خسارت ۸۰۰ میلیاردی سیلاب‌های امسال در خوزستان
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بر اثر سیلاب‌های امسال در استان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف وارد شده است.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، کیامرث حاجی‌زاده شامگاه ۱۰ بهمن ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما در تابستان درگیر ابر بحران خشکسالی در استان خوزستان بودیم و از ابتدای امسال تاکنون برای حل بحران‌های استان ۳۵ جلسه ستاد مدیریت بحران استان را برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به صدور به موقع هشدارها و اخطاریه‌ها توسط مدیریت بحران استان، افزود: اگر این اخطاریه‌های به موقع صادر نمی‌شد، امسال سه مرتبه مساله سیلاب سال ۹۵ در خوزستان اتفاق می‌افتاد. خوشبختانه با تعامل بین بخشی و همراهی مردم شاهد این بودیم که چنین اتفاقی در خوزستان رخ نداد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: بسیاری از سیل بندها در خوزستان پیش از انقلاب و برخی نیز در سال‌های جنگ ساخته شده‌اند. در این زمینه لازم است تا اقداماتی انجام گیرد و نسبت به ترمیم یا احداث سیل بندهای جدید اقدام شود.

حاجی زاده با اشاره به عدم پرداخت خسارت کشاورزان در سیلاب سال ۹۵ خوزستان، ادامه داد: تاکنون این خسارت به کشاورزان پرداخت نشده و این موضوع باعث گله‌مندی مردم شده است. متأسفانه اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مانند خسارت سیلاب سال ۹۵ به استان خوزستان تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خسارت وارد شده در سیلاب سال ۹۵ حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: تاکنون این خسارت پرداخت نشده است و خسارت وارد شده بر اثر سیلاب‌های امسال به استان نیز حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که باید پرداخت شود.



 

مطالب مرتبط
مواجهه کشورهای مختلف جهان با فساد و مفسدان اقتصادی چگونه است؟
شاید در عدم‌ پرداخت «بسته‌های حمایتی» اشتباه کرده باشیم/آغاز واریز بسته حمایتی جاماندگان
همراه اول رتبه سوم «سودآوری» را کسب کرد

نسخه چاپی