ابهام در برگزاری سوپرجام فصل آتی
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، اهالی فوتبال و بخصوص هواداران استقلال بی‌صبرانه در انتظار رای دادگاه ‌CAS هستند زیرا اگر رای دادگاه عالی ورزش به سود استقلال باشد در آنصورت جام قهرمانی سوپرجام که فصل گذشته به پرسپولیس داده شد از این باشگاه گرفته می‌شود و سازمان لیگ موظف به برگزاری دربی پایتخت در قالب سوپرجام فصل گذشته می‌شود! اگر این اتفاق رخ بدهد در آنصورت احتمال دارد در اواخر خرداد یا اوایل تیرماه شاهد یک دربی هیجان‌انگیز بین دو تیم پرهوادار فوتبال ایران باشیم.

از سویی دیگر با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و شانس قهرمانی این تیم در جام حذفی تکلیف بازی سوپرجام برای فصل آینده مشخص نیست. ظاهرا در آئین‌نامه مسابقات فوتبال ایران در این مورد مطلبی بیان نشده و مشخص نیست اگر قهرمان لیگ برتر و جام حذفی یک تیم باشد در آنصورت سوپرجام بین کدام دو تیم برگزار می‌شود. در کشورهای مختلف این اتفاق رخ می‌دهد و هر کدام به یک شیوه سوپرجام را برگزار می‌کنند. مثلا در اسپانیا و ایتالیا در صورتی که قهرمان لیگ و حذفی یک تیم باشد سوپرجام بین تیم قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان حذفی برگزار می‌شود.

از سویی دیگر ظاهرا مسئولان فوتبال اسپانیا پیش از این طرحی را پیشنهاد کرده بودند که سوپرجام به صورت تورنمنتی چهارجانبه و با حضور دو تیم اول لالیگا و دو فینالیست جام حذفی برگزار شود.

به هر حال مسئولان فوتبال اروپا در کشورهای مختلف به دنبال برگزاری سوپرجام هستند تا هم هواداران از دیدن یک مسابقه حساس و زیبا لذت ببرند و هم درآمدزایی برای فوتبال انجام شود اما در حال حاضر شرایط فوتبال ایران به حدی بغرنج شده که برگزاری یک مسابقه حساس دیگر کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسد! فقط کافی است اتفاقات بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را به یاد بیاورید. صحنه‌هایی زشت که در ذهن همه اهالی فوتبال‌مان حک شده است. کاش بدانیم که فوتبال میدان جنگ نیست، ورزشی بین المللی است برای رقابتی حساس و هیجان انگیز برای ایجاد دوستی بیشتر در کشور نه میدان جنگ‌های قومیتی بی‌معنا.
نسخه چاپی