مصدومیت ۱۱۲ نفر در زلزله مسجد سلیمان/زلزله به ۸۳ خانه در مسجدسلیمان آسیب رسانده است
کیامرث حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت:زمین لرزه در بخش گلگیر شهرستان مسجد سلیمان در حدفاصل شهرستان‌های هفتکل و ایذه  به وقوع پیوست که از ابتدا مدیریت بحران استانداری به حالت آماده باش در آمد.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله با بالگرد به مسجد سلیمان اعزام شدیم  و بعد از بازدیدهای هوایی و زمینی  با مسئولان امداد و نجات استان و مسئولان شهرستان تشکیل جلسه دادیم و پس از آن نیز به عیادت از مصدومان حادثه پرداختیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: بیمارستان نفت که با توجه به قدمت آن دچار ریزش شده بود دستور تخلیه آن صادر شد و بیماران به بیمارستان 22 بهمن منتقل شدند.

وی گفت: اکیپ‌های ارزیابی اعم از هلال احمر و بنیاد مسکن به روستاها گسیل شدند که تاکنون آمار نهایی مصدومان در هر دو شهرستان ایذه و مسجد سلیمان به 112 نفر رسیده که اکثر درمان سرپایی شدند و 5 نفر بستری هستند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: درباره بخش زیرساختی هم آماده‌باش کامل صادر شده و اسکان اضطراری در شهر و روستاهای در معرض خطر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: از مردم تقاضامندیم اخبار را فقط از طریق رسانه ملی دنبال کنند و به شایعات توجه نشود چون وضعیت در منطقه گلگیر و مسجد سلیمان عادی است اما پس‌لرزه‌های متعددی را داشتیم و نقشه‌های توپوگرافی ایجاب می‌کند شرایط آماده باش حفظ شود.

وی ادامه داد: ارزیابی اولیه بین 10 تا 50 درصد خسارت وارد شده که در حال ارزیابی نهایی هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: درباره مسئله برق و آنتن دهی مشکلی نداشتیم فقط بخش گلگیر در راستای حفط امنیت برق  و گاز مناطق حادثه دیده قطع شد  اما و بعد از عادی شرایط وصل شدند.
 

زلزله به ۸۳ خانه در مسجدسلیمان آسیب رسانده است

مقام مسئول راه و شهرسازی مسجد سلیمان با اشاره به این‌که زلزله به ۸۳ خانه و یک مسجد در "مسجدسلیمان" آسیب زد، گفت:‌ یکی از شهروندان در اثر ترس از زلزله دچار عارضه سکته شده است که به مرگ وی منجر شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه پس از زلزله 5.7 دهم ریشتری صبح امروز چندین مورد پس‌لرزه نیز در منطقه روی داده است، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های مقدماتی ساختمان های اداری دولتی شهرستان از این زلزله آسیبی ندیده اند اما برخی از واحدهای مسکونی قدیمی شهر مسجدسلیمان آسیب دیده اند.

وی با اشاره به این‌که زلزله به 83 واحد مسکونی آسیب زد، تصریح کرد:‌مسجد کوی المهدی مسجد سلیمان نیز از این زلزله آسیب دیده است و متاسفانه یکی از شهروندان در اثر ترس از زلزله دچار عارضه سکته شده است که به مرگ وی منجر شد.

کریمی اظهار کرد: بر اساس آخرین اخبار هیچکدام از محورهای ارتباطی منطقه در اثر زلزله آسیب ندیده و همه مسیرها باز است.

ساعت11:30 دقیقه امروز زلزله ای به بزرگی 5.7 دهم ریشتر  در عمق 17 کیلومتری زمین و فاصله 19 کیلومتری مسجدسلیمان به وقوع پیوست. بر اساس گزارش ها کانون این زلزله منطقه گلگیر شهرستان مسجدسلیمان بوده است.
نسخه چاپی