پنجعلی در گفتگو با راسخون: ویتنام لقمه ی گلوگیری برای ایران نیست/رفتار کی روش حرفه ای نبود
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: ویتنام مقابل عراق نشان داد که واقعا پیشرفت زیادی داشته اما با توجه به توانایی که بازیکنان ما دارند، حریف نمی تواند لقمه ی گلوگیری باشد.
 
محمد پنجعلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل یمن اظهار داشت: بچه ها شروع خیلی خوبی داشتند و نشان دادند که از همین ابتدا تیمی را دست کم نخواهند گرفت. البته تیم هایی که در گروه ما هستند، انتظار داریم که هر 3 بازی را با برد پشت سر بگذاریم ولی به هیچ وجه تیم ها را نباید ضعیف قلمداد کرد و دست کم گرفت.

پتانسیل رفتن به فینال را داریم
وی افزود: ما حتما این مرحله را بالا می رویم و با توجه به شرایطی که تیم ملی ما دارد، امید دارم به فینال برویم. تیم ملی پتانسیل بالایی دارد و انشالله به فینال برسد. تورنمنت ها با هم فرق می کنند. انتظاری که از تیم ملی در جام جهانی می رفت این بود که مقابل حریفان بزرگ بسته بازی کند و حالا در سطح آسیا شیوه ی بازی فرق می کند. به هرحال کی روش می داند که مقابل تیم های آسیایی سطح پائین باید هجومی بازی کند. مثلا انتظار نداشته باشید که مقابل کره و ژاپن، تیم ملی هجومی محض باشد.

 تیم ملی باید برای قهرمانی بجنگد
کاپیتان سال های دور تیم ملی تصریح کرد: در بازی های آسیایی انتظار از تیم ملی این است که روشی را در پیش بگیرد که بتواند برای قهرمانی بجنگد. قطعا نباید انتظار داشت که مقابل همه ی تیم ها هجومی بازی کنیم و برد پرگل بیاوریم. دیدید که استرالیا به اردن باخت و ژاپن و کره به سختی حریفان خود را شکست دادند. در فوتبال هر اتفاقی می افتد و نباید بی محابا و بدون فکر هجومی بازی کرد.
 
برد مقابل یمن روحیه بخش بود
محمد پنجعلی گفت: ما در مراحل بالاتر حریفان قدرتمندتری خواهیم داشت. این طور نیست که همه ی تیم ها مثل یمن باشند. البته در بازی اول برد پرگل نتیجه ی روحیه بخش و خیلی خوبی بود که همه را امیدوار کرد. البته یمن تیم سطح بالایی نبود و هرچقدر از بازی گذشت، دیدیم که آنها حتی توانایی ارسال چند پاس پشت سرهم به یکدیگر را نداشتند. البته پرس خوب بازیکنان ما هم باعث می شد که آنها مرتکب اشتباه شوند. با این حال ضعیف ترین تیم گروه ما یمن بود و مطمئن باشید مقابل عراق و ویتنام هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

طارمی منظوری نداشت
وی در خصوص شادی گل جنجالی مهدی طارمی که عدد 6 را نشان داد، خاطرنشان کرد: خودش که گفته منظور خاصی نداشته و به خاطر سعید عزت الهی این خوشحالی انجام شده است. به هرحال بازیکن ملی باید بیشتر حواسش باشد. آنجا تیم ملی است و باید برای همه منافع ملی ارجح تر باشد. مطمئن باشید که منظوری نداشته است.
پنجعلی در گفتگو با راسخون: ویتنام لقمه ی گلوگیری برای ایران نیست/رفتار کی روش حرفه ای نبود
کی روش اشتباه کرد
پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص مصاحبه ی کی روش علیه برانکوبعد از پیروزی مقابل یمن، ادامه داد: صددرصد کی روش اشتباه بدی مرتکب شد که بعد از آن برد پرگل عیله یک مربی باشگاهی صحبت کرد. ما نباید به این مسائل حاشیه ای بپردازیم. کی روش حرفه ای عمل نکرد. او باید بیشتر از همه دغدغه ی آرامش تیم ملی را داشته باشد.

ویتنام نمی تواند یقه ی ما را بگیرد
پنجعلی در خصوص بازی ایران با ویتنام گفت: این تیم مقابل عراق خیلی خوب بازی کرد و آنها را به دردسر انداخت اما بعید می دانم تیمی باشد که بتواند یقه ی ما را بگیرد. ما باید مقابل این تیم با آرامش بازی کنیم و حواسمان جمع باشد چون فوتبال است و هزار اتفاق. این تیم نمی تواند حریف سختی برای ما باشد و شک نکنید که می توانیم دومین 3 امتیاز را هم از آن خود کنیم.

 ویتنام را پرگل می بریم
وی ادامه داد: پیش بینی من این است که بتوانیم مقابل ویتنام هم برد پرگلی را کسب کنیم. بهتر است مقابل چنین تیم هایی بالا بازی کنیم و از جلو بازی را ببندیم و با فشار بالا بتوانیم به آنها گل بزنیم. وقتی تیمی از بالا حریف را تحت فشار قرار دهد، قطعا اشتباه حریف بیشتر می شود. با توجه به اینکه خط حمله ی ما هم بازیکنان سرعتی و هم تکنیکی دارد، می توانیم با حرکات انفرادی هم به گل برسیم. با توجه به وضعیت قدی تیم ویتنام می توانیم روی توپ های بلند و ضربات آزاد هم عملکرد خوبی داشته باشیم.
 
گفتگو سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی