شکست تراکتور مقابل سپیدورد قعر جدولی/استقلال با شکست سپاهان به جمع مدعیان برگشت
شکست تراکتورسازی تبریز مقابل سپیدرود قعرجدولی، پیروزی پدیده و برتری ثانیه های پایانی استقلال مقابل سپاهان در نقش جهان اصفهان باعث شد تا جدول مسابقات در هفته بیست و پنجم لیگ برتر دستخوش تغییر شود.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، در ادامه هفته ی بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال عصر امروز(جمعه) 4 دیدار برگزار شد.
 
شکست سنگین تراکتور در رشت
در یکی از مهمترین بازی ها، تیم رده دومی تراکتور در رشت میهمان سپیدرود قعر جدولی بود و در حالی که انتظار می رفت بتواند به راحتی 3 امتیاز این دیدار خارج از خانه را از آن خود کند، با نتیجه سنگین 3 بر یک تن به شکست داد.
 
در شروع این دیدار، محسن فروزان دروازه بان تراکتورسازی با اشتباهی فاحش پاس به عقب مدافعان خودی را در اختیار مهاجم سپیدرود قرار داد و بایرامی گل اول بازی را به ثمر رساند. در ادامه تراکتوری ها که هنوز در شوک دریافت گل قرار داشتند، نتوانستند نظم تیمی خود را به دست بیاورند. در مقابل تیم میزبان توانست روحیه بگیرد و با نمایش فوتبالی هجومی و سرعتی بار دیگر برای حریف دردسرساز شود.
 
بازی دو تیم در حالی در میانه ی میدان دنبال می شد که دقیقه 22 مسعود شجاعی که قصد ارسال پاس برای مهاجمان را داشت، توپ این بازیکن مستقیم و با اشتباه ایمان صادقی به گل تساوی منجر شد.
 
در ادامه اما بازهم سپیدرود از سمت راست دروازه تراکتور صاحب موقعیت شد که میثم فردوسی با شوتی دیدنی دروازه ی فروزان را برای دومین بار فرو ریخت تا این تیم نیمه ی اول را با برتری به رختکن برود.
 
در نیمه ی دوم انتظار می رفت تراکتور برای جبران گل حملات بی امانی را روی دروازه ی سپیدورد داشته باشد اما بازی خوب و دفاع جانانه ی تیم میزبان باعث شد تا این تیم آن طور که باید نتواند به خواسته ی خود برسد. در ادامه بازهم تیم سپیدرود از موقعیت هایی که در ضد حمله به دست آورد، موفق شد گل سوم را توسط مهرداد بایرامی وارد دروازه ی شاگردان لیکنز کند. تراکتور که بعد از دریافت گل سوم سراپا حمله بود، یکی دو فرصت نصف و نیمه روی دروازه حریف خلق کرد اما از این فرصت ها طرحی نبست و این سپیدرود بود که می توانست به گل چهارم هم برسد اما واکنش های فروزان مانع سنگین تر شدن شکست شد.
 
به این ترتیب تراکتور در نهایت این بازی مهم را 3 بر یک از سپیدرود باخت  تا با همان 49 امتیاز در رده دوم باقی بماند.

جورج لیکنز بعد از 9 دیدار(7 برد و 2 تساوی) بالاخره برای اولین بار طعم شکست را چشید.
 
پدیده بازهم برد و مدعی ماند
در یکی دیگر از دیدارهای عصر امروز، تیم پدیده در مشهد میزبان تیم چهاردهم جدولی نفت مسجد سلیمان بود که در نهایت با 3 گل میهمان خود را در هم کوبید.
 
شاگردان یحیی گل محمدی با نمایشی خیره کننده و هجومی از همان ابتدای بازی، نبض کار را در دست گرفت و توانست برتری خود را بر حریف دیکته کند. عملکرد فوق العاده ی بازیکنان پدیده در این دیدار اجازه ی کار را به شاگردان مرزبان نداد و در نهایت با 3 گل حریف را بدرقه کردند.
 
گل های پدیده را در این بازی مسعود ریگی و امین قاسمی نژاد(2 گل) به ثمر رساندند تا این تیم 46 امتیازی شود و همچنان پا به پای مدعیان پیش برود.
 
رستگاری استقلال در دقیقه 97 با پاتوسی
حساس ترین بازی هفته ی بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال بی شک جدال شاگردان قلعه نویی و شفر در نقش جهان بود که ساعت 17:45 آغاز شد.
 
سپاهان 47 امتیازی در حالی مقابل استقلال 44 امتیازی قرار گرفت که دو تیم برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی به برد نیاز داشتند. در نیمه ی اول تلاش بازیکنان دو تیم بیشتر در میانه میدان بود و هافبک های دو تیم با جنگندگی و دوندگی بالا سعی داشتند نبض بازی را در اختیار بگیرند اما فرصت های نصف و نیمه ی دو تیم راه به جایی نبرد و بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
در شروع نیمه دوم، سپاهانی ها کار را بهتر آغاز کردند. شاگردان قلعه نویی که خوب می دانستند باید از این دیدار خانگی حداکثر امتیاز را بگیرند، موقعیت های مناسبی را برای گلزنی داشتند که توسط استنلی و سجاد شهباززاده از دست دادند.
 
در مقابل استقلال هم بعد از دقیقه 60 به خود آمد و تلاش کرد تا میزبانش را تحت فشار قرار دهد. آبی ها در این دقایق توانستند بر حریف مسلط شوند. در ادامه استقلال توسط گادوین منشا صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه ی زیبای این بازیکن را نیازمند ببا واکنشی دیدنی دفع کرد.
 
استقلال دقیقه 87 روی یک ارسال توسط علی کریمی به گل هم رسید اما داور اعلام خطا و گل را مردود اعلام کرد تا همچنان بازی صفر بر صفر باقی بماند.
 
افت و خیزهای زیاد و بازی درگیرانه ی بازیکنان باعث شد تا زاهدی فر داور این دیدار 7 دقیقه اعلام وقت اضافه کند.
دقیقه 94 بازهم نیازمند یک سیو فوق العاده داشت و ضربه ی سر مرتضی تبریزی را عالی رد کرد تا تیمش بازنده نشود. در ادامه سپاهان هم موقعیت داشت که شوت سنگین هافبک زردپوشان خطرناک از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.
 
اما در حالی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، آیاندا پاتوسی با یک حرکت انفرادی و زیبا دقیقه 97، همه ی مدافعان سپاهان را به هم ریخت و با ضربه ای دقیق بالاخره قفل دروازه ی نیازمند را باز کرد و اولین شکست خانگی سپاهان را رقم زد.
 
سپاهان با این شکست به رده چهارم سقوط کرد اما استقلال با این پیروزی 47 امتیازی شد و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، به رده سوم رسید.
 
در چهارمین دیدار امروز از ساعت 19، تیم صنعت نفت آبادان در خانه میزبان پارس جنوبی جم بود که با همان تک گل دقیقه 42 میلاد جهانی موفق شد میهمان خود را شکست دهد و با 24 امتیاز از منطقه سقوط فاصله بگیرد.
 
سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی