تهدید دوباره ترامپ؛ در صورت عدم خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، این کشور آینده اقتصادی نخواهد داشت
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که کره شمالی در صورت داشتن سلاح‌های هسته‌ای، آینده اقتصادی نخواهد داشت. این سخنان زمان گفته شد که پنتاگون اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی با توقف برگزاری رزمایش مشترک نظامی بزرگ موافقت کرده‌اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ ترامپ در نشست سالانه  اقدام سیاسی محافظه‌کاران گفت: «کره شمالی در صورت توافق (با آمریکا) آینده اقتصادی باورنکردنی و درخشانی خواهد داشت، اما اگر سلاح هسته‌ای  را برگزینند، آینده اقتصادی نخواهند داشت.»
 
او هم‌‍چنین افزود به نظر می‌رسد رابطه (آمریکا) با کره شمالی «بسیار، بسیار محکم» است.
 
طبق بیانیه‌ای، پتریک شنهن، قائم مقام وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، روز شنبه با همتای کره‌جنوبی خود صحبت کرده است و به این نتیجه رسیدند که برنامه آموزشی خود را تعدیل بخشند.

پنتاگون هم‌چنین گفت: «دو طرف بر این نکته تاکید کردند تصمیم این دو کشور برای تعدیل بخشیدن به برنامه آموزشی به منظور کاهش تنش‌ها و هم‌چنین حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدن به هدف خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره است.»
 
ارتش کره جنوبی نیز بیانیه‌ای مشابه داد که بر توقف برگزاری رزمایش نشامی مشترک سالانه تاکید داشت.
 
لازم به ذکر است هفته گذشته، دیدار دوم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و ترامپ بدون هیچ توافقی به پایان رسید. در این دیدار رهبر کره شمالی از ترامپ خواسته بود در صورت خلع سلاح هسته‌ای، تحریم‌ها علیه کشورش برداشته شود که ترامپ نیز موافقت نکرده بود.
 
دو کشور اعلام کردند که مذاکرات ادامه خواهد داشت ولی زمان آن مشخص نیست.
 


 

مطالب مرتبط
تدوین طرح همه‌پرسی در مجلس درباره FATF، بنزین، یارانه و حقوق مدیران
همه‌پرسی درباره FATF تا وقتی مراجع قانونی به وظایفشان عمل نکردند موضوعیتی ندارد
«پالرمو» در جلسه امروز مجمع تشخیص نیز به نتیجه نرسید/ بررسی به جلسات آتی موکول شد

نسخه چاپی