مهدی حاج باقر در گفتگو با راسخون: پرسپولیس برای جانشینی برانکو با قطبی مذاکره نکرده است/پیشنهاد سپاهان رسمی نبود
مدیربرنامه ی افشین قطبی با بیان اینکه این مربی اصلا در ایران نیست که پرسپولیس بخواهد مذاکره کند، هرگونه پیشنهاد سرخپوشان به او  برای جانشینی برانکو را رد کرد.
 
مهدی حاج باقر در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در پاسخ به اینکه آیا پرسپولیسی ها برای جانشینی برانکو با قطبی وارد مذاکره شده اند؟ اظهار داشت: افشین بلافاصله بعد از پایان لیگ ایران را ترک کرد. اصلا او در ایران نیست که کسی با او صحبتی کند. اگر پیشنهادی باشد، به من می گویند و به عنوان وکیل و مدیربرنامه مذاکرات را پیش می برم. اینها شایعه است و توجه نکنید. تا الان هیچ صحبتی از سوی باشگاه پرسپولیس با قطبی نشده است. نمی دانم هدف از این شایعات چیست اما اگر پیشنهادی داده بودند و خواستار مذاکره می شدند، قطعا می گفتم.
 
وی با اشاره به چرایی جدایی افشین قطبی از فولادخوزستان، افزود: به توافق نرسیدن افشین با فولادی ها فقط به دلیل مسائل مالی نبود. یکی از صحبت های ما با این باشگاه، مسئله ی مالی بود. ما یک سری صحبت ها را با باشگاه فولاد انجام دادیم و توافقات اولیه هم صورت گرفت. بعد از رفتن قطبی، با فولاد بقیه ی مذاکرات را ادامه دادم اما دیدیم نمی توانند امکانات و برخی خواسته ها را فراهم کنند، تصمیم گرفتیم که ادامه ندهیم.
 
مدیربرنامه افشین قطبی ادامه داد: نتایجی که قطبی با فولاد گرفت، خیلی خوب بود. تیم قطبی به غیر از تیم استقلال، از 5 تیم بالای جدول امتیاز گرفت. تنها شکست پرسپولیس را رقم زد. هرتیمی که جلوی فولاد فوتبال بازی کرد، از آنها امتیاز گرفت. در لیگ نوزدهم مردم از افشین توقع مقام داشتند و با این وضعیت نمی شد. درست است که فولاد از لحاظ سخت افزاری یکی از بهترینهاست و مدیریت توانمندی داشت اما برای قهرمانی و حرفه ای کار کردن شرایط فراهم نبود برای ما. باشگاه از قطبی لیست و برنامه را خواسته بود و قرار بود که بماند. توافق هم کردیم اما در ادامه بر سر مسائل جزئی به توافق نرسیدیم. هر باشگاهی دوست دارد، مقام بیاورد اما بعضی مواقع مسائلی پیش می آید که طرفین بر سر موارد جزئی به توافق نمی رسند. مطمئن باشید فقط مسئله ی مالی نبود.
 
مهدی حاج باقر در خصوص مذاکره ی قطبی با سپاهان، گفت: ما چند پیشنهاد خوب داریم و در حال مذاکره ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. اجازه بدهید اسمی از باشگاه ها نبرم چون حرفه ای نیست. ما مستقیم و رسمی با سپاهان مذاکره نکردیم. در این زمان ها که بین تعطیلات دو لیگ است، گمانه زنی وجود دارد. شاید باشگاه سپاهان خبرنداشته باشد، ولی کسی از طرف آنها با ما مذاکره کند. از طرف باشگاه رسما تماسی با افشین گرفته نشده است.
 مهدی حاج باقر در گفتگو با راسخون: پرسپولیس برای جانشینی برانکو با قطبی مذاکره نکرده است/پیشنهاد سپاهان رسمی نبود
قطبی برای هدایت احتمالی تیم ملی یا پرسپولیس به ایران آمده بود و امیدوار بود تا بتواند هدایت یکی از این دو تیم را برعهده بگیرد. مدیربرنامه های وی با رد این موضوع، خاطرنشان کرد: روزی که قطبی به ایران آمد، نه به پرسپولیس و نه تیم ملی فکر نکرد. او فقط به خاطر فولاد به ایران آمد. اینها حدس و گمان است. این را به صراحت و جدیت می گویم.
 
وی افزود: افشین قطبی مربی بین المللی است. حضور این مربی در هر تیمی از ایران یک غنیمت برای فوتبال ماست. الان می توانید از مردم خوزستان و بازیکنان فولاد در مورد قطبی قضاوت بگیرید. مربی است که در 7 کشور دنیا مربیگری کرده است. از همه مهمتر این که مردم افشین قطبی را دوست دارند. افشین هم آنها را دوست دارد. بودن افشین در لیگ نوزدهم باعث جذابیت می شود.  
 
مهدی حاج باقر در پایان گفت: وضعیت پیشنهادهای قطبی تا یکی دو هفته ی دیگر مشخص می شود و سعی می کنیم با تصمیمی خوب، انتخابی عاقلانه داشته باشیم. امیدوارم فوتبال ایران درلیگ نوزدهم از دانش قطبی بهره بگیرد و این مربی بتواند در کشور خودش کار کند.
 
سید مجتبی سیدی
نسخه چاپی