آمریکا و عملیات پرچم دروغین
به گزارش راسخون، تحلیل گر راشاتودی نوشت: برخی از مقامات واشنگتن  خواهان جنگ با ایران هستند- البته تعداد کمی از مردم در این واقعیت تردید دارند. پس چرا رسانه‌های جهان به دنبال این هستند که این طور القا کنند درگیری با ایران ممکن است «به طور تصادفی» رخ دهد؟

هفته گذشته، دونالد ترامپ مسئولیت حمله به دو تانکر نفتکش در دریای عمان را به عهده ایران انداخت. وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو که طی ماه‌‌ها گذشته چه به صورت کلامی و چه به صورت عملی سعی در تحریک ایران داشت، حملات اخیر در دریای عمان را «افزایش غیرمجاز تنش‌ها» خواند. برای اثبات این موضوع ویدوئی به عنوان سند، مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه دریای عمان توسط پنتاگون منتشر شد که به جای پاسخ به سوالات بی پاسخ، ابهام‌های بیشتری را ایجاد کرد.

نسخه‌ای که توسط آمریکا ارائه شد، به سرعت توسط شرکت ژاپنی که یکی از نفتکش‌ها متعلق به آنها بود، به چالش کشیده شد. وزیر خارجه آلمان نیز درباره این ویدئو اعلام کرد این فیلم برای «اثبات» دست داشتن ایران در این حادثه کافی نیست. در مقابل، انگلیس همانطور که انتظار می‌رفت، به این روایت ارزش رسمی داد و وزیر امور خارجه این کشور، جرمی هانت، در سخنانی غیرمنطقی ابراز کرد به طور «غریزی» او به آمریکا اعتقاد دارد؛ آن هم به این دلیل که آمریکا «نزدیک‌ترین متحد ما است»!!!

در ادامه راشاتودی می‌نویسد با این قدمت تاریخی استفاده از عملیات پرچم دروغین (به عملیاتهایی گفته می‌شود که توسط نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیاتها را انجام داده‌اند) برای شروع حمله به کشوری، تنها کسانی که سر خود را زیر برف برده‌اند متوجه حداقل حملات مشکوک در دریای عمان نمی‌شوند.

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از مقامات محوری دولت ترامپ به دنبال مجاب کردن ترامپ برای جنگ با ایران هستند و برای این هدف در حال تلاش هستند. برخی از رسانه‌های همسو با آمریکا نیز سعی در انتخاب تیترهایی مثل جنگ «تصادفی» یا «اشتباهی» با ایران هستند _ گرچه به ظاهر مدعی آننند که از درگیری دیگر نظامی بر حذر هستند_ که به اصلاح بگویند جنگ با ایران از پیش برنامه ریزی شده نیست!

به طور مثال، رویترز در یکی از گزارشاتش از این تیتر استفاده کرد: «دو دشمن دیرین ممکن است با یکدیگر درگیر شوند» یا تلگراف انگلیس در تیتری نوشت: « ... سهوا وارد یک جنگ ناخواسته می‌شوند» و یا به این تیتر مجله فارن پالسی دقت کنید: چگونه واشنگتن و تهران می‌توانند از یک «جنگ تصادفی» جلوگیری کنند؟

استفاده از واژه‌های همچون «جنگ تصادفی» مبهم و تاریک است، چراکه تحریک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نادیده می‌گیرد.

دولت ترامپ از همان روز اول سعی در تحریک داشته است. تا آنجا که مایک پمپئو، چهره مهم و کاملا برجسته ضدایرانی دولت ترامپ، اخیرا اقرار کرده بود: «ما دورغ گفته ایم، فریب داده ایم، دزدی کرده ایم» برای پیشبرد اهدافمان در سازمان سیا.
نسخه چاپی