جشن جام در جم، اشک سقوط در آزادی/سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس با برانکو
تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر پارس جنوبی جم، موفق شد برای سومین سال پیاپی جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال را از آن خود کند و تیم های سپاهان و استقلال هم موفق به کسب سهمیه ی آسیایی شدند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امشب(شب پنج شنبه) هفته ی سی ام و پایانی هجدهمین دوره ی لیگ برتر فوتبال با انجام 8 دیدار همزمان، ساعت 21:30 آغاز شد.
 
پارس جنوبی صفر- پرسپولیس یک؛ جشن جام در جم
حساس ترین دیدار هفته ی آخر لیگ برتر جدال شاگردان مهدی تارتار مقابل پرسپولیس بود. شاگردان برانکو برای ثبت سومین قهرمانی متوالی خود نیاز به یک امتیاز این بازی داشتند که در پایان موفق شدند با شکست یک بر صفر میزبان خود، 61 امتیازی شوند و به هدف خود برسند.
 
ماریو بودیمیر دقیقه 41 برای پرسپولیس گلزنی کرد.
 
سپاهان 2- استقلال خوزستان صفر؛ کسب سهمیه با نائب قهرمانی
شاگردان امیر قلعه نویی در خانه با 2 گل مقابل قعرنشین لیگ هجدهم یعنی استقلال خوزستان بازی را پیروز شدند و با 59 امتیاز موفق شدند، ضمن کسب نائب قهرمانی، سهمیه ی آسیایی خود را قطعی کنند.
 
کی روش استنلی دقیقه 33 و عزت پورقاز39 گلزنان سپاهان در این دیدار بودند.
 
ضمن اینکه کی روش استنلی مهاجم سپاهان موفق شد با 16 گل زده همراه با لوسیانو پریرای تیم فولاد آقای گلی لیگ هجدهم را از آن خود کند.
 
استقلال 2-سپیدرود رشت یک؛ اشک سقوط در آزادی
شاگردان فرهاد مجیدی با پیروزی 2 بر یک مقابل سپیدرود موفق شدند سهمیه ی آسیایی بگیرند اما نماینده فوتبال رشت را به لیگ یک فرستادند.
 
مهدی قائدی دقیقه 6 و مرتضی تبریزی دقیقه 22 برای استقلال و مهرداد بایرامی دقیقه 92 برای سپیدرود گل زدند.
 
آبی ها دقیقه 43 یک ضربه ی پنالتی را توسط وریا غفوری از دست دادند.
 
استقلال با این پیروزی 57 امتیازی شد و با قرارگرفتن در رده سوم، سهمیه آسیا گرفت. سپیدرود اما با قبول شکست به لیگ یک سقوط کرد.
 
ماشین سازی یک-پدیده شهر خودرو 2؛ یحیی باید برای کسب سهمیه منتظر باشد
دیدار شاگردان رضا مهاجری و یحیی گل محمدی با پیروزی تیم میهمان همراه بود و پدیده شهر خودرو موفق شد با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دهد.
 
برای ماشین سازی کنعانی زادگان 54 و برای پدیده حسین مهربان دقیقه 18 و یونس شاکری 71 گلزنی کردند.
 
تیم ماشین سازی با 29 امتیاز در رده سیزدهم ایستاد و تیم پدیده شهر خودرو به رغم عملکرد فوق العاده در لیگ هجدهم، با کسب 56 امتیاز و ایستادن در رده چهارم جدول باید برای کسب سهمیه ی آسیایی منتظر بماند چرا که در صورت قهرمانی سپاهان یا پرسپولیس در جام حذفی می تواند به عنوان چهارمین نماینده ی فوتبال ایران به سهیمه برسد.
 
فولاد 2-تراکتورسازی 2؛ دست خالی پرشورهای کهکشانی
تیم فوتبال فولاد خوزستان در خانه مقابل تراکتورسازی با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد.
 
لوسیانو پریرا پانزده و شانزدهمین گل فصل خود را دقایق 36 و 90 برای فولاد به ثمر رساند و  اکبر ایمانی دقیقه 54 بازی را برای تراکتورسازی به تساوی کشاند و گل برتری پرشورها را دژاگه دقیقه 80 وارد دروازه ی شاگردان قطبی کرد.
 
فولادی ها 38 امتیازی شدند و در رده هشتم باقی ماندند اما تراکتورسازی که در لیگ هجدهم با هزینه میلیاردی تیم کهکشانی بسته بود، نتوانست حتی سهمیه ی آسیایی کسب کند و با 52 امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.
 
نفت مسجد سلیمان 2 - ذوب آهن 2؛ منصوریان ششم شد
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در مسجد سلیمان مقابل تیم نفت این شهر با نتیجه ی تساوی 2 بر 2 متوقف شد. شاگردان منصوریان که در نیم فصل دوم نتایج درخشانی کسب کرده بودند، در نهایت با 40 امتیاز در رده ششم ایستادند.
 
مهران درخشان مهر دقیقه 22 و اوساگونا 93 برای ذوب آهن و حکیم نصاری 33 و مجتبی بیژن دقیقه 66 برای نفت مسجد سلیمان گل زدند.
 
 
 
شاگردان فیروز کریمی هم با این تساوی خانگی 22 امتیازی و در روز آخر موفق شدند در لیگ برتر باقی بمانند.
 
سایپا صفر-صنعت نفت آبادان 3؛ اولین شکست صادقی سنگین رقم خورد
شاگردان ابراهیم صادقی در خانه با 3 گل به نفت آبادان باختند تا این مربی در سومین دیدار خود به عنوان سرمربی نارنجی پوشان طعم شکست سنگینی را بچشد.
 
در این دیدار آرمان رمضانی دقیقه 34 یک پنالتی برای سایپا از دست داد.
 
طالب ریکانی دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی، فاخر تهامی دقیقه 82 و عقیل کعبی 92 گلزنان شاگردان سرجیو بودند.
 
سایپا با 38 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد در رده هفتم ایستاد و صنعت نفت آبادان با 37 امتیاز در رده نهم قرار گرفت.
 
نساجی یک-پیکان صفر؛ انتقام جلالی از فرکی
حسین فرکی که در پیکان جانشین مجید جلالی شده بود، در مقابل این مربی که هدایت نساجی را برعهده داشت، با یک گل شکست خورد.
 
تک گل نساجی را در این بازی مجتبی ممشلی دقیقه 13 به ثمر رساند.
 
نساجی با این برد 36 امتیازی شد و در رده دهم قرار گرفت و پیکان نیز با همان 35 امتیاز به رده یازدهم سقوط کرد.

بدین ترتیب در پایان لیگ هجدهم، پرسپولیس با کسب 61 امتیاز قهرمان شد و تیم های سپاهان با 58 و استقلال با 57 با ایستادن در رده های دوم و سوم موفق شدند سهمیه آسیایی را به دست بیاورند.

تیم پدیده شهر خودرو نیز با کسب 56 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و اگر پرسپولیس یا سپاهان بتوانند قهرمانی حذفی را بگیرند، این تیم به عنوان نماینده چهارم فوتبال ایران سهمیه ی آسیایی را کسب خواهد کرد.
تیم های استقلال خوزستان با 12 و سپیدرود رشت با 20 امتیاز با قرارگرفتن در رده های شانزدهم و پانزدهم به لیگ دسته ی اول سقوط کردند.

 
جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال فصل 97-98
جشن جام در جم، اشک سقوط در آزادی/سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس با برانکو
سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی