یک پایگاه نظامی سعودی در جنوب عربستان به دست انصارالله یمن افتاد
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، انصارالله یمن شب گذشته (جمعه) اعلام کرد که همراه با نیروهای ارتش یمن توانسته‌اند یک پایگاه نظامی را در استان «جیزان» عربستان به کنترل خود در آورند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این پایگاه نظامی در بلندی‌های «قیس» واقع شده بود و نیروهای یمنی پس از چندین ساعت درگیری توانستند آن را به کنترل خود در آورند. پایگاه مذبور محل تجمع نیروهای وابسته به دولت مستعفی منصور هادی بود.

در همین حال نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی که قصد داشتند از طریق استان «نجران» وارد خاک یمن شوند، در کمین نیروهای یمنی گیر افتاده و مجبور به عقب‌نشینی شدند. در این کمین دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، جنگنده‌های سعودی در این حمله، نیروهای ائتلاف را پشتیبانی می‌کردند اما یمنی‌ها همزمان با استفاده از آتش توپخانه و به کارگیری تک تیراندازها، نیروهای متجاوز را به مجبور به عقب‌نشینی کردند.
 
اما در جبهه استان «الضالع» در جنوب یمن که مدتی است آتش‌ درگیری‌ها فروکش کرده، ارتش و انصارالله یمن تلاش نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی را برای ورود به شهرستان «القبیطه» ناکام گذاشتند که در طی آن سه دستگاه خودروی نظامی منهدم و سرنشینان آن کشته شدند. در شهرستان «الازرق» نیز عملیات نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی با شکست رو به رو شد و نیروهای یمنی یک خودروی زرهی نیروهای دولت منصور هادی را با موشک ضد زره هدف قرار دادند که در اثر آن تمامی سرنشینان این خودرو کشته شدند.

اما استان «البیضاء» شاهد یکی از سنگین‌ترین درگیری‌های روزهای گذشته بود. در طی این درگیری که ۱۰ ساعت به طور مداوم به طول انجامید، نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در منطقه «قانیة» با تعداد بسیار بالا تلاش داشتند وارد مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی شوند که با شکست کامل مواجه و چند تن از فرماندهان نیروهای ائتلاف نیز کشته شدند.

یورش ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با هدف اشغال چند هفته‌ای یمن آغاز شده تا کنون ۹۱ هزار کشته در پی داشته اما تا کنون به اهداف خود نرسیده است.
نسخه چاپی