انتشار اخباری از انفجار ۲ نفتکش و درخواست کمک آنها در دریای عمان
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری از وقوع دو انفجار مهیب در داخل دریای عمان خبر دادند.

شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرد که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده است.

این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صداهای انفجار، ناشی از این حمله بوده است.

العالم به نقل از منابع محلی پاکستان نیز گزارش داد که این منابع نیز صدای این انفجارها را شنیده‌اند.

به گفته منابع پاکستانی، دو نفت‌کش مذکور، اعلام کردند که در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته‌اند و درخواست کمک دارند.

خبرگزاری «یونیوز» هم گزارش داد که خدمه‌های این دو نفت‌کش، ضمن درخواست کمک از بندرگاه‌های پاکستان و عمان، درباره احتمال غرق شدن فوری یکی از این نفت‌کش‌ها هشدار داده‌اند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت گروه امنیت دریایی بریتانیا درباره «حادثه‌ای نامشخص» در خلیج عمان هشدار داده و خواستار «احتیاط زیاد» در این منطقه شد.

خبرنگار شبکه «بلومبرگ» نیز نوشت که یک بندر در امارات عربی متحده نیز اعلام کرد که پیام درخواست کمک نفت‌کشی در خلیج عمان را دریافت کرده است.

بر این اساس،  یک مقام بندر مذکور در امارات نیز اعلام کرد که یک نفت‌کش در خلیج عمان آتش گرفته است.

شبکه «اسکای نیوز» دقایقی بعد به نقل از گروه امنیت دریایی بریتانیا گزارش داد که این گروه اکنون از وقوع حادثه‌ای برای حداقل یک کشتی نفت‌کش در خلیج عمان اطلاع دارد.

نفت‌کش‌های حادثه‌دیده «FRONT ALTAIR» با پرجم جزایر مارشال و «Kokuka Courageous» با پرچم پاناما بوده‌اند. خدمه این نفت‌کش‌ها در حال تخلیه هستند.

«بلومبرگ» گزارش داد، کشتی که آتش گرفته است، پیش از آغاز حرکت خود، از ابوظبی نفت بارگیری کرده بود.

برخی از منابع اعلام کردند یکی از این دو نفت‌کش در آستانه غرق شدن، قرار گرفته است.
 

ادعای رویترز مبنی بر اصابت اژدر به نفتکش نروژی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رویترز مدعی شد یک نفتکش متعلق به شرکت نروژی فرونتلاین در منطقه ای دور از سواحل فوجیره امارات هدف یک فروند اژدر قرار گرفته است.

بلومبرگ هم به نقل از یک مقام بندر فجیره امارات ادعا کرد نفتکشی به نام فرونت الطائر در حال سوختن در دریای عمان بوده است. این نفتکش حامل محموله نفتی از ابوظبی امارات بود.

هنوز در مورد علت این حادثه اطلاعاتی منتشر نشده است. اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس در این باره در وبسایت خود نوشت: انگلیس و شرکایش در حال بررسی موضوع هستند.

در پی این حادثه قیمت نفت 1.8 درصد رشد کرد و به 60 دلار و 99 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش تسنیم، صبح امروز برخی منابع خبری از هدف قرار گرفتن دو نفتکش در دریای عمان خبر دادند. یونیوز اعلام کرد داده هایی دریافت کرده است مبنی بر این که یکی از دو نفتکش هدف قرار گرفته در دریای عمان به زودی غرق می شود.
نسخه چاپی