احسان خرسندی در گفتگو با راسخون: پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمانی خود را مسجل می کند/این بازی آخرین شانس قلعه نویی است
بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه جدال سپاهان در آزادی با سرخپوشان پایتخت آخرین شانس قلعه نویی برای قهرمانی است، گفت: شک نکنید اگر شاگردان برانکو بتوانند این رقیب را شکست دهند 99 درصد سومین قهرمانی پیاپی خود را مسجل می کنند.
 
احسان خرسندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به نتایج رقم خورده ی هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: همان طور که انتظار می رفت پرسپولیس مقابل ذوب آهن نتوانست برنده شود و یک امتیاز خوب خارج خانه گرفت. استقلال به سختی از سد ماشین سازی گذشت و سپاهان هم به راحتی سایپا را برد. اما نتیجه ی غیرقابل پیش بینی و عجیب، شکست تراکتور در خانه مقابل پیکان بود که اصلا بدبین ترین هوادار هم فکر نمی کرد این اتفاق بیافتد. البته کسی هم فکر نمی کرد پدیده مقابل نساجی بدون امتیاز برگردد.
 
وی ادامه داد: هنوز نمی توانیم قطعا بگوییم که تراکتور از مدار قهرمانی خارج شده است. 12 امتیاز باقی مانده است. یک بازی مستقیم با پرسپولیس که 6 امتیاز با این تیم فاصله دارد، دیدار با ذوب آهن در اصفهان و فولاد در اهواز کار این تیم را خیلی سخت کرده است. می توانیم این طور بگوییم که مربع قهرمانی تبدیل به مثلث قهرمانی(پرسپولیس، استقلال و سپاهان) شده است. تراکتور شانس اندکی برای قهرمانی دارد.
 
بازیکن پیشین پرسپولیس و کارشناس فوتبال کشورمان بااشاره به تاثیر حواشی اخیر تیم تراکتور و اخراج محسن فروزان به اتهام تبانی در روند نتیجه گیری تبریزی ها تصریح کرد: شک نکنید که که تصمیم اشتباه مدیریت باعث شد تا تراکتور وارد بحران شود. بازیکنان تراکتور از لحاظ روحی روانی دچار مشکل می شوند چرا که می دانند با کوچکترین اشتباه حتما مثل فروزان مورد مواخذه ی هواداران قرار می گیرند. شاید دژاگه، شجاعی، حاج صفی و خارجی ها تحت تاثیر قرار نگیرند ولی بقیه ی نفرات قطعا با استرس کار خواهند کرد که مبادا اشتباهشان باعث شکست شود. دیدید که گل پیکان هم روی اشتباه محمدرضا اخباری به ثمر رسید و شاید این اتفاق برای این گلر هم بیافتد! متاسفانه جوی بدی را علیه تیم خود در تبریز بوجود آوردند که سودشان را بقیه ی مدعیان بردند. بدون شک تراکتور قبل از بازی با پیکان مدعی شماره دو قهرمانی بود اما الان همه چیز را از دست داد.
 
احسان خرسندی در خصوص توقف پرسپولیس در اصفهان گفت: همیشه پرسپولیس مقابل تیم های منصوریان به مشکل می خورد. هنر منصوریان فقط بازی کردن جلوی پرسپولیس است. با هوشمندی بازی را مدیریت می کند. آنها در یک سوم دفاعی حریف و حتی در نیمه ی زمین خود خوب پرس می کنند و اجازه ی هیچ گونه کار ترکیبی به تیم پرسپولیس ندادند. با بازی مستقیم از توان بدنی اوساگونا استفاده کردند. هر توپ بلندی را که به این مهاجم دادند، توانست به راحتی کنترل کند و از اعتبار بدنش به خوبی استفاده کرد. بیرانوند هم در این دیدار فرم خوبی داشت که از گلر شماره یک تیم ملی انتظار می رفت. از این گلر توقع همچین دروازه بانی را داریم. مثل سالهای قبل نیست که بخواهد با اشتباهاتش مانع نتیجه گیری تیم شود. او گلر اول ایران است و همین توقع را داریم که در باقی مسابقات چنین کیفیتی داشته باشد.
 
وی با اشاره به محرومیت شجاع خلیل زاده از بازی با سپاهان تاکید کرد: شک نکنید در نبود شجاع تیم آسیب می بیند. کی روش استنلی مهاجم سرزن و خوبی است که سپاهان از قدرت سرزنی او سود می برد. سیستم قلعه نویی همیشه طوری است که بازی را به کناره ها می برد و ارسال بلند برای مهاجمان بلندقد تیم. سالهاست که با این حربه نتیجه می گیرد و استنلی هم کمک بزرگی برای او در سپاهان است. در کنار استنلی، شهباززاده و علی قربانی هم هستندو جلال محمدی خیلی خوب بازی می کند. نبود شجاع به پرسپولیس ضربه می زند. البته پرسپولیس بازی و بردن بدون شجاع را هم تجربه کرده است.
 
بازیکن پیشین پرسپولیس ادامه داد: یقینا برانکو از همه ی ماها باهوش تر است و می داند که این 3 امتیاز در تهران چقدر به دردش می خورد. می داند این برد حکم قهرمانی را می دهد. شک نکنید که پرسپولیس اگر سپاهان را شکست دهد، 99 درصد قهرمانی خود را مسجل می کند. نباید از این نکته غافل شویم که سپاهان هم آخرین شانس خود را برای قهرمانی مقابل پرسپولیس جستجو می کند. حتی با مساوی هم هیچ اتفاق مثبتی برای دو تیم نمی افتد و فقط استقلال را در صورت برد مقابل پدیده خوشحال و مدعی جدی می کند. منتظر بازی سراسر هجومی از 2 تیم باشید. تیمی که از موقعیت های اول خود بهتر استفاده کند، برنده این جدال سخت می شود.
 
احسان خرسندی گفت: خوشحالم که پرسپولیس در سومین فصل پیاپی جدی ترین مدعی قهرمانی است و در این 4 بازی باقی مانده اگر 8 امتیاز بگیرد، قطعا قهرمان می شود. امسال کیفیت لیگ خیلی بالا بود و مدعیان زیادی هم برای قهرمانی وجود دارند. این قهرمانی می تواند برای پرسپولیس شیرین تر از دو قهرمانی قبلی باشد چرا که توانستند با وجود محرومیت در نقل و انتقالات تیم را مدعی جدی قهرمانی نگه دارند و با اختلاف امتیاز مدعی اول هستند.
 
سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی