگیر هستند، از جمله بدهی‌های بالای بیمه‌ای و دارایی که با اضافه شدن یک مشکل ممکن است، کار آنها دچار اختلال شود و حالا در مورد این سه شرکت جلساتی برگزار شده و بعد از یک توقف یکی دو ماهه کارگران به کار برگشته‌اند.

یاوری همچنین از ارسال نامه‌ای به ادارات کار استان‌ها برای رصد وضعیت بنگاه‌ها خبر داد و گفت: ما سعی می‌کنیم، در تمام استان‌ها رصد به روز وضعیت بنگا‌ه‌ها را داشته باشیم و از ریزش نیروی کار جلوگیری کنیم.

وی درباره مطالبات کارگران این کارخانه‌ها نیز گفت: پرداخت مطالبات معوق همزمان با شروع به کار مجدد آنها آغاز شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین رویکرد وزارت کار در این زمینه را حمایت و صیانت از نیروی کار برشمرد و گفت: درباره تمام بنگاه‌ها نظرمان این است که تعدیل و اخراج وجود نداشته باشد و درباره این سه بنگاه نیز تعدیل وجود نداشته و ما تلاش کردیم تا از ریزش نیروی کار جلوگیری شود.



 

مطالب مرتبط
آیا پایتخت پولشویی جهان در لیست سیاه FATF قرار دارد؟
سود برخی بانک‌های خصوصی از ۱۸ تا ۲۳ درصد رسید
جزئیات بسته پیشنهادی به دولت/لزوم تک نرخی کردن ارز و توزیع کارت هوشمند غذا

نسخه چاپی