فرودگاه «نجران» عربستان مورد هدف پهپاد یمنی قرار گرفت
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (سه شنبه) در عملیاتی منحصر به فرد فروگاه «نجران» عربستان (واقع در مرز سعودی و یمن) را هدف قرار داد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره» به نقل از یک منبع آگاه نظامی، این عملیات دقیق با پهپاد « قاصف K۲» انجام شد و خسارت‌های بسیاری به ائتلاف متجاوز وارد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، عملیات مذکور یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرار داد و منجر به آتش‌سوزی در مکان مذکور شد.

پهپاد انتحاری قاصف K۲ در ارتفاع ۱۰ متری بالای هدف منفجر می‌شود و ترکش‌های زیادی را پخش می‌کند. منابع نظامی یمن می‌گویند که قطر دایره انتشار ترکش‌ها، ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد.

فرودگاه نجران،‌ فرودگاهی منطقه‌ای در هفت کیلومتری شهر نجران در جنوب عربستان است که سال ۱۹۷۳ تأسیس شده است.

این فرودگاه در سال ۲۰۱۵ و در پی جنگ نظامی عربستان علیه یمن و واکنش موشکی یمنی‌ها تعطیل شد اما بنا به گزارش روزنامه «عکاظ» سازمان هواپیمایی عربستان دوم می ۲۰۱۹ (۱۲ اردیبهشت) از تکمیل شدن مقدمات برای بازگشایی این فرودگاه و از سرگیری پروازها خبر داده بود. 

شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقرهای نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است.  

ارتش یمن در بیست و چهارم ماه جاری (اردیبهشت ۱۳۹۸) نیز با پهپاد تأسیسات نفتی در منطقه ریاض را هدف قرار گرفت . هدف این حمله دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» بود و پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان برای ساعاتی متوقف شد.
نسخه چاپی