کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بودند، در انتخابات ممنوع شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بودند را در انتخابات مجلس ممنوع کردند.

به‌ گزارش ‌راسخون به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) پیشنهاد حسین امیری خامکانی، در الحاق بندی به ماده ۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس این بند کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس شورای اسلامی هستند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع شد و این افراد پس از یک دوره استراحت مجددا می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

محمدرضا تابش در موافقت با این پیشنهاد بیان‌ کرد: این پیشنهاد از سوی جمع کثیری از نمایندگانی که سابقه سه دوره یا بیش از آن نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند، ارائه شده است. این پیشنهاد باعث می‌شود که به جوانان در عرصه های قانونگذاری فرصت داده شود تا در عرصه‌های قانونگذاری و قوه مقننه فرصت داده شود و راه برای جوانان متخصص و آشنا به علم روز باز شود.

کدام نمایندگان دیگر نمی‌توانند نماینده شوند

علی لاریجانی/علی مطهری/مسعود پزشکیان/علاءالدین بروجردی/محمدرضا تابش/سیدحسین نقوی حسینی/جواد کریمی قدوسی/محمد آشوری تازیانی/اسفندیار اختیاری کسنویه یزد/حسین امیری خامکانی/عزیز اکبریان/مهرداد بائوج لاهوتی/یوناتن بت کلیا/کاظم جلالی/شهباز حسن پور بیگلری/حسن خسته بند/محمد دهقانی نقندر/محمدرضا رضایی کوچی/علیرضا سلیمی/حسینعلی شهریاری/هادی شوشتری/محمدقسیم عثمانی/محمدحسین فرهنگی/حمیدرضا فولادگر/سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی/نادر قاضی پور/هادی قوامی/حسن کامران دستجردی/جبار کوچکی نژاد/محمدمهدی مفتح/علیرضا محجوب/سیامک مره صدق/سیدناصر موسوی لارگانی//عزت الله یوسفیان ملا نام نمایندگانی است که نمی توانند در دوره بعد نماینده شوند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که ۳ دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شد.



 

مطالب مرتبط
تهدید دوباره ترامپ؛ در صورت عدم خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، این کشور آینده اقتصادی نخواهد داشت
تدوین طرح همه‌پرسی در مجلس درباره FATF، بنزین، یارانه و حقوق مدیران
همه‌پرسی درباره FATF تا وقتی مراجع قانونی به وظایفشان عمل نکردند موضوعیتی ندارد

نسخه چاپی