جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس
جالب‌ترین و زیباترین کتابخانه‌ها و کتاب فروشی‌های دنیا را در این گزارش به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تمام قرون و در تمام کشورها کتاب ها منابع و گنجینه های ارزشمند هر سرزمینی هستند. کتاب ها رسالت انتقال پیام از نسلی به نسل دیگر و از سرزمینی به سرزمین دیگر را داشته و دارند.

در سراسر دنیا مکان های جالب و دیدنی وجود دارد که کتابخانه ها نیز در این مجموعه آثار ارزشمند قرار می‌گیرند. در گزارش زیر به معرفی جالب‌ترین و زیبا‌ترین کتابخانه های دنیا می‌پردازیم.

 

کتاب فروشی در پورتو کشور پرتغالLivraria Lello

جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس
علاوه بر شصت هزار جلد کتاب، ترکیبی پرقدرت از هنر دکو و احیای سبک‌ معماری گوتیک باعث می‌شود تا این کتابخانه یکی از معروف‌ترین کتاب فروشی‌های اروپا باشد. شایعات دال بر آن است که این کتابخانه هنگامی که جی‌کی‌رولینگ، نویسنده‌ کتاب هری‌پاتر که در پورتو معلم انگلیسی بود، همزمان مشغول نگارش کتابی بود که برایش الهاماتی به ارمغان آورده و همین امر طرفداران این مجموعه را به دیدن این کتابخانه علاقمند کرده است.

علاوه بر کتاب‌هایی که در هر گوشه و کنار به چشم می‌خورد، آنچه این کتاب‌فروشی قدیمی را برجسته می‌سازد، راه‌پله‌ مارپیچ دوتایی، یک پنجره سقفی با نورگیری متشکل از شیشه‌‌های رنگی و یک کافه‌ کوچک در طبقه‌ی دوم است.

 

کتاب فروشی Hangzhou Zhongshuge در پکن

جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس

این فروشگاه در داخل یکی از مجتمع های تجاری و در یکی از شلوغ ترین خیابان های پکن واقع شده است. ورودی فروشگاه از یک دیوار شیشه ای بزرگ تشکیل شده که پس از آن فضایی پر از ستون های سفید تعبیه شده و کتاب ها درون این ستون ها قرار گرفته اند. طیف های گسترده و متفاوتی برای سنین و سبک های مختلف در نظر گرفته شده است به عنوان مثال کتاب های کودکان و نوجوانان در فضای فانتزی و شلوغی قرار دارد.

طرح بخش کودکان به مانند سرزمین های فانتزی و رویایی است اما نکته جالب توجه در استفاده از خطوط در تمام عرصه هاست. رنگ فضاها با توجه به موضوعات و سبک کتاب ها متفاوت است. کتابخانه بخش کودکان این مجموعه از زیباترین کتاب خانه ها برای کودکان است.

 

کتاب فروشی Shakespeare & Company  در پاریس

جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس
این فروشگاه برای اولین بار در سال 1919 توسط سیلویا بیچ بازگشایی شد.این کتاب فروشی در دهه 1920 پاتوقی برای نویسندگانی هم چون ازرا پاوند , ارنست همینگوی , ویلیام اس باروز , جیمز جویس , فورد مادوکس فورد بود. این کتاب فروشی در دوران اشغال پاریس بسته و دیگر باز نشد. بعد از آن جرج ویتمن کتاب فروشی را در خیابان دیگر افتتاح و برای ادای احترام به سیلویا بیچ نام آن را شکسپیر و شرکا نامید. امروزه این فروشگاه به عنوان پاتوق کتاب خوانی در زمینه تخصصی ادبیات انگلیسی خدمات می‌دهد.
 

کتاب فروشی Selexyz Dominicanen در ماستریخت در کشور هلند

جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس
 
کلیسای دومینیکن در ماستریخت هلند به یک کتابفروشی بسیار زیبا تبدیل شده است. ساختمان این کلیسا که متعلق به قرن 13 ام بوده، ترمیم شد و با قفسه های مدرن پر از کتاب پوشیده شده است.
 

کتاب فروشی Libreria Acqua Alta در ونیز کشور ایتالیا


جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس
آکوا آلتا ونیزی‌ترین کتاب‌فروشی این شهر است که با ظاهری قدیمی و زیبایی شناسی صمیمی، توده کتاب‌ها را در محیطی خاص به فروش می‌رساند. کتاب‌ها در ردیف‌هایی بلند در محفظه‌هایی ضدآب مانند وان حمام، واگن‌ها و گوندولا‌هایی به ابعاد واقعی قرار داده شده‌اند. گربه‌های پشمالویی هم در این مغازه پرسه می‌زنند.
 

کتاب فروشی  «ال آتنئو» در بوئنوس آیرس کشور آرژانتین

جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس
از سال 1919 تا 2000 این ساختمان سالن تئاتر و نمایش بوده اما امروزه این سالن محل نمایش کتاب ها و مکانی برای عرضه موسیقی است. هر چند به دلیل طراحی داخلی زیبای این ساختمان و مجسمه هایی که در آن موجود هست خیلی ها هم برای بازدید از این بنای زیبایی که هنوز پرده اجرای سن آن سر جایش قرار دارد و توسط بهترین هنرمندان و معماران آرژانتینی و ایتالیایی ساخته شده  به این فروشگاه می‌آیند.
 

کابینت سلطنتی کتاب در ریو دو ژانیرو

جالب‌ترین کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های جهان/عکس
اگر این کتابخانه نتواند شما رو شوکه کند، احتمالا هیچ جای دیگری هم این احساس به شما دست نمی دهد این کتابخانه سلطنتی پرتغالی بیش از ۳۵۰ هزار کتاب را درون قفسه‌های بزرگی که از زمین تا سقف کشیده شده جای داده است. سقف شیشه‌ای گنبدی شکل این کتابخانه ظاهری زیبا به همه چیز بخشیده است.


 

مطالب مرتبط
کودکانی که از کمر فرورفته در فقر و بیماری هستند
شانس‌های اصلی دریافت جایزه اسکار امسال/عکس
نگاهی متفاوت به عملکرد درخشان کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا

نسخه چاپی