تیم آرژانتین هم مقابل والیبالیست‌های ایران زانو زد
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، از ساعت ۱۰:۴۰ صبح امروز (شنبه) ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در ژاپن، به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت که توانست سه بر یک (۲۵-۱۹، ۲۰-۲۵، ۲۵-۲۲ و ۳۴-۳۲) به برتری برسد. ایران پیش ازاین و در هفته اول این رقابت‌ها توانست ۳ برد را مقابل تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان کسب کند و سپس در بازی نخست هفته دوم نتیجه را به برزیل واگذار کرد. با این حال ضمن پیروزی مقابل آرژانتین با ۱۳ امتیاز توانست موقتاً صدر جدول را از آن خود کند.

ترکیب تیم ایران در شروع این دیدار را سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور و علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) تشکیل می‌دادند. آرژانتین نیز با ترکیب پریرا، اوریاته، کونته، سوله،پالاسیوس، راموس و دانانی (لیبرو) بازی را شروع کرد.


ست اول: ۲۵ - ۱۹ ایران

دو تیم از ابتدای ست عملکرد نزدیکی را داشتند تا اینکه ایران با دفاع خوب روی تور و به کارگیری سرعت در خط حمله فاصله را به سه امتیاز افزایش داد تا اینکه در امتیاز ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ادامه عملکرد خوب موسوی در خط حمله و دفاع روی تور ایران فاصله امتیازات را به ۶ امتیاز افزایش داد تا مندز مارسلو(سرمربی آرژانتین) تقاضای وقت استراحت کند. بازیکنان ایران با زدن سرویس‌های قدرتی توانستند حمله آرژانتین را کند کرده و با دریافت‌های بهتر و به کارگیری سرعت در خط حمله، ۱۶ - ۹ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کند.

با بازگشت مجدد دو تیم به زمین، سید محمد موسوی توانست عملکرد خوب خود در این دیدار را در زدن سرویس‌های قدرتی ادامه داده و فاصله امتیازات را به ۷ امتیاز افزایش دهد. با اشتباهات بازیکنان ایران اختلاف دو تیم به ۴ امتیاز کاهش یافت تا ایگور کولاکوویچ (سرمربی ایران) تقاضای وقت استراحت کند. با ادامه عملکرد خوب ایران در دریافت‌های اول و به کارگیری سرعت در خط حمله با درخشش سعید معروف، ایران فاصله ۶ امتیازی را حفظ کرده و در نهایت ۲۵ - ۱۹ پیروز ست اول شد.


ست دوم: ۲۰ - ۲۵ آرژانتین

در شروع ست دوم با سرویس‌های پرشی موجی علی شفیعی دریافت‌های اول تیم آرژانتین دچار مشکل شد که نتیجه آن دفاع موفق ایران روی تور بود و اختلاف دو تیم به دو امتیاز رسید. در ادامه این تیم آرژانتین بود که توانست عملکرد بهتری در دریافت‌های اول و سرویس‌ها داشته باشد و در نتیجه با جبران فاصله دو امتیازی، ۸ - ۷ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ورود بازیکنان به زمین، هر دوتیم به صورت پایاپای پیش می‌رفتند تا اینکه ایران از امتیاز ۱۳ توانست اختلاف را به دو امتیاز افزایش دهد. در ادامه آرژانتین توانست فاصله دو امتیازی را جبران کند اما، این ایران بود که ۱۶ - ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.

با ورود مجدد تیم‌ها به زمین، آرژانتین توانست با درخشش لیما در خط حمله ۱۷ - ۱۸ از ایران پیش بیفتد اما، بار دیگر با درخشش محمد موسوی در کارهای سرعتی این ایران بود که ۱۹ - ۱۸ پیش افتاد. با این حال در ادامه پس از تعویض مندز برای تیم آرژانتین، با درخشش لیما و کونته، آرژانتین توانست ۶ امتیاز متوالی را کسب کرده و ۲۵ - ۲۰ پیروز ست دوم بازی شود.


ست سوم: ۲۵ - ۲۲ ایران

با شروع این ست ایران عملکرد بهتری داشت و دو امتیاز متوالی را کسب کرد. با دفاع روی تور خوب ایران توسط موسوی فاصله دو تیم به سه امتیاز افزایش یافت اما، در ادامه آرژانتینی‌ها ضمن عملکرد خوب در دفاع روی تور، با درخشش راموس در خط حمله و سرویس این فاصله را جبران کرده و وقت استراحت فنی اول را هم از آن خود کردند. با بازگشت دو تیم به زمین آرژانتینی‌ها توانستند عملکرد خوب خود در دفاع روی تور و سرویس را ادامه داده و با خراب کردن دریافت‌های اول ایران فاصله را به چهار امتیاز افزایش دهند. پس از وقت استراحتی که کولاکوویچگرفت، با درخشش غفور در خط سرویس ایران فاصله را به یک امتیاز کاهش داد تا آرژانتینی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. با آبشار بازیکن آرژانتین که به بیرون زمین رفت، ایران سرانجام در امتیاز ۱۵ بازی را به تساوی کشاند و با کسب یک امتیاز دیگر، ۱۶-۱۵ وقت استراحت دوم را به نفع خود کرد.
با ورود دو تیم به زمین ایران با پاس‌های سرعتی معروف و بهتر شدن عملکرد مدافعان روی تورش توانست فاصله سه امتیازی را ایجاد کند که به همین دلیل سرمربی تیم آرژانتین تقاضای وقت استراحت کرد. با سرویس‌های خوب سعید معروف دریافت اول تیم آرژانتین دچار مشکل شد و همین کافی بود تا ایران فاصله را به ۴ امتیاز افزایش دهد. بار دیگر با درخشش لیما فاصله امتیاز کاهش یافت اما در انتها ایران توانست با پاس سرعتی معروف و آبشار موسوی ۲۵ - ۲۲ ست سوم را با پیروزی پشت سر بگذارد.


ست چهارم: ۳۴ - ۳۲ ایران

در ست چهارم ایران با درخشش فیاضی و آرژانتین با درخشش لیما به صورت پایاپای پیش می‌رفتند. در حالی که آرژانتینی‌ها بارها درخواست دادند خطای تور بازیکنان ایران بازبینی شود، در نهایت داور این اعتراض را نپذیرفت و ایران به امتیاز سه رسید. در حالی که دوتیم به صورت پایاپای پیش می‌رفتند، آرژانتین با آبشار لیما ستاره بی چون وچرای خود در این بازی، امتیاز ۸ را کسب کرده و وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین آرژانتین عملکرد خوبی در دفاع روی تور داشت و فاصله خود با ایران را به ۴ امتیاز افزایش داد. در ادامه پس از یک رالی زیبا پوریا فیاضی توانست امتیاز ۱۰ را برای ایران کسب کرده و فاصله را کاهش دهد. با این حال دفاع و دریافت خوب آرژانتین در این ست ادامه داشت تا اینکه ۱۲ - ۱۶ استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.

با ورود مجدد دو تیم به زمین ایران عملکرد بهتری داشت و توانست فاصله را به دو امتیاز کاهش دهد. پس از یک رالی زیبا در حالی که ایران می‌توانست بازی را در توپ برگشتی به تساوی بکشاند، با آبشار کونته آرژانتین فاصله دو امتیازی را حفظ کرد. در امتیاز ۱۹-۲۰ در حالی که داور امتیاز را به ایران داد و بازی ۲۰-۲۰ مساوی شده بود، آرژانتین حق استفاده از ویدئو چک را نداشت اما داور شخصاً صحنه را باز بینی کرد و امتیاز را به آرژانتین داد تا ۲۱ - ۱۹ از ایران پیش بیفتد. با این حال در ادامه ایران عملکرد بهتری در دریافت‌ها داشت و پس از بیرون رفتن آبشار کونته، سرانجام در امتیاز ۲۳ بازی را به تساوی کشاند تا مندز تقاضای وقت استراحت کند. رقابت پایاپای دو تیم تا امتیاز ۳۲ ادامه داشت تا اینکه ایران توانست ۳۴ - ۳۲ پیروز این ست شود.

تیم ملی ایران باید فردا و در سومین بازی خود خود در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰ به مصاف تیم میزبان (ژاپن) برود.
نسخه چاپی