برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام تابستان
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام تابستان اعلام شد.

بر همین اساس شبکه قرآن و معارف سیما در ایام دهه ولایت ویژه جشن‌های دهه ولایت و اعیاد قربان تا غدیر را برگزارمی کند که طی آن برنامه «تمنا» جنگ عصرگاهی پنجشنبه‌ها است که از شهرهای مختلف پخش می‌شود. همچنین در انتظار باران دیگر برنامه‌ای است که با همین ترکیب و با رویکرد امام زمان (عج) پخش می‌شود. برنامه حاضر غایب از نظر دیگر برنامه ویژه دهه ولایت است هرروز از ساعت ۱۰:۴۵ برروی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

برنامه هاتف ازدیگر مستندات پخش شده از شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود که این برنامه مستند فعالیت‌های جهادی طلاب است که فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی را پوشش می‌دهد، همچنین سنگر ولایت عنوان برنامه‌ای است که به معرفی مساجد طراز انقلاب اسلامی و فعالان و خادمان آن می‌پردازد.

برنامه «حب‌الحسین» برنامه تولیدی است که به همراهی طلاب در اردوهای جهادی می‌پردازد، همچنین برنامه «شیرازه» ویژه برنامه کتاب‌شناسی غدیر و معرفی کتاب در این حوزه است که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

مستند «کاروان غدیرخم» ویژه پوشش حرکت پیاده‌روی عموم عاشقان از حرم معصومه حضرت معصومه تا مسجد مقدس جمکران است که این مراسم با حضور علما مراجع و عموم مردم برگزار می‌شود، همچنین «در لوای غدیر» عنوان دیگر برنامه شبکه قرآن است که در ایام دهه ولایت به روی آنتن این شبکه می‌رود.

ویژه برنامه‌ای درباره شهید خرسندی امام جمعه کازرون با عنوان «تلاش مومنانه» تولید شده که در آن محفل بزرگ قرآنی با حضور ۳۰۰ حافظ قرآن برگزار و از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوع جز ۳۰ قرآن کریم به عنوان محور فعالیت‌های قرآنی امسال تعیین شده است و برنامه اصلی همه نهادها تثبیت جز ۳۰ قرآن است. تصمیم سازمان صدا و سیما هم همراهی با شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

همچنین مسابقه پیامکی روزانه طرح حفظ ملی بشارت ۱۴۵۳ هرروز چند نوبت از شبکه قرآن و دیگر شبکه‌ها پخش می‌شود و در پایان هر روز به قید قرعه به ۳ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

برنامه «نگاه خورشید» از اول ماه ذیقعده نیز از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد. این برنامه هرروز از ساعت ۱۹ از شبکه قرآن پخش و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت. این برنامه از حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پخش خواهد شد. همچنین برنامه «حریم امن» دیگر ویژه برنامه‌ای است که در همین ایام به پوشش مراسم‌ها و جشن‌های اماکن مقدسه سراسر کشور می‌پردازد.

گفتنی است که اختتامیه طرح‌های تابستانی شبکه قرآن در روز ۷ شهریورماه برگزار می‌شود.

همچنین دیگر برنامه‌های این شبکه بدین شرح اعلام شد:

فصل جدید برنامه «روزی بهتر» هرروز از ساعت ۹ صبح با موضوع خانواده، معیشت، سلامت و تربیت
برنامه «یاد خدا» ویژه‌برنامه‌ای گفت‌وگو محور هر روز ساعت ۱۲
برنامه «نوجوانان قرآنی» مخصوص کودکان و نوجوانان با ویژه برنامه‌های عروسکی، انیمیشن از ساعت ۱۷:۱۵
برنامه «ستاره‌ها» ویژه آشنایی با سبک زندگی حافظان قرآن کریم هرروز از ساعت ۱۶
مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تلویزیونی «اسرا» ویژه مسابقات تلاوت قاریان نوجوان و جوان روزهای فرد ساعت ۲۲ تکرار ساعت ۸ صبح روز بعد
برنامه «تلاوت‌های درخواستی» ویژه پخش تلاوت‌های ناب قاریان قرآن جهان اسلام روزهای زوج از ساعت ۲۲
برنامه «مدرسه حفظ» با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت حفظ جز ۳۰ از ساعت ۸ صبح
برنامه «شمسه» هرروز از ساعت ۱۵ با محوریت آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم
برنامه «سفیر» ویژه برنامه‌ای با هدف معرفی نخبگان قرآنی و فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها و با محوریت طرح ۱۴۵۳ هر روز ساعت ۱۹
برنامه «ایستگاه نیایش» با محوریت پاسخگویی به سؤالات جوانان و نوجوانان با موضوع نماز از ۱۵ تیر از ساعت ۲۰:۳۰
نسخه چاپی