جشنواره گل سپاهان مقابل شاگردان علی دایی/تساوی قعرنشینان به سود سپیدرود
تیم فوتبال سپاهان اصفهان میزبان خود سایپا را با 5 گل در هم کوبید و به رده سوم صعود کرد تا به فاصله ی 5 امتیازی صدرنشین برسد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز دوم هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس عصر امروز(پنج شنبه) با 2 دیدار حساس دیگر ادامه پیدا کرد.
 
در اولین دیدار که ساعت 19 در ورزشگاه شهر قدس با قضاوت وحید کاظمی برگزار شد، تیم سپاهان میهمان سایپا بود که در نهایت توانست با نتیجه پرگل 5 بر 2 حریف خود را در هم بکوبد و به رده سوم برسد.
 
ترکیب سایپا:
محمد حسن اکبر منادی(63 حامد فلاح زاده)، سامول سارفو، آرش رضاوند، علی دشتی، رضا اسدی، معین عباسیان، سیدابوالفضل جلالی، آرمان رمضانی، سید پیمان میری ( 53 رضا جعفری )، روزبه شاه علیدوست( 53 امیرحسین حسین زاده ) و امید دره
 
ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، محمد ایرانپوریان، سیاوش یزدانی، عزت‌ الله پورقاز، سعید آقایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان (65 محمدرضا مهدی زاده)، مهرداد محمدی، سجاد شهباززاده ( 62 علی قربانی)، محمد کریمی و کیروش استنلی(87 محمد ابراهیمی)
 
شرح بازی:

شاگردان امیر قلعه نویی برای ماندن در کورس قهرمانی باید سایپا را از پیش رو برمی داشتند و به همین خاطر از ابتدای بازی هم مالکیت توپ و هم نبض بازی را در اختیار گرفتند و با یک بازی هجومی و روان، میزبان را تحت فشار قرار دادند.
 
تلاش سپاهانی ها دقیقه 14 جواب داد و سجاد شهباززاده گل اول زردپوشان میهمان را به ثمر رساند. در ادامه سایپایی ها سریع برای جبران گل دست به کار شدند و دقیقه 23 توسط رضا اسدی به گل تساوی رسیدند تا همه چیز به تعادل کشیده شود.
 
در دیگر دقایق بازی این تیم سپاهان بود که بیشتر توپ را در اختیار داشت و موقعیت هایی برای گلزنی به دست آورد اما بی دقتی مهاجمان و درخشش مدافعان و گلر سایپا مانع گلزنی حریف شد. در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان نیمه اول با تساوی یک بر یک بودند، حرکت تیمی و زیبای سپاهانی ها از سمت راست دروازه ی سایپا، و پاس پشت پای کی روش استنلی به کومان رسید و این بازیکن دقیقه 45 گل دوم زردپوشان را به ثمر رساند تا شاگردان قلعه نویی با برد 2 بر یک به رختکن بروند.
 
در شروع نیمه دوم بازهم سپاهانی ها بودند که برای زدن گل بی تابی می کردند. حملات پی در پی این تیم از چپ و راست زمین سایپا، بازیکنان این تیم را تحت فشار قرار داده بود. این تیم دقیقه 53 توسط کی روش استنلی به گل سوم رسید.
 
علی دایی برای  کم کردن فشار از روی تیم و کم کردن اختلاف، 2 تعویض همزمان انجام داد اما بازهم جواب نداد و دقیقه 56 بازهم توسط کی روش استنلی برای چهارمین بار دروازه ی تیم خود را باز شده دید.
 
انتظار می رفت شاگردان علی دایی برای جبران گل به آب و آتش بزنند اما بازهم این سپاهانی ها بودند که بازی هجومی را در دستور کار داشتند. این تیم البته دقیقه 63 محمد ایرانپوریان مدافع راست خود را به دلیل دریافت کارت زرد دوم اخراج شده دید و با وجود ده نفره شدن نسبت به میزبان خود برتری داشت.
 
سایپا دقیقه 65 روی یک حرکت زیبا از سوی دشتی صاحب موقعیت شد که این بازیکن توسط آقایی در محوطه جریمه سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد. آرمان رمضانی دقیقه 66 این ضربه را به تور چسباند تا اختلاف به 2 گل برسد.
 
بعد از این گل، کمی تیم دایی برای جبران گل به سمت جلو حرکت کرد اما واکنش های نیازمند و مدافعان سپاهان مانع کم شدن فاصله شد.
 
سپاهانی ها دقیقه 78 روی یک حرکت توسط استنلی در محوطه ی جریمه صاحب موقعیت شدند که بعد از سرنگونی این بازیکن داور اعلام پنالتی کرد. ضربه ی پنالتی را میلاد محمدی برخلاف حرکت حامد فلاح زاده به گل پنجم سپاهان تبدیل کرد.
 
در ادامه دو تیم برای گلزنی تلاش کردند اما در نهایت بازی با نتیجه 5 بر 2 به سود شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید تا این تیم نیز 50 امتیازی شود و به رده سوم برسد.
 
در دیگر دیدار مهم امروز، دو تیم جنوبی و قعرنشین لیگ یعنی نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان ساعت 19:15 به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل در پی نداشت.
 
با این تساوی نفت مسجد سلیمان 20 امتیازی شد و سپیدرود رشت اگر بتواند فردا پارس جنوبی را در جم شکست دهد با 21 امتیاز جای این تیم را در رده چهاردهم می گیرد.
 
استقلال خوزستان هم با 11 امتیاز در رده ی شانزدهم قعرنشین است.


نتایج و بازی های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال:
 
چهارشنبه 98/1/28
 
ذوب آهن اصفهان صفر............پرسپولیس صفر
 
استقلال یک........................ ماشین سازی تبریز صفر
 
پنج شنبه 98/1/29
 

سایپا 2...............................سپاهان 5
 
نفت مسجد سلیمان صفر.......... استقلال خوزستان صفر

جمعه 98/1/30
 
نساجی مازندران...............پدیده شهر خودرو، ساعت 16
 
تراکتورسازی تبریز............پیکان، ساعت 17
 
فولاد خوزستان.................صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30
 
پارس جنوبی جم..............سپیدرود رشت، ساعت 19
 
سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی