یمن حریف خوش یمن فوتبال ایران/در انتظار درخشش شاگردان کی روش
تیم ملی ایران در پنج دیداری که مقابل یمنی ها صف آرایی کرده است، همیشه توانسته با پیروزی میدان را ترک کند و در آغاز هفدهمین دوره جام ملت ها هم انتظار می رود این اتفاق بیافتد. فوتبال ایران در 17 سال اخیر همیشه این جام را با برد آغاز کرده است.
 
به گزارش راسخون، هفدهمین دوره جام ملت های آسیا هرچند 2 روز است که کار خود را آغاز کرده است اما برای ما ایرانی ها، این رقابت ها رسما از امروز استارت می خورد؛ چون قرار است عصر امروز نمایش ملی پوشان ایرانی را در اولین گام مقابل تیم ملی یمن در گروه چهارم ببینیم. شاگردان کی روش با روحیه خوب و البته انگیزه مضاعف، مصمم هستند تا در همین شروع رقابت ها، کار را با قدرت پیش ببرند و در این راه فرقی نمی کند که چه حریفی مقابل آنها صف آرایی کند.
 
تیم ملی ایران در 18 سال اخیر، جام ملت ها را با برد آغاز کرده است و انتظار می رود که تیم اول آسیا ( در رده‌بندی فیفا) بتواند مقابل تیم بیست وششم این قاره و صد و سی‌ و پنجم جهان هم رویه ی قبلی خود را ادامه دهد و به پیروزی برسد. البته طبق آمار، تیم ملی ایران 5 دیدار مقابل این حریف برگزار کرده که در هر همه ی آنها به پیروزی رسیده است و بهترین پیروزی ملی پوشان ما با نتیجه ی پرگل 8 بر صفر بوده است. اما آنچه باید مورد توجه کادر فنی تیم ملی ایران قرار گیرد این است که قطعا این تیم، آن تیمی نیست که بتوان با نتیجه ای پرگل از سد آن به راحتی گذشت. برای رسیدن به موفقیت باید گام ها را حساب شده اما محکم برداشت.
 
شاگردان کی روش همیشه نشان داده اند که همیشه با تمام توان گام به میدان می گذارند. آنها خوب می دانند که انتظار فوتبال دوستان ایرانی بالاست به خصوص از این تیم یکدست و جوان. فوتبال ملی ایران 43 سال است که رنگ قهرمانی را ندیده و تشنه ی کسب جام است. این غیورمردان پارسی باید بدانند که اگر بتوانند به این انتظار پایان دهند، قهرمانانی فراموش نشدنی لقب خواهند گرفت. می دانند که چشم یک ملت به ساق های آنها دوخته شده و همه دعا می کنند تا تیم ملی بتواند با پشت سرگذاشتن رقبای سرسخت خود، کاری دشوار را به خوبی پایان دهد و جام را به ایران بیاورد. کارشناسان فوتبال ایران هم چیزی جز قهرمانی آسیا از کارلوس کی روش انتظار ندارند و معتقدند که بعد از 8 سال فعالیت در تیم ملی، او باید یک جام معتبر به ایران بیاورد.
 یمن حریف خوش یمن فوتبال ایران/در انتظار درخشش شاگردان کی روش
مجید نامجومطلق ستاره اسبق تیم ملی و کارشناس فوتبال در خصوص موفقیت یوزهای ایرانی در هقدهمین دوره جام لت های آسیا می گوید: "قطعا با مربی بزرگی مثل کی روش که 8 سال است، همه کاره فوتبال ما در سطح ملی بوده، انتظاری جز اینکه تیم بتواند جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشد، نیست و نداریم. اینکه در فوتبال اتفاقات غیرقابل پیش بینی می افتد و ممکن است تیمی دچار بدشانسی شود، هست ولی در گروه خود اگر اول شویم، این شانس را داریم که به مراحل بالا برویم و تا آنجا حریف آنچنانی هم نخواهیم داشت. تیم ها همه قدرتمند هستند و نباید غافل شویم ولی تیم ملی ایران چند سال است که در آسیا رنکینگ اول را دارد. یعنی اینکه ما باید خود را خیلی دست بالا بگیریم و از رنکینگ اولی خود دفاع کنیم. بعد از 8 سال هزینه سنگینی که برای کی روش دادیم و هیچ جام معتبری با تیم ملی به ما نداده، این انتظار از او می رود که حداقل یک جام به ما بدهد."
 
صمد مرفاوی مهاجم اسبق تیم ملی ایران هم معتقد است، تیم ملی با کی روش می تواند به این انتظار طولانی پایان دهد. او معتقد است که " تیم ملی بازیکنان خوبی دارد. آنها شرایط خوبی را پشت سرگذاشتند و در اکثر تورنمنت ها یکسان عمل کردند. از لحاظ مهره ای واقعا جزو خوب های آسیا هستیم و واقعا هم انتظار از تیم ملی قهرمانی در آسیاست. امیدوارم بعد از سالها انتظار، این مهم حاصل شود و تیم ملی فوتبال ایران بتواند قهرمانی آسیا را به دست بیاورد."
 
صد البته همه ی فوتبالی ها به این نکته اذعان دارند که در هیچ تورنمنتی نمی توان از پیش خود را قهرمان دانست آن هم رقابت هایی در سطح جام ملت های آسیا. در فوتبال بایدی وجود ندارد و آن تیمی موفق خواهد شد که عملکردی هوشمندانه، آگاهانه و متفکرانه داشته باشد. دیروز دیدیم که اولین شگفتی جام هفدهم رقم خورد و تیم ملی استرالیا به اردن باخت. هرچند داور بازی یک پنالتی واضح برای کانگروها اعلام نکرد. حالا باید با شروع کار تیم ملی ایران در جام هفدهم، منتظر بمانیم و ببینیم که در اولین قدم مقابل یمن نمایش یوزهای ایرانی امیدوار کننده خواهد بود یا نه. در این دیدار کی روش تنها علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی شاغل در لیگ برتر انگلیس را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد. این تیم نشان داده که همیشه می شود به آنها امید داشت. شاگردان کی روش این امید را با دوندگی، جنگندگی، تعصب و غیرت در زمین نشان داده اند و یقینا در این رقابت ها هم چیزی کم نمی گذارند. آنها می دانند که از فردا همه ی ایرانی ها شعار "80 میلیون نفر، یک ملت، یک ضربان قلب" را برای سربلندی تیم ملی ایران سر خواهند داد.
 
سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی