توقف استقلال در آزادی مقابل العین/شکست ثانیه های پایانی پرسپولیس با گل آفساید
هفته ی دوم مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا با توقف استقلال مقابل العین امارات در آزادی و شکست پرسپولیس در ثانیه های پایانی با گل آفساید واضح بغداد بونجاع برابر السد قطر به پایان رسید.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی دوم مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز ادامه یافت که در گروه های سه و چهار دو نماینده ی فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفان خود رفتند.
 
از گروه سه، تیم فوتبال استقلال که در بازی اول مقابل الدوحیل شکست سنگین 3 بر صفر را تجربه کرده است، در ورزشگاه آزادی با قضاوت احمد ابوبکر الکاف عمانی میزبان العین امارات بود که در نهایت این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و استقلال 2 امتیاز حساس خانگی را از دست داد.
 
ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، وریا غفوری(79-محمد دانشگر)، پژمان منتظری، روزبه چشمی، میلاد زکی پور، علی کریمی، آیاندا پاتوسی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی(82-محسن کریمی)، گادوین منشا(73-طارق همام) و ایسما
سرمربی:وینفرد شفر
 
ترکیب العین:
خالد عیسی، محمد فائز، تونغو حامد، احمد برهان، سوکاسا شیوتانی، عامر عبدالرحمان، ریان یسلم(88- خالدعبدالرحمان)، مهند سالم، محمد خلفان،بندر محمد الاحبابی و جمال معروف(73-مارکوس برگ)
سرمربی:خوآن کارلوس
 
اخطار: فرشید باقری و فرشید اسماعیلی از استقلال و عبدالرحمان از العین
 
شرح گل ها:
استقلال یک –العین صفر: دقیقه 53 ارسال کرنر توسط پاتوسی با ضربه ی سر زیبای فرشید باقری به تور دروازه ی العین بوسه زد.
استقلال یک-العین یک: دقیقه 85 روی یک ضربه ی آزاد و در شلوغی محوطه ی جریمه استقلال، توپ به بازیکن ژاپنی حریف رسید و او با شوتی زمینی دروازه ی رحمتی را باز کرد.

شرح بازی در نیمه اول:
استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و بلافاصله با بازیکنان هجومی و کناری خود سعی در دور زدن مدافعان کناری تیم العین دارد تا به گل برسند.
 
از جناح چپ ارسال خطرناک زکی پور با ضربه ی سر منشا همراه شد اما توپ این بازیکن به بیرون رفت.
 
العینی ها هم بعد از این حرکت، به سمت دروازه ی استقلال یورش بردند و روی یک شوت پشت محوطه دروازه ی رحمتی را هدف قرار دادند که این کاپیتان استقلال توپ را در اختیار گرفت.
 
سانتر پاتوسی با دفع خالد عیسی همراه شد که در ادامه منتظری در برخورد با مدافع العین سرنگون شد اما داور عمانی اعتقادی به پنالتی نداشت.
 
در ادامه العینی ها روی دروازه ی استقلال خطرناک ظاهر شدند. حرکت در عرض جمال معروف با شوت زمینی این بازیکن همراه شد که توپ به تیر عمودی رحمتی برخورد کرد و بلافاصله دفع شد تا دروازه ی آبی ها در آزادی بسته بماند.
 
سانتر پاتوسی از روی نقطه ی کرنر با ضربه ی سر ایسما همراه شد اما توپ این بازیکن به تیر افقی دروازه ی العین برخورد کرد تا استقلال به گل نرسد.
 
در برگشت تیم العین موقعیت داشت تا به گل برسد اما ضربه ی یسلم را مهدی رحمتی به زیبایی به کرنر فرستاد.
 
تلاش دو تیم در نیمه ی اول راه به جایی نبرد و دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.
 
شرح نیمه دوم:
در نیمه ی دوم العینی ها اولین کرنر را به دست آوردند. این ضربه در برگشت بازهم با پای بازیکن استقلال به دومین کرنر تبدیل شد. ارسال کوتاه این ضربه باعث شد تا بازیکن العین پابه توپ وارد محوطه ی جریمه شود. ضربه ی این بازیکن با برخورد به پای مدافع استقلال به تیر دروازه ی رحمتی برخورد کرد و به کرنر سوم تبدیل شد.
 
دقیقه 51 استقلال اولین حمله ی جدی خود را روی دروازه ی العین تدارک دید که حرکت زیبای فرشید باقری و ضربه ی این بازیکن را دروازه بان حریف راهی کرنر کرد اما ارسال پاتوسی از روی کرنر را این بار فرشید باقری با ضربه سر به تور دروازه چسباند تا آبی ها در آزادی از حریف خود پیش بیافتند.
 
دقیقه 57 حرکت ایسما از سمت چپ دروازه ی العین و پاس به بیرون این بازیکن به منشا نرسید و مدافعان حریف با دفع توپ مانع 2 گله شدن آبی ها شدند.
آبی ها همچنان قدر فرصت های خود را نمی دانند و توسط منشا موقعیت تک به تک را از دست دادند و روی حرکتی دیگر فرشید اسماعیلی موقعیت دیگری را هدر داد.
 
فرصت سوزی مهاجمان استقلال و واکنش های خوب خالد عیسی مانع به ثمر رسیدن گل دوم آبی ها شد که در ادامه این العینی ها بودند که دقیقه 85 به گل مساوی رسیدند.
 
در نهایت تلاش بازیکنان استقلال برای رسیدن به گل برتری ثمر نداد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
 
در دیگر بازی گروه سوم، تیم الهلال عربستان با نتیجه 3 بر یک الدوحیل قطر را در هم کوبید و با 6 امتیاز صدرنشین شد. الدوحیل با 3، استقلال با 2 و العین با یک امتیاز به ترتیب دوم تا چهارم هستند.
 توقف استقلال در آزادی مقابل العین/شکست ثانیه های پایانی پرسپولیس با گل آفساید
در گروه چهارم هم، تیم فوتبال پرسپولیس دیگر نماینده فوتبال ایران که در بازی اول مقابل پاختاکور ازبکستان با تساوی یک بر یک در خانه متوقف شده بود، با قضاوت کیم دونجین کره ای به مصاف السد قطر رفت که در پایان با یک گل از حریف قدرتمند خود که در ثانیه های پایانی در موقعیت آفساید به ثمر رسید، شکست خورد.
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضابیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، بشار رسن(92-سروش رفیعی)، مهدی ترابی(94-سید محمد حسینی)، علی علیپور و ماریو بودیمیر(83-سیامک نعمتی)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
ترکیب السد:
سعد الشیب، پدرو، تارک، حمید اسماعیل(57-خوخی)، عبدالکریم،گابی، سالم، وویانگ(69-علی اسد)، بونجاح، الهیدوس و عفیف
سرمربی: فریرا
 
اخطار: شجاع خلیل زاده و مهدی شیری از پرسپولیس و اکرم عفیف و بونجاح از السد
 
شرح گل:
ضربه ی آزاد بازیکنان السد در محوطه ی جریمه در موقعیت آفساید به بغداد بونجاح رسید و این بازیکن دروازه ی خالی را باز کرد.

شرح بازی در نیمه اول:
دو تیم بازی را سرعتی آغاز کردند و وقتی صاحب توپ می شدند، با پاس های سریع سعی می کردند به دروازه ی حریف برسند. ابتدا این تیم السد بود که دقایق ابتدایی را بیشتر از پرسپولیس صاحب توپ بود که موقعیت های نصف و نیمه ای هم به دست آورد.
 
مهمترین موقعیت بازی اما دقیقه 10 توسط مهدی ترابی از سمت چپ دروازه ی السد طرح ریزی شد. این بازیکن با یک دریبل زیبا وارد محوطه ی جریمه شد و ضربه ی او به دست مدافع حریف خورد اما داور اعلام پنالتی نکرد و کرنر گرفت.
5 دقیقه بعد بازهم پرسپولیس توسط احمد نوراللهی که به نظر می رسید در آفساید قرار دارد، فرصت گلزنی داشت که ضربه این بازیکن را بازهم گلر السد دفع کرد تا بهترین بخت سرخپوشان از دست برود.
 
بعد از آن تیم السد به خود آمد و بلافاصله روی دروازه ی پرسپولیس حمله کرد اما موقعیت مناسب بونجاح را بیرانوند در اختیار گرفت. جدال هافبک های دو تیم و پرس شدید در میانه ی میدان اشتباهات دو تیم را بالا برده است.
 
دقیقه 28 حرکت زیبای علی علیپور از سمت چپ دروازه ی السد، با شوت این بازیکن همراه شد که دروازه بان حریف با واکنشی عالی مانع به ثمر رسیدن گل او پرسپولیس شد.
 
دقیقه 34 تیم میزبان با عفیف حمله ای خطرناک روی دروازه ی پرسپولیس تدارک دید که سانتر این بازیکن با ضربه ی سر خطرناک بونجاح همراه شد که بیرانوند به خوبی توپ را مهار کرد تا دروازه ی سرخپوشان بسته بماند.
 
شاگردان فریرا بازی را در دقایق آخر نیمه ی اول در اختیار گرفتند. دقیقه 38 ضربه ی پشت محوطه ی اکرم عفیف با اختلاف کم از کنار دروازه ی بیرانوند به بیرون رفت.
 
دقیقه 40 علیپور به زیبایی توپ را از هافبک السد ربود و به سمت دروازه حرکت کرد. در حالی که می توانست روی این توپ بهتر کار کند اما ضربه ی پای چپ این بازیکن با اختلاف زیاد به اوت رفت.
 
دقیقه 42 روی پرتاب اوت بلند کامیابی نیا صاحب فرصت گلزنی شد که این بازیکن با بی دقتی و با پای چپ توپ را به آسمان کوبید.
 
دقیقه 46 روی ارسال ضربه ی خطا، السد توسط بغداد بونجاع دروازه ی بیرانوند را باز کرد اما داور به درستی اعلام آفساید کرد تا دو تیم در نیمه ی اول با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 
شرح نیمه دوم:
اولین موقعیت نیمه ی دوم را السدی ها روی دروازه ی پرسپولیس خلق کردند که از سمت چپ ارسال زمینی عفیف را سید جلال حسینی قطع کرد تا به بونجاح نرسد.
 
در ادامه علیپور در گوشه ی محوطه ی راست السد صاحب توپ شد و در حالی که موقعیت خوبی برای ارسال داشت، با بی دقتی توپ را فرستاد اما به بازیکنان خودی نرسید.
 
ضربه ی پشت محوطه ی بازیکن السد را به خوبی بیرانوند در اختیار گرفت و بلافاصله علیپور را صاحب توپ کرد اما این بازیکن در برخورد با مدافع حریف سرنگون شد و نتوانست خود را در موقعیت گل قرار دهد.
 
دقیقه 50 بازهم ضربه ی سرضرب بونجاح را بیرانوند با یک دست به زیبایی دفع کرد و مانع بازشدن دروازه ی پرسپولیس شد.
 
دقیقه 52 حرکت زیبای ترابی و علیپور از سمت چپ دروازه ی السد، بودیمر در محوطه ی جریمه صاحب فرصت گلزنی شد که این بازیکن با یک چرخش و ضربه ی زمینی موقعیت را از دست داد.

دقیقه 55 احمدنوراللهی ارسال زیبای ترابی از روی ضربه ی آزاد را در دهانه ی دروازه السد به بیرون زد. یک دقیقه بعد نوراللهی از سمت راست توپ را ارسال کرد که ضربه ی سر علیپور به بیرون رفت.
 
در ادامه دقیقه 58 بغداد بونجاح پشت محوطه ی جریمه شوتزنی کرد که بیرانوند با یک واکنش عالی توپ را به کرنر فرستاد. حمله ی السدی ها برای رسیدن به گل باعث شده تا پرسپولیسی ها در زمین خودی مشغول کار دفاعی شوند.
دقیقه 64 روی حرکت زیبای بودیمیر و ارسال پاس عمقی برای علیپور، پرسپولیس صاحب موقعیت شد که ضربه ی پای چپ این بازیکن به کنار تور خورد و بازهم یک فرصت دیگر از دست رفت.

دقیقه 70 مهدی ترابی پاس به جلوی بازیکن السد را به شکل خطرناکی به کرنر فرستاد تا میزبان به گل نرسد.

در حمله ی السدی ها توپ به دست محمد نادری برخورد کرد که داور رای به ادامه ی بازی داد. در ادامه بازیکنان پرسپولیس با بشار رسن به حریف ضد حمله زدند که این بازیکن در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و شوت او پس از برخورد با مدافع و سپس واکنش دروازه بان حریف به کرنر رفت.

دقیقه 87 روی ضد حمله پرسپولیس توسط علی علیپور در موقعیت تک به تک با دروازه بان السد قرار گرفت که این بازیکن موقعیت مناسب گلزنی را از دست داد.
 
دقیقه 88 در برگشت السدی ها صاحب موقعیت گل شدند که بیرانوند بازهم با واکنشی دیدنی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 94 این تیم السد بود که روی ضربه آزاد به گل رسید. در این موقعیت بونجاح در موقعیت آفساید واضح گل برتری را به ثمر رساند تا این بازی با برتری نماینده قطر به پایان برسد.
 
در دیگر بازی گروه چهارم، تیم پاختاکور ازبکستان با تک دقیقه 62 گل مارات بیکمائف از سد میهمان خود الاهلی عربستان گذشت و 4 امتیازی شد.
 
به این ترتیب پاختاکور با 4، الاهلی و السد با 3 و پرسپولیس با یک امتیاز در رده های اول تا چهارم قرار دارند.
 
سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی