مهدوی کیا در گفتگو با راسخون: پرسپولیس مقابل کاشیما بدون ترس بازی کند
بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است این تیم در بازی برگشت مقابل کاشیمای ژاپن نباید ترسو بازی کند تا بتوانند در همان 20 دقیقه اول به حریف گل بزند.
 
هادی مهدوی کیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون،
در خصوص شکست پرسپولیس در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن گفت: نیمه ی اول پرسپولیس خیلی خوب بازی را شروع کرد. توانست با حملات پر دامنه و سریع حریف را به عقب براند به خصوص در 15 دقیقه اول. مالکیت توپ را در اختیار داشت و موقعیت های خیلی خوبی هم به دست آورد اما هر چه قدر زمان بازی به جلو رفت، تیم کاشیما توانست بر اوضاع مسلط شود.
 
کاشیما نیمه دوم برتری مطلق داشت
وی افزود: در نیمه ی دوم اما وضعیت بازی برگشت و کاملا شرایط برعکس شد. تیم میزبان نبض بازی را در اختیار گرفت و توانست به گل برسد. آنها نتیجه ی مالکیت توپ و موقعیت سازی و فشاری که روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند را گرفتند و حتی یک بار هم ما نتوانستیم روی دروازه حریف موقعیت گل ایجاد کنیم. آنها از برتری مطلق خود در نیمه ی دوم به پیروزی رسیدند.
 
پرسپولیس شانسی برای گل زدن نداشت
بازیکن اسبق تیم پرسپولیس ادامه داد: شرایط خوب بدنی، روحی روانی و تاکتیکی پرسپولیس معمولا در نیمه های دوم در لیگ قهرمانان آسیا به کمک این تیم می آمد و دیده بودیم که مقابل السد و الدوحیل هم این اتفاق افتاد و به بازی برگشتیم اما در این بازی با فاصله ی زیاد اوضاع برعکس بود. پرسپولیس در نیمه ی دوم مقابل کاشیما در همه ی موارد ضعیف عمل کرد و شانسی برای گل زدن به حریف نداشت.
 
برانکو برای بازی برگشت چاره ای بیاندیشد
هادی مهدوی کیا گفت: برانکو برای بازی برگشت باید چاره ای بیاندیشد تا تیم دچار افتی که در نیمه ی دوم شد، نشود. نیمه های دوم تعیین کننده هستند و دیدید که کاشیما ورق را در نیمه ی دوم برگرداند. اینجا جای جبرانی وجود ندارد و باید بدون کمترین اشتباه بازی کرد.
 
شرایط کاشیما بهتر از پرسپولیس بود
وی درباره دلیل تمرکز نداشتن بازیکنان و عصبی شدن آنها به خصوص در نیمه دوم مقابل کاشیما، اظهار داشت: زمان برگزاری بازی هم می توانست درصدی در بد بودن تیم تاثیر گذار باشد اما قطعا در بازی برگشت می توان بهتر قضاوت کرد چون مشخص می شود. تیم کاشیما از لحاظ تاکتیکی، روحی روانی و بازیکنی شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس داشت.
 
کاشیما بی خود به فینال نیامده!
بازیکن اسبق پرسپولیس افزود: بی خود نیست که کاشیما تا اینجا خود را رسانده است. حدسم این است که کاشیما در نیمه های دوم بهتر از پرسپولیس است و باید برای بازی برگشت تمرکز بالایی داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه را جبران کنیم. همیشه نمی شود در نیمه های دوم خوب بود. آنها نیمه ی دوم خیلی فشار آوردند و جواب گرفتند. آنها راه های مختلفی را برای گل زدن امتحان کردند و بالاخره هر طور بود به گل رسیدند.
 مهدوی کیا در گفتگو با راسخون: پرسپولیس مقابل کاشیما بدون ترس بازی کند
داور از اخراج نعمتی شوکه شد!
مهدوی کیا در خصوص داوری مانینگ چینی و اخراج سیامک نعمتی گفت: داوری مشکل خیلی خاصی نداشت. اگر اشتباهی کرده باشد، روی اخراج نعمتی بود چون داور نمی دانست که او یک کارت زرد دارد وگرنه به او کارت زرد دوم را نمی داد. البته کار نعمتی هم اشتباه بود و نباید درگیر می شد. خیلی هم بد است که داور در این سطح نمی دانست که نعمتی یک کارت دارد. وقتی بعد از دادن کارت زرد، اسم نعمتی را در بین اخطاری ها دید، خودش شوکه شد اما چاره ای جز اخراج نداشت. اگر می دانست که نعمتی کارت زرد دارد، کارت دوم را نمی داد.
 
پرسپولیسی ها به نفع کاشیما کار کردند
وی افزود: پرسپولیس هم از لحاظ فوتبالی مقابل کاشیما نتیجه را از دست داد و هم با توجه به کارت قرمز و اعتراض های زیادی که به داوری داشتند، خوب عمل نکردند. وقتی داور هم وقت اضافه گرفت، عوض اینکه بازیکنان پرسپولیس برای حداقل زدن یک گل تلاش کنند، بیشتر درگیری و حاشیه ایجاد کردند و به نفع کاشیما کار کردند.
 
کاشیما یکدل تر از السد است
مهدوی کیا ادامه داد: همه امیدواریم که پرسپولیس بتواند نتیجه را در بازی برگشت مقابل هواداران خود جبران کند اما واقعا شرایط سختی است چون تیم کاشیما نیمه ی دوم خوبی داشت و به همین شکل بازی کند، به مشکل می خوریم. در نیمه های دوم مشخص می شود که اگر تیمی قدرتی داشته باشد، به نتیجه می رسد. تیم ژاپنی از لحاظ روح بازی و یکدلی از السد قوی بودند. السد شاید از لحاظ تاکتیکی و بازیکنانی که در خط جلو داشت، بهتر بود اما با فاصله ی بیشتری بازی می کردند. تیم ژاپنی شور و اشتیاق و همدلی زیادی داشت و با فاصله کم بازی می کردند و خطرناک تر.
 
کاشیما نقطه مقابل پرسپولیس است
بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: تیم ما با مشکلات زیادی به این مرحله رسیده است. برانکو توانسته تیم یکدل با هدفی مشخص بسازد که توانسته به این مرحله برسد. کاشیما هم نقطه مقابل پرسپولیس است. دو تیم با هیجان و روان بازی می کند و این مکشل ساز است که السد چنین ویژگی هایی نداشت.
 
تعویض های برانکو بد در آمد
مهدوی کیا تاکید کرد: غیبت سیامک نعمتی خیلی تاثیر گذار است به خصوص اینکه در چند بازی اخیر برای پرسپولیس مهره ای ارزشمند بود و مقابل السد هم با گل او به فینال رسیدیم. انشالله عالیشاه بتواند جای او را پر کند. البته این بازیکن مقابل کاشیما وقتی وارد میدان شد، خیلی بد و پراشتباه ظاهر شد. یکی از دلایلی که باعث شد، پرسپولیس بد کار کند، نداشتن تعویض خوب بود. همیشه برانکو تعویض های خوبی می کرد که روی روند تیم تاثیر داشت اما در این بازی تعویض بد درآمد و عالیشاه روز خوبی نداشت و به تیم بیشتر فشار آمد.
 
پرسپولیس باید بدون ترس بازی کند
وی در پایان گفت: در بازی برگشت، پرسپولیس باید بدون ترس بازی کند و نترسد. پرسپولیس اگر ترسو بازی می کرد تا فینال نمی رسید. معتقدم در این بازی هم تیم برانکو می تواند با یک بازی رو به جلو و حساب شده، نتیجه را تغییر دهد. باید در20 دقیقه ی اول کار کاشیما را یک سره کنند و حداقل یک گل بزنند تا فشار از روی تیم برداشته شود. امیدوارم با حمایت هواداران این کار سخت هم به سرانجام برسد و پرسپولیس بتواند در خانه جام را به هواداران هدیه بدهد.
 
مصاحبه از سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی