مصرف انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت‌کوین برابر با مصرف انرژی کل کشور سوئیس!
به گزارش راسخون به نقل از دیلی میل؛ محققان دانشگاه کمبریج پس از تهیه ابزاری اینترنتی برای محاسبه مصرف واقعی شبکه دریافتند استخراج بیت‌کوین‌ها تقریبا 0.25 درصد انرژی کل جهان را می‌بلعند.

این دانشگاه برآورد کرد ارزهای رمزنگارشده به طور سالیانه حدود 60.45 تراوات ساعت مصرف انرژی دارند. همین امر موجب شده است مصرف انرژی برای  استخراج ارزهای دیجیتال در مقایسه با مصرف انرژی در دیگر کشورها برابر باشد با مصرف انرژیی در 41‌مین کشور پرمصرف انرژی جهان.

مصرف انرژی‌ای که برای استخراج بیت‌‎کوین نیاز است به علت ضرورت محاسابات کامپیوتری است؛ فرایندی که تولید بیت‌کوین از طریق تایید معاملات در شبکه با حل معادله پیچیده ریاضی صورت می‌گیرد.

همان‌طور که شبکه گسترش می‌یابد، قدرت محاسباتی مورد نیاز برای حل معادله نیز پیچیده‌تر می‌شود.

این محققان اظهار داشتند: «این تحقیق به این دلیل صورت گرفت تا پاسخ و واکنشی باشد نسبت به نگرانی‌های روبه رشد درباره تاثیرات زیست محیطی استخراج معدن بیت کوین.»
 
آخرین پژوهش درباره مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین در سال 2018 صورت گرفت که مصرف انرژی برای بیت کوین را مشابه مصرف انرژی در ایرلند دانسته بود که نشان می‌دهد مصرف انرژی برای این کار نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است.

مطالعه‌ای نیز توسط یک اقتصاددان در ماه می صورت گرفت که پیش بینی کرد تقاضای انرژی برای استخراج بیت کوین با توجه به محبوبیت آن بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

او در ادامه می‌افزاید این روند مصرف انرژی برای ارزهای دیجیتال کمکی به اهداف اقلیمی و زیست محیطی ما نخواهد داشت.

برخی برای این افزایش تقاضا راه‌حل‌هایی ارائه دادند؛ باری مثال در نروژ برای انرژی مورد نیاز استخراج بیت کوینن از نیروگاه‌های برق – آبی بهره برده‌اند.

با این وجود بخش بزرگی از استخراج بیت‌کوین در حال حاضر از طریق انرژی غیرتجدیدپذیر مانند انرژی‌های فسیلی استفاده می‌شود.
نسخه چاپی